Roodkapje door de boze wolf opgeslokt?

• Miriam

bron:www.efteling.nl

Roodkapje door de boze wolf opgeslokt?

4/10/2006

Vanochtend ontdekten medewerkers van de Efteling dat Roodkapje uit het Sprookjesbos is verdwenen. Het meisje, dat trouw met haar mandje vol lekkers bij haar oma op bezoek gaat, is nergens meer te vinden. ?We kunnen op deze Dierendag wel grappen dat ze door de boze wolf is opgeslokt, of dat ze voor de start van de Kinderboekenweek bij de kabouters is gaan voorlezen, maar eigenlijk vinden we het heel vervelend,? stelt directeur Olaf Vugts van het Kaatsheuvelse attractiepark. ?Alle kinderen zullen haar meteen missen, want ze hoort gewoon in ons Sprookjesbos. We gaan ervan uit dat Roodkapje na sluiting van het park is weggehaald, omdat het onmogelijk is om zoiets tijdens openingstijden te doen. Daarom hebben we vanochtend aangifte gedaan bij de politie. Naar het hoe en waarom kunnen we slechts gissen. We hopen dat ze snel gevonden wordt, zodat de kinderen haar niet te lang hoeven missen.?

Niet de eerste keer

Roodkapje is al eerder ontvreemd uit het Sprookjesbos. Dat was op 14 augustus 1998. Twee dagen later werd ze teruggevonden bij de Dominicuskerk in Tiel (Gelderland) naast het Heilig Hart-beeld. In haar hand had ze een houten appel met als opschrift: “Ben je boos? Pluk een roos!” Destijds vierde de Efteling de nieuwe appeloogst door gratis Greenery appels aan de bezoekers uit te delen. Boze tongen beweerden dat de ontvreemding van Roodkapje naar Tiel een actie was van boze appelboeren uit de Betuwe.

• ceciel

ik las het net op msn nieuws

er stond ook dat roodkapje met geweld is ontvreemd

ik vraag me echt af waarom er mensen zijn die dat doen hoor

je hebt er toch niks aan

je doet alleen maar veel kinderen (en volwassenen) verdriet omdat ze er gewoon thuis hoort in het sprookjesbos

groetjes ceciel

( http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?action=article&id=3307187 )

• Phil

Ronduit belachelijk!! Ik las het net op Teletext pagina 407.

• Stefanie

:S Ik vat m niet. Gaat het hier nou om een grap of niet? Kan ook aan mijn net-uit-school mentaliteit liggen dat ik t niet snap.

• Kevin O.

Stefanie schreef:

>

> :S Ik vat m niet. Gaat het hier nou om een grap of niet? Kan

> ook aan mijn net-uit-school mentaliteit liggen dat ik t niet

> snap.

Alleen voor jouw ;-)

http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=70087

• Ad

Ik vind het ronduit schandalig iets stelen van een ander. Daarnaast vergalt de dief het plezier van anderen en vooral de kinderen. Voor straf moet de dief een week de plaats van roodkapje innemen en ook stokstijf blijven staan

• archvangigi

Uit de telegraaf:

Roodkapje teruggevonden in Kaatsheuvel

Sprookjesminnend Nederland kan weer gerust zijn: Roodkapje is terecht.

Bejaardentehuis

Ze is teruggevonden bij bejaardenhuis De Eekhof in Kaatsheuvel. De politie onderzoekt de zaak. Medewerkers van het pretpark ontdekten gisteren dat Roodkapje was gestolen. Een onbekende studentenvereniging claimde de ontvoering. Zij zouden vrije toegang tot het park hebben geëist, voor een groep van 50 studenten.

1998

Maar op deze eisen wilde het park niet ingaan. Roodkapje is ook in 1998 al eens door studenten weggehaald uit het attractiepark.

• Ad

Roodkapje is vanochtend gevonden bij een verpleeghuis in Kaatsheuvel.

• Phil

Ik was vandaag in de Eft. Was een raar gezicht bij Roodkapje..het sprookje deed zijn verhaal, zelfs de deurbel deed het, maar geen Roodkapje. Om half 3 stond ze er weer en ze lijkt wer als nieuw. Ze liep ook nog door het park (Herautenplein). Mijn mam's had nog een gesprekje met haar….

Verder was het een dag van oppassen onder de bomen vandaag, (eike- en kastanjebomen) Ze vielen met bosje naar beneden, maar heb er gelukkig geen op mijn hoofd gehad.. Was goed weer en superrustig qua bezoekers…

Er was overigens een camera-team bij roodkapje, dus ik denk dat het op de regionaal TV-kanaal aldaar wel te zien zal zijn.

Gr. Phil

• Stefanie

Kevin O. schreef:

>

> Stefanie schreef:

> >

> > :S Ik vat m niet. Gaat het hier nou om een grap of niet? Kan

> > ook aan mijn net-uit-school mentaliteit liggen dat ik t niet

> > snap.

>

> Alleen voor jouw ;-)

> http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=70087