Kinderen in ziekenhuis een sprookjesachtig bed

• Kevin O.

Kinderen in ziekenhuis een sprookjesachtig bed

1/3/2007

Als eerste en enige ziekenhuis ter wereld mag het St. Elisabeth Ziekenhuis haar kinderafdeling inrichten in Efteling-stijl. Eind van het jaar moet de metamorfose klaar zijn. Alle sprookjesachtige ontwerpen worden door de Efteling zelf tegen kostprijs aan de kinderafdeling geleverd.

Begin maart moet de kinderdagbehandeling in de nieuwe stijl klaar zijn. Daarna volgen de andere ruimten voor kindergeneeskunde. Ook komt er een aparte moeder/kind afdeling, waar beiden samen kunnen blijven ook als een van de twee erg ziek is. Het ziekenhuis heeft hiermee als doel dat kinderen het ziekenhuis huppelend binnenkomen en ook weer huppelend uit gaan.

De kosten zullen met behulp van sponsoring gefinancierd gaan worden. De gehele afdeling en de weg erna toe zal in de typische Efteling-sfeer zijn. Vanaf het moment dat kinderen de deur van het ziekenhuis binnen stappen, komen pictogrammen met Eteling-figuurtjes op hun hoogte te hangen. Daarmee kan een kind dat nog niet kan lezen moeiteloos de weg naar de afdeling vinden.

De ontwerpen zien er prachtig uit. De bekende sprookjesfiguren duiken op als muurschilderingen: Langnek, Roodkapje en de Kabouters. De paddenstoeltjes waaruit in de Efteling-muziek klinkt, staan in de wachtruimte. In deze wachtruimte kunnen kinderen ook met kabouters aan tafel gaan zitten, terwijl er een (nep) haardvuurtje aan het branden is.

Bron: Wondernet.nl

Kevin_Olfers Schreef:

Het leuke van dat project is dat ik er aan mee ga bouwen.. Ik werk nu bij GTI Suez een installatie bedrijf en thja de kinderen willen er toch lekker warm bij zitten.. Ik kan niet wachten tot we gaan beginnen.

En nu….

Radiatoren waterpas, verse lucht toevoer en afvoer werkt allemaal. Het is alweer een aantal maanden geleden dat ik dit berichtje heb geplaatst. Inmiddels is de kinderafdeling fase 1 van de 3 al bijna afgerondt. Vandaag zijn de nieuwe bedjes naar diverse kamers gereden televisies zijn opgehangen en dergelijken. Her en der nog wat kleine opleverings puntjes maar voor mij zit t harde werken er eigenlijk op. Sommige vinden er vast niets aan maar ik vond het een hele eer om hier aan mee te mogen werken. Daarom wat foto's van de kinderafdeling. Mijn excuses voor de slechte kwaliteit.

• Hilde

Kevin schreef:“ Sommige vinden er vast niets aan…”

Nou Kevin ik vond het hrdstikke leuk om te lezen en te bekijken, het lijkt me geweldig om zo'n projekt van dichtbij te mogen meemake. ( zijn er toevallig nog mensen nodig??? :) )

Vell succes verder, en ik hoop er zeker nog wat van te horen.

groetjes Hilde

• ~Martinique~Amy~

Wat grappig zeg, maar dit is niet het eerste ziekenhuis met een kinderafdeling in Eftelingstijl;-)

• Kevin O.

~Martinique~Amy~ schreef:

>

> Wat grappig zeg, maar dit is niet het eerste ziekenhuis met

> een kinderafdeling in Eftelingstijl;-)

En terecht! Efteling als thema is gewoon kei leuk en iedereen kent het wel. Maar in welk ziekenhuis is dat? Thja bron wondernet he;)

• ~Martinique~Amy~

:D

In mijn ziekenhuis, althans het ziekenhuis waar ik werk en dat is in Roosendaal. (Noord-Brabant)

• Stefanie

Echt super, dit zal volgens mij zeker weten ten goede aanslaan bij de kinderen, niet fysiek maar wel mentaal. He Kevin, das wel ff wennen, ipv de gewoonlijke efteling outfit een bouwvakkerskloffie :D

• Kevin O.

Stefanie schreef:

> He Kevin, das wel ff wennen, ipv de gewoonlijke efteling outfit

> een bouwvakkerskloffie :D

Toch wel sexy dan? ;)

• Deja024

Ziet er gaaf uit. Maar wat ik me afvraag is of het wel zo'n goed idee is. Leuk hoor die leuke sprookjesfiguren en de paddestoelen enzo. Maar als het ziekenhuis voor het desbetreffende kind dan een traumatische ervaring wordt (dat kan nou eenmaal want niet alles wat ze er moeten doen is even fijn of pijnloos) dan worden die leuke dingen dus vanaf dan geassocieerd met die niet leuke dingen. En dus wordt zo'n kind tot in lengte van dagen op de Efteling weer geconfronteerd met die vervelende associatie.

Lijkt me niet wenselijk…

R.

• Hilde

lijkt me sterk dat als de kinderen trauma's krijgen door de nare ervaringen ze dan de Efteling gaan assiceren met die nare ervaringen. Het zieken huis is de plaats waar het gebeurd is en niet de Efteling, dus dat zal allemaal wel meevallen.

Kinderen hebben toch ook geentrauma ervaringen met bijv, Jip en janneke of Winnie de pooh, die op bijna iedere kinderafdeling te vinden zijn.

Groetjes Hilde

Kevin keep doing the good work!!!