ijsshow 1992

• marielle

Weet er iemand of er indertijd in 1992 opnames zijn gemaakt van de ijsshow? of is er iemand die daar een band van heeft? Ik heb die show dat jaar wel 100 x gezien en telkens weer was het geweldig en ik heb nog vaak gedacht; had ik dat maar op band…. dus is er iemand die hier iets over weet?

• marielle

ahum.. of was het 1995 ? dat is logischer geloof ik.. volgens mij was het de laatste zomershow voor samson en gert kwamen… maar ook dat durf ik niet zeker meer te zeggen… want in die jaren was er ook een supergaaf circus :) . Volgens mij was de ijsshow de 1e show die gedaan werd in het oude zwembad.

en wat nog in m'n geheugen gegrift staat is het slotnummer van de show : ‘music’ van john miles.. zo geweldig!

• calimero

Er zijn twee ijsshows geweest in de efteling. Een inderdaad in het zwembad en eentje in een tent op de speelweide. Dit was de show van Holiday on ice. Van die andere weet ik eigenlijk niet veel meer. Was dat de show waar de efteling elfjes inwerden gedanst/schaats? Was namelijk ook een show met een spiegel en dan kon je in de spiegel zien wat er op het podium gebeurde.

• marielle

dat met die efteling elfjes, was dat niet in de 1e sprookjesshow? Ik weet precies wat je bedoelt, maar kan het verder niet meer plaatsen goed…..

ik weet er zelf nog van dat pardoes eventjes meedeed zelf en ook dat er op het laatst een huifkar zeg maar het ijs op gereden werd. Volgens mij was de 1e ijsshow niet echt sprookjes achtig ook ofzo.. maar gewoon mooi… wervelend.

en in mijn herinnering gewoon ‘prachtig!’ maarja.. wat er precies zo geweldig en mooi was, dat weet ik dus niet meer. Volgens mij waren het ook allemaal gewoon engelse nummers waarop geschaatst werd, zoals ik al zei; niets sprookjesachtigs dus, alleen dat stukje met pardoes even, herinnerde je er aan dat je in de efteling zat.

• Hilde

met de elfjes was inderdaad bij de eerste efteling show.

• marielle

Ik heb inmiddels contact gehad met de efteling zelf.. en helaas helaas… er zijn indertijd geen opnamen gemaakt. Mocht iemand dit ooit nog lezen die wél opnamen heeft (al dan niet stiekem gefilmd ;) ) dan houd ik me aanbevolen voor een kopietje of iets dergelijks!

groetjes Marielle