Pers en publiek laaiend enthousiast over 'Vliegende Hollander'.

• Reporter

Pers en publiek laaiend enthousiast over de Vliegende Hollander

KAATSHEUVEL (Nieuws van Nederland) - De Vliegende Hollander, de nieuwste en grootste attractie van de Efteling, kon bij de preview rekenen op veel lof van zowel pers als publiek.

Op 1 april gaat de mega-attractie officieel open gaan maar de Efteling had echter eerder dit jaar besloten om pers en publiek toe te laten tot de laatste testritten.

Ronald van der Zeijl, directievoorzitter van de Efteling, kijkt terug op een geslaagde aftrap: “Ook al is attractie nog niet officieel geopend en moeten er nog wat kleine aanpassingen hier en daar worden aangebracht, werkelijk alle genodigden voor deze dag zijn enthousiast. We hebben zoveel positieve reacties mogen ontvangen zowel testpubliek als buitenlandse pers.” Over de kosten van de duurste attractie in de geschiedenis van de Efteling is Van der Zeijl duidelijk: “Het is de ruim 20 miljoen euro die wij erin hebben gestoken meer dan waard!”

In de Vliegende Hollander trotseren bezoekers de vloek van het bekende spookschip uit de eeuwenoude sage. Daarbij reizen zij terug naar de Gouden Eeuw, de tijd waarin de Verenigde Oost-Indische Compagnie haar triomfen vierde. Tijdens een adembenemende tocht per sloep bereiken de bezoekers een hoogte van 22,5 meter waarna ze met ruim 70 km per uur over het parcours zullen ?vliegen? om na 420 meter met een spetterende splash in het water te landen. Tijdens de tocht is men onderhevig aan maximaal 2g en er geldt daarom een minimale lichaamslengte van 1.20 meter. Bezoekers op de stadswal van het havenstadje of op het terras van het horecapunt De Kombuys hebben een prachtig uitzicht op het buitendeel van de spectaculaire ride.

• Kaatje

Ik mocht er vandaag (dankzij themepark.nl) bij aanwezig zijn en ik moet ook zeggen dat ik heel erg enthousiast ben geworden! Na het lange uitstel waren mijn verwachting lang niet meer zo hoog en ik denk dat mede hierdoor ik juist enorm genoten heb van deze heerlijke nieuwe attractie. Ik zal deze attractie nog heel vaak overdoen!!

• sandra

ik bedoelde in de week van begin april.

dus b.v volgende week donderdag.

en ik haal de kinderen niet zomaar van school,hou wel rekening met belangerijke lessen.

en a.s donderdag heeft er een een studiedag en de ander korte dagen inverband met proefwerkweek.

dus dan doen ze op die dag handenarbeid en gym.

en voor zo,n geweldige atraktie moet je wel doordeweeks gaan anders sta je 2 uur in de rij.

en voor 26 euro de man is dat veel.

want de efteling heeft nog zoveel verder te bieden.

ikwerk zelf 60tot 70uur in de week, dus wil lekker genietenmet de kids,

gr sandra

Kaatje schreef:

>

> Ik mocht er vandaag (dankzij themepark.nl) bij aanwezig zijn

> en ik moet ook zeggen dat ik heel erg enthousiast ben

> geworden! Na het lange uitstel waren mijn verwachting lang

> niet meer zo hoog en ik denk dat mede hierdoor ik juist enorm

> genoten heb van deze heerlijke nieuwe attractie. Ik zal deze

> attractie nog heel vaak overdoen!!

• Silvia

sandra schreef:

>

> ik bedoelde in de week van begin april.

> dus b.v volgende week donderdag.

> en ik haal de kinderen niet zomaar van school,hou wel

> rekening met belangerijke lessen.

> en a.s donderdag heeft er een een studiedag en de ander korte

> dagen inverband met proefwerkweek.

> dus dan doen ze op die dag handenarbeid en gym.

> en voor zo,n geweldige atraktie moet je wel doordeweeks gaan

> anders sta je 2 uur in de rij.

> en voor 26 euro de man is dat veel.

> want de efteling heeft nog zoveel verder te bieden.

> ikwerk zelf 60tot 70uur in de week, dus wil lekker

> genietenmet de kids,

> gr sandra

>

Veel plezier dan maar

• archvangigi

http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/6356

Een glimp… ;-)