Parkeren?

• Raf

Hoi mede-efteling-fans!

Even een vraagje! Wij - m'n vriendin en ik - gaan jaarlijks naar de Efteling. Echter…voorheen gingen we altijd met openbaar vervoer, terwijl we dit keer met de auto wilden gaan. Nu kan ik op de site van de Efteling echter alleen vinden dat parkeren bij de Efteling 7 euro kost…maar niet hoe dat in z'n werk gaat. Ik bedoel…moet je ergens eerst een “kaartje” daarvoor kopen of werkt dat met een slagboom waarbij je meteen - met chip of zo - moet betalen? Wie helpt ons? Alvast bedankt!

Groetjes Raf

• Kevin O.

Hey Raf,

Je parkeert je auto gewoon op de parkeer plaats. Ik adviseer je direct daarna je je entree kaartje hebt gehaald meteen achter de kassa te lopen want daar staat een parkeer automaat waar je tegen betaling een uit rij kaartje krijgt. Waarom zeg ik direct.. omdat het rond 18.00uur de rij heel druk is bij die parkeer automaat. En verder veel plezier in de Efteling.

Ik hoop je genoeg te hebben geïnformeerd zo niet hoor ik t graag.

Groeten Kevin.

• Raf

Hey Kevin!

Dankjewel voor je reactie en je tip, dat maakt 't al een stuk duidelijker en eenvoudiger. Maar nog 1 vraagje: Weet je ook op welke manieren je kunt betalen? Cash, chip, pin? Alvast bedankt!

Groetjes Raf

• Kevin O.

Raf schreef:

>

> Hey Kevin!

>

> Dankjewel voor je reactie en je tip, dat maakt 't al een stuk

> duidelijker en eenvoudiger. Maar nog 1 vraagje: Weet je ook

> op welke manieren je kunt betalen? Cash, chip, pin? Alvast

> bedankt!

>

> Groetjes Raf

Oew dit durf ik niet te zeggen natuurlijk wel zeker met cash. Wellicht weet iemand elders dit wel. Ik vraag hier wat na.

Groetjes..

• archvangigi

Bij de kassa kan je contant betalen, bij de automaten met munt- en papiergeld.

• Raf

Ok! Kevin & Archvangigi, allebei hartelijk bedankt voor de info!!!!

Groetjes Raf

• Ad

Ik dacht dat je bij de kassa gelijk met de kaartjes een parkeer munt of iets dergelijks kon kopen. Bij de kassa kan je volgens mij ook pinnen. chippen weet ik niet

• Albert-Jan

Over voorbereid op stap gaan gesproken ;-)

De Efteling heeft de betaling van de parkeerkaarten zo gebruikervriendelijk mogelijk gemaakt, waardoor je bij de automaten ook kan chippen.

Als je maar betaald :-)

• Pepper

Albert-Jan schreef:

>

> Over voorbereid op stap gaan gesproken ;-)

>

> De Efteling heeft de betaling van de parkeerkaarten zo

> gebruikervriendelijk mogelijk gemaakt, waardoor je bij de

> automaten ook kan chippen.

> Als je maar betaald :-)

Ik kan me vergissen, maar volgens mij gaat chippen de laatste tijd niet overal meer in de Efteling.

Bij de parkeerkaartautomaten is ook al geruime tijd iets afgeplakt als ik me niet vergis…

• Hilde

je kan de parkeerkaarten ook bij de gastenservice halen (ook om 18.00 uur en dan is het daar echt niet heel druk hoor) en daar kan je zeker pinnen maar chippen dat weet ik niet, dat doe ik zelf nl. nooit. Zelf koop ik het kaartje altijd achteraf omdat ik bang ben dat ik het zal verliezen..

groetjes Hilde