Geluk moet je hebben…… ik kreeg gisteren van een collega kaarten om naar de Efteling te gaan 's avonds! De Efteling was helemaal afgehuurd voor de medewerkers van het ROC. Het was geweldig! Eten en drinken was helemaal gratis. Je kon gewoon naar een regulier verkooppunt gaan en bestellen wat je wilde. Dus heerlijk gegeten met frietjes, poffertjes, suikerspin, warme wafels, kibbeling, warme chocomel etc. etc. Er liepen overal figuranten rond, sommigen met schalen met gebak enzo.
De Efteling is al helemaal in Winter-Efteling stijl, maar door het zachte weer deden de Python, de Pegasus, het schip en de Polka Marina het ook.
Het waterpeil bij de Vliegende Hollander (die echt, ècht komend seizoen pas opent!) is flink verlaagd. zodat je nu het hele spoor kunt zien. Kinder winterwonderland staat bij het hamburgerrestaurant links van de Python, met weer een flinke hal voor de kids om in te spelen, erg leuk ingericht.
En met alle lichtjes en vuurkorven is het weer ouderwets gezellig. Er is ook weer een nieuwe winterbeker, zo'n grote, gele en dit jaar staat Roodkapje erop. De oorwarmers zijn ook weer van de partij. De bootjes van de Gondoletta liggen nog in het water, ik weet niet of ze die er dit jaar uit halen.
De ijsbaan is er uiteraard ook weer bij.
Ik heb genoten van dit overwachte avondje winter Efteling!!