Gisterenavond naar de Efteling geweest!

• Justice27

Geluk moet je hebben…… ik kreeg gisteren van een collega kaarten om naar de Efteling te gaan 's avonds! De Efteling was helemaal afgehuurd voor de medewerkers van het ROC. Het was geweldig! Eten en drinken was helemaal gratis. Je kon gewoon naar een regulier verkooppunt gaan en bestellen wat je wilde. Dus heerlijk gegeten met frietjes, poffertjes, suikerspin, warme wafels, kibbeling, warme chocomel etc. etc. Er liepen overal figuranten rond, sommigen met schalen met gebak enzo.

De Efteling is al helemaal in Winter-Efteling stijl, maar door het zachte weer deden de Python, de Pegasus, het schip en de Polka Marina het ook.

Het waterpeil bij de Vliegende Hollander (die echt, ècht komend seizoen pas opent!) is flink verlaagd. zodat je nu het hele spoor kunt zien. Kinder winterwonderland staat bij het hamburgerrestaurant links van de Python, met weer een flinke hal voor de kids om in te spelen, erg leuk ingericht.

En met alle lichtjes en vuurkorven is het weer ouderwets gezellig. Er is ook weer een nieuwe winterbeker, zo'n grote, gele en dit jaar staat Roodkapje erop. De oorwarmers zijn ook weer van de partij. De bootjes van de Gondoletta liggen nog in het water, ik weet niet of ze die er dit jaar uit halen.

De ijsbaan is er uiteraard ook weer bij.

Ik heb genoten van dit overwachte avondje winter Efteling!!

• Lilian

Klinkt hardstikke gaaf zeg!

Ik kan best geloven dat je zo'n leuke avond hebt gehad.

Heb je nog foto's ofzo die je kunt plaatsen?

• Hilde

Ik ben stik- jaloers, enne foto's zou ik ook wel willen zien.

ik weet nl nog niet of we naar de winterefteling zullen gaan ivm drukte ( we hebben 2 jonge kinderen) en ook de kosten.

Dus een beetje meegenierten van afstand is mooi meegenomen.

groetjes Hilde

• Justice27

Helaas, mijn digitale camera heeft het deze week begeven. Ik baal als een stekker, het is een Minolta, maakt prachtige foto's normaal gesproken, maar sinds een tijdje flikkerde het beeld en nu wil hij nog wel filmen, maar als je afdrukt krijg je een grijze foto. Ik moet hem nu op gaan sturen naar Sony (die hebben Kodak en Minolta overgenomen, blijkbaar) kosten 250 euro….

Maar hij is het wel waard. Maar balen en net voor de feestdagen!!!

• Angie

Zoooo, dit klinkt echt als een geweldig avondje Efteling. Ik kan me goed voorstellen dat je er van genoten hebt. Zo'n avondje zou ik ook best eens mee willen maken. Echt tof dat je die kaarten van een collega hebt gehad. Door je enthousiaste verhaal heb ik helemaal zin gekregen in een dagje Winter Efteling. Nog een klein weekje en dan is het weer zover :-).

• Albert-Jan

Klinkt inderdaad ERRUg grelaxed Justice. En vrouw Holle heeft ze het al laten sneeuwen op jou verzoek, of is dat cadeautje nog WEL even bewaard gebleven tot de officiële opening?

By the way welk ROC in Nederland is nog zo rijk om zo'n avondje te kunnen betalen? Die waar ik werk in iedergeval zeer zeker niet helaas.

(Geven het geld liever uit aan de studenten)