drukte

• andrea

Hallo

ik ga vrijdag met een groepje naar de efteling, waaronder iemand met autisme , wil alles daarom een beetje plannen wat betreft de drukke atracties , kan iemand mij vertellen wat de drukste atracties zijn , en blijven de meeste mensen tot sluitingstijd of wordt het al eerder rustig ??

Ik hoor het graag.

met vriendelijke groet

andrea

• Angie

Hallo Andrea,

Je kunt er sowieso vanuit gaan dat het erg druk zal zijn in het park. Ook vandaag stond er, net als op eerste en tweede Kerstdag, weer een groot gedeelte van de dag file richting de Efteling. Dat wijst op grote drukte in het park zelf. Als je toch gebonden bent aan de Kerstvakantie dan kun je het beste zorgen dat je bijtijds in het park bent, bij voorkeur ruim voor 11.00 uur (= openingstijd). Persoonlijk zou ik dan als ik jullie was gelijk bij opening om 11.00 uur naar Droomvlucht gaan. Dat is echt je enige kans om daar binnen een redelijke tijd aan de beurt te zijn. Ik heb begrepen dat er de afgelopen dagen wachtrijen van 70 minuten hebben gestaan bij Droomvlucht en dan is het echt niet leuk meer. Een andere attractie met een erg lange wachtrij is de Bobbaan. Ik heb geen idee wanneer je die het beste zou kunnen doen. Als het echt heel erg druk is in het park zijn er overal lange wachtrijen, niet alleen bij de attracties maar ook in de horeca. Mijn ervaring is dat het 's avonds wel iets rustiger kan zijn. Dus als je de tijd hebt kun je denk ik het beste tot 20.00 uur blijven. Succes er mee en veel plezier vrijdag.

• Stefanie

Hoi iedereen,

Ben gisteren zelf geweest en ik kan dus bevestigen dat het inderdaad DRUK was, maar toch wel leuk :D Moet zeggen dat het met de droomvlucht wel meeviel. Niet dat het een korte wachtrij was (het duurde 66 minuten :P) maar als je eenmaal onder het dak staat is het op de een of andere manier toch een stukje gezelliger. Ik kan natuurlijk niet zeggen of het erg was voor degenen die daadwerkelijk in alle grote attracties zijn geweest want wij hadden er kleintjes bij dus het was voornamelijk sprookjesgebeuren, maar voor ons viel het allemaal wel mee.

Groetjes Stefanie

• Albert-Jan

Gisteren heb ik het park bezocht.

Het was verrassend rustig, nergens afschuwelijk druk ook niet bij de horeca. Mochten jullie zin hebben om ook een warme winterse maaltijd te nuttigen in een van de verschillende restaurants dan raad ik aan deze 's middags te nuttigen. HEt is dan heerlijk rustig in het restaurant, de maaltijd kan vervolgens goed verbranden gedurende je verdere tocht door het park en als alle anderen gasten de benen uit hangen in de restaurants is het heerlijk rustig, zelfs bij de Bob en de Droomvlucht.

Ook namens mij veel plezier!

By the way, ff over vrouw holle…

Die heb ik als allerlaatste bezocht net voor 20:00. Wat ik jammer vond was dat ze wel heel ERRUG onder het schuim zat, wat de illusie van het sneeuwen wat verzwakte. De schuim zat ook onder haar neus waardoor ze oogde als een oude vrouw met een FLINKE snottebel, ik kan me charmantere dingen bedenken, hahaha…