Nieuwbouwplannen vakantiepark De Efteling

  • Lex, beheer

    KAATSHEUVEL - Attractiepark De Efteling heeft overeenstemming bereikt met Natuurmonumenten en de Brabantse Milieufederatie (BMF) over uitbreiding voor appartementen en luxe bungalows. Directievoorzitter Ronald van der Zijl heeft dat maandag gezegd tijdens de aankondiging van de nieuwbouw. Eind 2003 stak de Raad van State een stokje voor de toenmalige uitbreidingsplannen.

    De Efteling wil zich gaan concentreren op meerdaagse recreatie, verklaarde Van der Zijl in een toelichting. Onder de werktitel Efteling Bosrijk is in de eerste fase van de plannen plek voor duizend tot vijftienhonderd bedden op 16 hectare grond. Met de milieuorganisaties is een natuurcompensatie afgesproken.

    Van der Zijl hoopt dat de bouw in 2007 kan beginnen. Als alles meezit zijn de eerste gasten in 2008 welkom. De Efteling trekt tussen 35 en 40 miljoen euro uit voor de investering.

    Post was bewerkt op 23-11-2019 15:47 door Beheer

  • Karl

    Lijkt me goed plan, naast de Efteling is er ook een mooie omgeving om te fietsen enz. Ik zou er zeker naar toe gaan, ben ook in't hotel geweest!

    Jaren zestig waren er tock ook al huisjes?

  • moontje

    lijkt me leuk

    zou ik ook wel heen willen

  • Angie

    Klinkt goed dit plan voor verblijfsaccomodatie. Als het zover is boek ik er graag een bungalowtje voor een paar dagen. Lekker naar de Efteling en nog wat van de rest van de omgeving bekijken :-).

    Karl, in de jaren zestig waren er inderdaad ook al huisjes. Dit park heette het Kraanven, maar lag volgens mij verder bij de Efteling vandaan dan de huidige geplande verblijfsaccomodatie. Het Kraanven is ergens in de jaren tachtig ter ziele gegaan bij mijn weten.

  • ceciel

    het had al open kunnen zijn ;-)

    anders had ik er ook al gezeten met mijn kids

    gaan we ook zeker doen hoor als het deze keer wel door mag gaan

    hopelijk want dan kunnen we nog langer genieten van de efteling :-)