dagje efteling

• archvangigi

Ik blijf maar kijken naar deze foto. Het is net alsof de man linksbovenin

weet dat hij op de foto gekiekt wordt. Zal wel toeval zijn, maar toch erg

opvallend. :-)

• Stevie Nicks

Waar ik naar kan blijf kijken op deze foto (en wanneer ik ter plekke ben) is mijn vraag naar “hoe veilig is DVH?” De enorme zware bak (meer dan 4000 kilo) hangt daar maar mooi aan een paar kleine wielen aan een rails.

Als dat afbreekt dan zijn de gevolgen niet te overzien! Kunnen die wielen dat echt wel houden jaar in jaar uit, in en uit het water enz…

Toen ik in DVH zat vond ik met deze gedachtte op het punt van de foto (zie vorige reaktie) DIT toch wel het engste van het geheel! Naar beneden storten met 4000 kilo komt volgens mij hard aan!

• Kevin O.

marcel schreef:

> nieuwe poging van foto

Gaat goed marcel! Deze vind ik echt super gewoon!

• Eddy Christiani

Je moet gewoon vertrouwen hebben in de ingenieurs die aan dit project hebben gewerkt, Stevie.

Ik ben zelf bijna afgestudeerd aan HBO Werktuigbouwkunde en weet vrij veel van dit soort berekeningen en constructies.

Ik neem aan dat dit soort attracties flink worden overgeconstrueerd voor de veiligheid. Er zal echt wel goed over nagedacht zijn. En het zal wel meerdere keren door verschillende personen zijn gecontroleerd.

Wat zou je zelf doen als er mensenlevens op het spel staan bij je ontwerp?

Maar genoeg hier over, er wordt weer eens afgedwaald van het onderwerp.

Mooie foto's Marcel.

• Stefanie

Tja, zou kunnen… je zou ook aangereden kunnen worden door een bus ofzo op het moment dat je de voordeur uit loopt… laten we met zn allen voortaan maar thuis blijven, dan weten we zeker dat we de volgende dag nog leven ^o)

Laat ik het zo zeggen… is de python ooit naar van zn rails afgevlogen? Nee dus, en ik geloof dat die treintjes nog even een klein beetje zwaarder zijn dan de bootjes van DVH. Ik stap er iig met het volste vertrouwen in. De enige schade die je er in kunt oplopen is wat mij betreft een nat achterwerk als je wat pech hebt, dat heb ik er wel voor over in de zomer :D

Oja, die wielen die jij bedoelt komen op dat punt weinig tot niet onder druk te staan wat betreft trekkende zwaartekracht… de boot wordt door de snelheid als het ware tegen de baan aan gedrukt waardoor je je eerder af zou moeten vragen of de constructie het wel zal houden. Ik zal je alvast een hint geven: ja :)

• Stevie Nicks

Volgens mij zijn die karretjes van de Python echt niet zwaarder dan die van DVH hoor! Het zijn echt enome bakken! (maar om niet van het onderwerp af te wijken, je foto's zijn idd mooi!)