shell efteling

  • stannekke

    zaterdag lekker naar de efteling met shell. voor het eerst in dvh. ooh heb er zon zin in.

    greets stanley

  • Kevin O.

    stannekke schreef:

    >

    > zaterdag lekker naar de efteling met shell. voor het eerst in

    > dvh. ooh heb er zon zin in.

    >

    > greets stanley

    In?:D knap.. Alle feitjes op een rijtje:

    Bericht van 21 Juni.

    De directie van de Efteling heeft vandaag besloten de nieuwste en grootste attractie, De Vliegende Hollander, dit seizoen niet meer in gebruik te nemen. Het was de bedoeling om deze aanwinst dit seizoen te openen, maar vanwege de complexiteit van de attractie is meer tijd nodig dan gepland.

    Ronald van der Zijl, directievoorzitter van de Efteling: ‘Dit is écht balen. De afgelopen maanden hebben onze medewerkers dag en nacht gewerkt om de attractie voor het publiek te kunnen openen. De teleurstelling bij hen en ons is bijzonder groot nu blijkt dat voor een bepaald gedeelte van de baan méér tijd nodig is’.

    De Vliegende Hollander is een attractie waarin verschillende achtbaantechnieken gecombineerd worden. ‘Een dergelijke attractie is uniek en nog nergens ter wereld gebouwd. Tijdens het testen bleek de overgang van ‘varen’ naar ‘vliegen’ (de aanloop naar de 45° steile lift) niet altijd betrouwbaar en comfortabel genoeg te zijn waardoor we onszelf genoodzaakt zien om andere technieken toe te passen. Bij De Vliegende Hollander gelden uiteraard ook de hoge kwaliteits- en veiligheidseisen die de bezoekers van ons gewend zijn. Dat gaat echter zoveel tijd in beslag nemen dat we nu besloten hebben om De Vliegende Hollander dit seizoen niet meer in gebruik te nemen.”

    Zo’n 10 jaar geleden moest de Efteling de opening van topattractie Droomvlucht een jaar uitstellen. Toen duurde het langer omdat de Efteling niet tevreden was met het gewenste transportsysteem. ‘Achtbanen kun je uit een catalogus kopen, maar we bouwen liever zelf unieke attracties’, aldus Ronald van der Zijl. ‘We kiezen daarmee niet voor de makkelijkste weg en weten dus nooit helemaal wat we gaandeweg de bouw tegenkomen’.

    De Vliegende Hollander, een combinatie van een walkthrough, darkride, een achtbaan, een watercoaster en een splash, kost ruim 20 miljoen Euro.

    Gegevens De Vliegende Hollander

    1. Capaciteit: ± 1900 personen per uur

    2. Vaartijd: 3,43 minuten

    3. Hoogte toren: 22,5 meter – lift van 45°!

    4. Totaal oppervlakte: 17.000 m2

    5. 11 sloepen voor elk 14 personen

    6. G-krachten: maximaal 3G (3x je eigen lichaamsgewicht) tot bijna gewichtsloos

    7. Investering: ruim 20 miljoen Euro

    8. Lengte coaster: 420 meter

    9. Snelheid: ruim 70 kilometer per uur

    10. Minimum lichaamslengte vereist van 1.20 m.

    Bron: www.wondernet.nl & www.Efteling.nl

  • Kevin O.

    en toen later…

    Het zwitserse bedrijf Intamin is op dit moment bezig met het oplossen van de problemen die de attractie De Vliegende Hollander heeft. Dat heeft Olaf Vugts, parkmanager van De Efteling , vandaag in het radioprogramma ‘Brabantse Zomers zijn lang’ bekend gemaakt.

    Enkele maanden geleden kondigde De Efteling aan dat de nieuwe attractie De Vliegende Hollander dit jaar niet meer zou openen in verband met problemen op de lifthill. Het 5000 kilo wegende bootje kon niet veilig op de 45 graden lifthill komen. Intamin, een bekende leverancier van de Efteling, geeft aan binnen twee maanden dit probleem opgevangen te hebben. Intamin is leverancier van onder andere de Piraña, de Bobbaan, Gondoletta en de Pagode.

    Mede maakte Olaf Vugts bekend dat de attractie op 1 april 2007 opent. Daarmee is een opening tijdens de Winter Efteling uitgesloten.