Diorama

• Willem

Wie weet waar ik foto s kan vinden met betrekking tot de bouw van het treindiorama.

We heben het dan over ca. 1971.

Bij voorbaat dank.

• Angie

Dat zal moeilijk worden denk ik. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit foto's gezien van de bouw van het Diorama, op een enkele foto van de Efteling zelf na dan. Eigenlijk zijn er sowieso slechts van een beperkt aantal attracties bouwfoto's beschikbaar. Voornamelijk van recente toevoegingen aan het park. Vroeger werden er nu eenmaal lang niet zoveel foto's gemaakt als tegenwoordig in het digitale camera tijdperk.

Op de site van het Wonderlijke WC Web (http://www.wonderlijkewcweb.org) staan bij de attractie bespreking van het Diorama een tweetal foto's van het Diorama in aanbouw (in de rubriek Achtergronden).

• Willem

Dank je Angie,voor je reactie.

Ik was echter reeds op de hoogte van het bestaan van deze twee foto s .

Niet echt een stortvloed van fotomateriaal voor handen.zullen we maar zeggen

Er moet mijns inziens toendertijd toch iemand op zijn minst hebben gedacht ,hee leuk onderwerp voor een paar kiekjes.

Bovendien neem ik aan dat men ook in het kader van een bij te houden archief wat beeldmateriaal heeft vervaardigd om dat voor eventueel latere generaties geintreseerden vast te leggen.

• Jacko

Ik denk dat er toen minder foto's gemaakt zijn omdat men in die tijd eigenlijk alleen maar ging bouwen in de tijd dat de Efteling dicht was. Daar is verandering in gekomen toen de grote projecten van de grond kwamen.

Neem daarbij dat men toen niet de beschikking had over een digicam met een gig aan geheugen voor een 100-zoveel foto's. De toenmalige doorsnee bezoeker had een fotorolletje waar hij/zij een paar foto's op kwijt kon. En dan gaat die ruimte nou eenmaal sneller op aan bijv. plaatjes van de kids bij een paddestoel.

Wat ik wel weet ( via mijn moeder ) is dat er eerst een rolschaatsbaan op de huidige lokatie van het Diorama stond :)

• Eftelfreak

Er zijn videobeelden van de bouw van het diorama gemaakt, ook foto's. Als het goed is heb ik een stukje video.