resiverslag 15-04-07

• Stefanie

Hoi luitjes!

Gisteren ben ik eindelijk weer naar de efteling geweest en het was toppie… nouja, hier en daar het een en ander mis gegaan, maar het was wel supergezellig :D

Om half 10 waren we er al en de drukte viel, gezien de temperaturen, erg mee. Om 10 uur natuurlijk gelijk naar DVH geslenterd, en dat was maar goed ook want hij is pas rond kw over 11 open gegaan. (Ze noemen het kinderziektes maar het lijkt wel een hardnekkig virus.) Heb er echt van genoten, wat een prachtattractie! Alleen even niet opgelet met het opbergen van de tas in het bootje, dus ik heb de halve middag met een zeiknatte tas rondgelopen :D. Wat we wel erg grappig vonden, terwijl de rest zich er aan liep te ergeren, was dat de boot waar wij in zaten niet meteen wilde varen en pas na 5 minuten wachten vertrok. Wij werden er behoorlijk melig van onder het motto: hebben wij weer. In de middag zijn we vooral van de ene overdekte attractie naar de andere gerend om verschroeiing te voorkomen, afgewisseld met het bijvullen van de waterflessen. En ik weet niet of het nou aan het weer lag dat ik er extra op ben gaan letten, of dat het gewoon zo was, maar ik ben echt ontzettend veel entertainers tegen gekomen en heb pardoes zeker een keer of 3 gezien (normaal zie ik hem nooit :P). Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt medelijden heb met die mensen, ik stond al te zweten in n mouwloos shirtje.

Maargoed, tegen een uur of 5 maar besloten om toch nog een keer in DVH te gaan… Sta je net in de rij, weer een storing. Nouja, we stonden wel goed in de schaduw en we hadden toch geen plannen meer dus we zijn gewoon koppig blijven staan. Achter ons werd de rij ondertussen gesloten. Na een goed kwartier konden we weer verder en uiteindelijk stonden we om 10 voor 6 dan toch voor de poortjes, nog even lekker afkoelen en dan naar huis… dacht ik. Een van de twee boten wilde weer niet varen en deze keer was het zelfs zo erg dat de muziek werd stopgezet en de werkverlichting overal aan. Dat was dan wel weer een lolletje voor de 3 telelenstoeristen die als laatste wilde achter blijven om natuurlijk de beste foto's te maken, wat ze ook vast wel gelukt zal zijn want eentje vond zelfs dat hij nu ook eens rustig op zijn buik kon gaan liggen voor wat foto's… al vraag ik me serieus af wat er dan op de kiek staat, maargoed. Uiteindelijk viel het qua irritatie wel mee want naast ons stonden 5 jochies van een jaar of 10 (kinderfeestje) heel melig te doen en bovendien deed verder niemand er echt moeilijk over. Er hing echt zo'n sfeer van: nu zijn we zeker de laatsten die de efteling uit lopen :D. Om kwart over 6 was het dan toch gefixt (applaus!) en toen we naar de uitgang liepen was het echt zo rustig dat ik de neiging had om gewoon ergens op een bankje te gaan zitten en wachten tot het donker werd. Maar helaas, aan al het goede komt een eind, dus ook aan deze geweldig melige, erg warme maar vooral ook aparte dag in de efteling :)

Oja, ik heb wel foto's gemaakt, maar die zijn om de een of andere reden allemaal grijs of groen geworden op de computer, dus volgende keer beter :D

• archvangigi

Leuke verslagje hoor! En ik vind het ook wel leuk dat je iets aparts

meemaakt, leuke verhalen voor "later' haha! Wel tof dat ze wel zijn

gaan varen, ondanks de sluitingstijd. :-)

• Stefanie

Tja, ze kunnen moeilijk zeggen “bedankt voor het lopen en een goede reis terug.” Dat zou wel erg gemeen zijn :D