Reizenrijk atractie!

• Sprookjesdromer

Het Marerijk heeft Het Sprookjesbos en Droomvlucht als topatracties, het Anderrijk heeft Fatamorgana en het Ruigrijk natuurlijk DVH. Maar wat heeft het Reizenrijk als topatractie? Ik vind het jammer dat dit rijk achter blijft op de andere rijken van het park. Daarom bedacht ik de de volgende atracties, waaruit een keuze gemaakt kan worden:

GULLIVERS REIZEN: een atractie die zich afspeeld op het eiland Lilliput, waar je met een vreemd klein volkje wonderlijke avonturen beleeft.

FAUNA DIORAMA: deze atractie is gebaseerd op het boek van Godfried Bomans ‘Erik of het kleine insectenboek’ waar je in een omgekeerde wereld terecht komt, want jij bent zo klein als een insect.

Deze nieuwe Reis atractie kan het beste komen te staan pal achter de kinder avonturen doolhof. Vlak daarachter loopt het spoor waar de stoomtrein overheen rijd, daarom gaat de atractie over het spoor heen, doormiddel van een tunnel over het spoor aan te leggen.

Goed idee of niet geschikt voor de Efteling?

Sprookjesdromer.

• Gemma

Tja… Een beetje surrealistisch, aangezien jij toch niet degene bent die hierover ook maar enige inbreng heeft bij de Efteling. Droom dus maar lekker verder over sprookjes. Waarom zou je gaan discussiëren over attracties die nooit verwezenlijkt zullen worden?!

• archvangigi

Daar ben ik het helemaal mee eens…

• Ad

Wat dachtje van vogelrok ?

• mies

er zitten een paar attracties in het reizen reik waaronder de vogelrok en het canaval festival!dus jaa beter opletten de volgende keer!

• Roosje

Nou, doe eens niet zo lullig allemaal. Het zijn toch hartstikke leuke ideeen. En ookal heeft Sprookjesdromer te weinig invloed om het werkelijk te bereiken, dan mag hij/zij er toch alsnog over nadenken en het verzinnen. Beetje aardig blijven allemaal!

• Djenghis

Ik ben het helemaal met Roosje eens!

Bovendien kan ik me nog herinneren dat een jaartje geleden (misschien al iets langer) er een vaste rubriek was op dit prikbord met ideeën voor nieuwe attracties. Kwamen heel leuke en creatieve ideeën uit en zelfs mooie concepten om zo'n attracties daadwerkelijk uit te voeren. Dat het vervolgens bij creativiteit blijft, vanwege ons totale gebrek aan invloed, kan wat mij betreft de pret niet drukken.

Zijn we bovendien als Efteling-fans niet allemaal een beetje dromers? Da's toch juist het mooie aan onze “Wereld vol Wonderen”? Dat je er lekker in weg kunt fantaseren?

Conclusie: Ik vind het leuke ideeën, Sprookjesdromer!

Groetjes Djenghis

• Karl

Las ik niet iets over een raad der wijzen ofzo waar eenieder zijn idee/opmerking kwijt kan en kan meedenken over de efteling?? beter opletten gemma en consorten.

waar denk je dat de efteling ideen vandaan haalt?

hulde sprookjesdromer!

• Stefanie

Gemma, wat zijn we toch weer lekker bezig en wat gaan sommigen er toch weer lekker bot op in. Weetje, ik vind die ideeen best wel leuk, alleen kan ik beide ideeen alleen maar visualiseren als een soort “it's a small world” attracties. Niet dat daar iets mis mee is :)

Het reizenrijk (een reik is niks, mies…) heeft inderdaad geen echte attractie die eruitspringt topattractie, dus daar heb je wel gelijk in. Maar het is wel zo dat Carnaval Festival echt het thema reizen al benadrukt, waardoor het mij onwaarschijnlijk lijkt dat ze nog een attractie in die strekking zullen gaan bouwen. Maar wie zal het zeggen toch?

Ga vooral lekker verder met dromen en trek je maar niks aan van de mensen met wat minder creativiteit.

• Sprookjesdromer

IK moet zeggen dat ze op Themepark.nl een stuk volwassener zijn!