Vraag over de Efteling (voor school)

• Saara

Hallo :)

Ik doe een onderzoek over de Efteling waarbij ik moet onderzoeken hoeveel procent van de bevolking de Efteling het leukst vinden en waarom.

Nu is mij vraag dus: Vinden jullie de Efteling het leukste park van Nederland en waarom vind je dat?

x Saara

• Gemma

Als ik alle parken die ik gezien heb met elkaar vergelijk, zeg ik ja.

Waarom? Natuurlijk heb ik met vier jaar een abo, zes km fietsen en ik ben er een veel breder beeld van de efteling dan van bijvoorbeeld Walibi, waar ik in oktober nog een dag geweest ben. Maar ik denk dat het komt door de unieke status van de Efteling: overal waar ik ben geweest waren de wc's goor, behalve in de Efteling. Als je een foto maakt, staan daar al meteen zo'n drie attracties op in ieder park(uitgaande van een attractiepark), maar niet in de Efteling. Kortom, de sfeer, ruimte, netheid van het park, het unieke sprookjesbos maken de Efteling voor mij tot het nummer één park van Nederland. Dierenliefhebbers kiezen voor een dierentuin, coasterfanaten voor walibi (waarschijnlijk) en ga zo maar door. ik kies de efteling

• Stefanie

Hoi Saara,

Ik wil niet stom overkomen hoor, maar lijkt het je niet verstandiger om het onderzoek iets gerichter te doen? Dat je bijvoorbeeld 100 willekeurige mensen onderzoekt en daaruit je gegevens haalt. Misschien is dat iets makkelijker voor je, zomaar een ideetje hoor.

Maargoed, voor mij is de efteling het beste qua dagjes uit wat er is. Het is er altijd gezellig, kindvriendelijk en toch leuk voor iedere andere leeftijd en ik vind de nostalgie helemaal geweldig. Verder vind ik het park zo leuk omdat er gewoon zoveel te doen is! :D

Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het je lukt.

Groetjes, Stefanie

• sasja

Efteling is geweldig omdat het echt voor elke leeftijd leuk is

Je verveeld je er nooit en is schoon

Wat er denk ik een beetje bij komt dat ik het ook erg leuk vind om foto s van mijn kinderen maken op dezelfde plekken waar ik was op die leeftijd in de efteling.