Mening over De Vliegende Hollander

• Danielle

Wat vinden jullie eigenlijk van De Vliegende Hollander, ik had er namelijk iets meer van verwacht.

• Deja024

Ik heb hem nog niet live gezien. Maar de foto's en filmbeelden die ik op dvhe.nl gezien hebben zien er heel mooi uit, en ook de muziek vind ik erg mooi. Dus voorlopig geloof ik dat ik hem niet vind tegenvallen.

Als alles meezit ga ik hem begin mei live bekijken, dan kan ik meer zeggen :)

• calimero

Ik vind hem binnen helemaal top. De baan buiten had ik ook wat heftiger verwacht. Die valt wat tegen. Maar de aankleding en darkride is gaaf. Was op 1 april in het park en waar ik me wel an ergerde was dat er aan het eind van d edag al zo giga veel in de wachtrij was gesloopt door de bezoekers. Complete palen waar de touwen aan vastzaten voor de spiegel in d ebibliothek waren met schroeven en al los gerukt. Lampen kapot of er gewoon uitgedraaid. KAUWGOM geplakt. enz enz. Waarom dat nou altijd meteen moet snap ik niet.

• Angie

Ik heb DVH tot nu toe vijf keer gedaan verspreid over twee Eftelingbezoeken en ik ben tot nu toe erg enthousiast. Ik vind vooral de sfeer die van de attractie uitgaat geweldig. Dus niet zozeer de afzonderlijke onderdelen, maar gewoon het totaal plaatje. Dat de baan buiten niet zo heftig is is iets wat mij totaal niet stoort. Ik vind het gewoon een lekkere rit buiten, zeker als het mooi weer is en met al dat publiek dat op de kade staat en op het terras van de Kombuijs zit. Ik vaar altijd met een big smile weer terug naar het station om vervolgens weer in de rij te gaan staan voor een volgende rit :-). Het beste/spannendste onderdeel van de attractie vind ik de ‘drop’ door het scheepswrak heen de kelder in. Echt geweldig! Wat ik jammer vind is dat de scène met de projectie op het watergordijn (de confrontatie met het schip dus) qua timing niet beter aansluit op de ‘drop’. De spanning wordt hier namelijk flink opgebouwd, maar het duurt vervolgens iets te lang voordat de ‘drop’ komt waardoor de zorgvuldig opgebouwde spanning deels teniet wordt gedaan. Ook zou de projectie wat mij betreft wel beter mogen. Ik vraag me af of mensen die de attractie eenmalig doen überhaupt iets meekrijgen van deze projectie. Hetzelfde geldt overigens voor de projectie op de lifthill. De eerste drie keer dat ik de attractie deed heb ik deze projectie geheel niet gezien.

• calimero

Heb de atractie 2 maal gedaan en beide keren allebei de projecties goed gezien. Ligt denk ik ook aan de plaats waar je zit.

Zat beide keren op de derde bank.

• Eric

Vind DVH een geweldige atractie.

Het gaat om het totale plaatje, als je alleen afgaat op het laatste gedeelte (achtbaan) dan kan hij een klein beetje tegenvallen maar het geheel is perfect.

Alleen het deuntje in het laatste gedeelte van het loopgedeelte komt je na een tijdje je keel uit.

Verder een topattractie.

• sandra

ik ben gisteren naar de efteling geweest.

vond de vliegende hollander erg tegen vallen.

ik vind de rit binnen erg kort,en niet alleen ik ook andere.

ze hadden de rit binnen zeker 2 keer langer moeten maken.

je komt eerst eenlange tijdin het donker.

dan krijg een een paar seconden een mooie lichtshow,maar dan word je

al meteen naar boven getrokken voor de buiten rit.

wat je eigenlijk al weet wat er gebeurt, jammer zelfs de kids vonden hemkort.