Het aftellen is begonnen...

• Reporter

Blik vooruit op komst Vliegende Hollander

KAATSHEUVEL (Nieuws van Nederland) - Gisteren werd de 8e editie van de Winter Efteling afgesloten. Dit jaar was het Kaatsheuvelse park voor het eerst ook het derde weekend na de kerstvakantie open, 25 dagen in totaal. Daarnaast was het park ook verschillende keren exclusief geopend voor bedrijven.

Ruim 400.000 bezoekers werden ontvangen voor winterpret en nostalgisch vermaak. Vooral in de kerstvakantie was er erg veel belangstelling, aangezien eerste en tweede Kerstdag na het weekend vielen en men er graag op uit trok. Mede daardoor is het de meest succesvolle Winter Efteling ooit geworden. Ook voor zakelijke evenementen als eindejaarsfeesten of kick-offs is de winteropenstelling een succes gebleken. In de komende weken zijn er nog bedrijven die de Winter Efteling exclusief hebben uitgekocht. De directie is erg blij met dit goede resultaat, maar richt de blik nu vooruit op de komst van De Vliegende Hollander.

De directie kijkt er reikhalzend naar uit: ?In juni vorig jaar moesten we besluiten de opening van De Vliegende Hollander uit te stellen. Tijdens de eerste test bleek dat de lift waarmee de sloepen van de achtbaan naar boven worden getrokken, niet naar tevredenheid werkte. Dat was een fikse tegenvaller, want verder was de attractie helemaal klaar. Maar we hebben de afgelopen maanden niet stilgezeten. De oplossing voor het probleem met de lift is inmiddels in de attractie ingebouwd en afgelopen week is de baan door DNV (de onafhankelijk keuringsinstantie Det Norske Veritas) goedgekeurd en vrijgegeven. Momenteel voeren we, overigens helemaal volgens de herziene planning, duurtests uit, waarbij onder meer de timing van de speciale effecten in de attractie afgestemd wordt op de snelheid van de sloepen. Ondertussen kunnen de medewerkers die de attractie gaan bedienen alles goed leren kennen. Als de uitkomsten van de duurtests goed zijn, zal de hele attractie (baan, show en gebouw) een goedkeuring van DNV, de gemeente en de brandweer krijgen. Daarvoor geven we onszelf tot

1 april aanstaande de tijd. Toch maken we deze datum nog niet hard. De kans bestaat nog altijd dat zich nieuwe problemen voordoen tijdens de duurtests die we uitvoeren, maar we verwachten dat we

1 april zullen halen.?

De Vliegende Hollander is een combinatie van een walkthrough, darkride, een achtbaan, een watercoaster en een splash en kost ruim 20 miljoen euro.

• EddyChristiani

Ha Reporter,

Ja, die mail kreeg ik ook net van de Vliegende Hollander website.

Iedereen is denk ik wel aan het aftellen. Ik zelf in iedergeval wel.

Pas maar op, want Gemma zal wel boos worden, want dit is al oud nieuws :).

Nog een fijne dag verder.

Greets,

Eddy

• Gemma

EddyChristiani schreef:

>

> Ha Reporter,

>

> Ja, die mail kreeg ik ook net van de Vliegende Hollander

> website.

> Iedereen is denk ik wel aan het aftellen. Ik zelf in

> iedergeval wel.