Brandje in de Efteling

• Martinique~Amy~

Das schrikken als je daarin zit

Bezoekers Efteling door brand uur vast in attractie

Uitgegeven: 30 april 2007 19:12

KAATSHEUVEL - In de Droomvlucht van pretpark De Efteling is maandagmiddag een kleine brand uitgebroken. Het vuur was binnen vijf minuten onder controle door ingrijpen van de bedrijfsbrandweer.

Het duurde echter een uur en 20 minuten voordat de laatste acht passagiers uit hun gondel waren bevrijd, omdat ze op een moeilijk bereikbare plek zweefden.

Het ging om het laatste stuk waar de passagiers in een spiraal dalen in het zogenoemde ‘Zompewoud’. Er waren geen gewonden, vertelde een woordvoerster van De Efteling.

Rook

De meeste bezoekers van de attractie hadden wel last van de rook, maar konden door de EHBO en opgeroepen brandweer van Kaatsheuvel en de plaatselijke GGD vrij snel worden geholpen.

De oorzaak van de brand was een kortsluiting aan een elektrisch kastje tussen twee gondels. De attractie wordt onderzocht.

• Gerrit

Wij zijn gisteren geweest, en waren net ervoor in droomvlucht geweest. Niks gemerkt ervoor en erna gelukkig, maar je zal er inderdaad maar inhangen..

Het was gisteren zeer druk, eerste wachtrij DVH was 90 minuten, daarna heeft hij steeds op storing gestaan. Langste storing was anderhalf uur, we zijn er helaas niet meer ingegaan.

groeten,

Gerrit

• Kevin O.

Gerrit schreef:

> Het was gisteren zeer druk, eerste wachtrij DVH was 90

> minuten,

Zo hey!

En dan te denken dat t zaterdag tussen 2 en 3 uur 10 minuten wachtijd was..

Al met al vervelend is dit weer wat er met droomvlucht is gebeurd.

• Zwenneke

Ik vraag me af wat er gebeurt als er echt brand uitbreekt in zo'n attractie. Als je daar lekker blijft hangen in je karretje terwijl de boel affikt, wordt het een vrij pijnlijke dood vrees ik. Hebben ze nou echt niet een of ander scenario om in een kortere tijd dan 90 minuten de boel te ontruimen ????

• Gemma

Nou, als alles uitgevallen is, gaat dat een beetje moeilijk…. De enige manier om dan naar beneden te gaan is via de trap en die kan ook nog wel even op zich laten wachten. Maar als de nood echt hoog is zullen er wel fascinerendere ontsnappingspogingen bedacht worden. Een goed voorbeeld waarom mindervalide gasten niet de droomvlucht mogen betreden!

Als er daadwerkelijk iets gebeurt in Droomvlucht lijkt het me niet echt prettig daarin vast te hangen. Ik denk dat dit ook de moeilijkst te ontruimen attractie is als de techniek je in de steek laat..

Even na kwart over 12 vandaag was de attractie weer geopend voor het publiek. Ik neem aan zonder gondel 20 :)