7 mei 2007, regen en nog eens regen!

• archvangigi

Hoe mikken wij het uit?? Ruim een maand valt er geen druppel regen, en uitgerekend de dag dat wij prikken voor de Efteling valt het met bakken uit de lucht! Enfin.. We hadden centjes gehad van onze Tante, dus die moeten we dan maar eens nuttig besteden. Ondanks de filemeldingen van vanmorgen, toch vol goede moed op pad gegaan.

Vanwege de drukte om de weg hebben we er 2 uur over gereden, en stipt om 10.00 waren we in Kaatsheuvel. Meteen bij de entree viel het ons al op dat er weer schoolklasjes met gajes aanwezig was. Types in “gangster” outfit, dat kruis-grijpend, vuil-kijkend, slow-motion lopend, en luidruchtig voor ons uitloopt. (Dachten we nu nét schoolreisjes te vermijden, de eerste dag ná de meivakanties… Enfin… We besluiten linea recta naar de Vliegende Hollander te lopen.

Onze verwachtingen over deze nieuwe atractie zijn hooggespannen, en wonder boven wonder geen ellenlange wachtrijen, en na 15 minuten kunnen we plaats nemen in een bootje. Het bootje vaart door een donkere tunnel, en we zien de boeg van een schip, die in een haven ligt. Dan zien we een rookmachine in werking treden, en een projectie erop van een “Vliegende Hollander” en we worden omhoog gelanceerd. Daar blijven we even “hangen” voordat we de duizelingwekkende tocht buiten maken in het achtbaangedeelte. Dit achtbaangedeelte voelt goed aan, en we voelen de G-krachten op ons inwerken. Conclusie: Binnen valt erg tegen, buiten is werkelijk top! Meteen erachteraan doen we de Python (8baan) en deze treintjes zitten toch minder comfortabel dat de laatste treintjes.

Buiten staan we weer in de stromende regen, en gaan even naar het toillet, ik zie vers aangebrachte “gangster” graffity op de muren.. Leuk zulke jeugd… Dan lopen we eerst maar eens naar het restaurant De Ballonvaarder. Wederom schetst onze verbazing als groepen jeugd hier naar binnen “stormen” om meegebracht snoep en frisdrankt te nuttigen. Eén van de medewerksters komt er wat van zeggen, maar de jeugd trekt zich er niets van aan! We zijn snel uitgegeten, en lopen verder. Bij de Condor staat een wachtrij. Die besluiten we wat later te doen. We gaan voor de bootjes, en ons valt op dat de tuinen veranderd zijn, en een nieuwe brug is geplaatst, ook weer in de stromende regen gevaren, en helaas dit jaar veel minder bloemen dat andere jaren in mei. Zal wel door de warme dagen komen. Dan lopen we naar de Wildwaterbaan die er verlaten bij ligt. We maken 2 rondjes, nat zijn we toch al. Dan lopen we naar de Bobbaan, maar die is defect..

We lopen nar de Fata Morgana, en daar treffen we (godzijdank, ze bestaan nog!!) een aantal lieve kinderen, vrolijk huppelend door de waterplasjes, en als we dan in hetzelfde bootje zitten ook nog heel vriendelijk “hallo” zeggen! We genieten van de rondvaart, die altijd weer veel te kort duurt. We krijgen de neiging een 2e rondje te doen, maar er zijn weer nieuwe instappers, en we willen niet asociaal doen.

Onderweg naar de Droomvlucht treffen we nog een groepje jeugd die er genoegen in beleven om eenden te jennen met een paraplu. Gigi zegt er wat van, en hun respons is meteen een brutale grote mond. ik besluit dan hun ook even te jennen, dat vinden ze dan toch weer minder. Weten ze eens hoe het voelt om gejent te worden. We gaan met het treintje een rondje, want er staat een gigantische wachtrij. Als we terug komen van het treintje, kunnen we zo doorlopen. Dat is een mazzel. In het restaurant doen we een gebakje, en kopen weer een paar Efteling elfjes voor de verzameling.

We gaan nog even naar het Efteling museum, en we besluiten impulsief eens de draaimolen in te gaan, we genieten met volle teugen, het moet minstens 30 jaar geleden voor het laatst zijn geweest. Overigens was het érg stil hier, kennelijk vind niemand draaimolens meer de moeite. jammer. Dan wandelen we (ondanks de regen) nog door het sprookjesbos. waar we Vrouw Holle weer troffen.. Dat was een grappige situatie, want er was storing, en dat wisten we niet, een groepje mensen stond te roepen, maar Vrouwtje Holle kwam maar niet, en ineens ging het gewone deurtje open, en kwam de storingsmonteur eruit! Hilariteit!!

Nou… We hebben een geslaagde daggie efteling gehad.. Als je ons vraagt of we ooit weer gaan als de regen met bakken nonstop uit de lucht valt, zeggen we volmondig “NEE!!!! Nooit meer!!” Vraag je ons, hebben we een leuke daggie gehad?? Ja!! Onvergeetlijk! Ondanks dat we door- en doornat waren, tot op het bot koud hadden (Winterefteling is er niets bij) maar een dikke cijfer 9 als waardering. Zoiets moet je ooit in je leven gedaan hebben, een dagje Efteling in de stromende regen! Haha~!! En gelukkig… Op de terugweg geen files! Groetjes Arch en Gigi :-)

Op deze url kan je overigens nog wat foto's bekijken van vandaag:

http://www.archengigi.info/plaatjes/thumbnails.php?album=217

• Roosje

Leuk verhaal om te lezen, vooral de foto's tussendoor zijn erg leuk. De kinderen van de schoolreisjes zijn inderdaad erg vervelend. Mijn vriend en ik hadden er vorig jaar ook al last van. Wel raar dat er dan geen begeleiding bij is die de kinderen een beetje in toom houden. Eigenlijk zou de Efteling dat moeten verplichten, scheelt een hoop werk.

Fijn dat je ondanks de schoolreisjes en de regen toch een erg leuke dag hebt gehad. Dankzij je verhaal heb ik nu toch ook weer veel zin om eindelijk weer een keer naar de Efteling te gaan.

Groetjes Roosje

• Gemma

Langgg geleden ben ik ook eens een keer (met angie) in de stromende regen naar de Efteling geweest. Na zes ( ? ) keer Indische Waterlelies besloten we gewapend met een (of twee?) paraplu toch maar verder te gaan :D

En vorig jaar op een zomeravond onweerde het echt superhard. Ik was gek, dus besloot dat het niet zooo hard ging. Na een half uur/ drie kwartier onder het huis van de vijf zintuigen te hebben gestaan, werd het minder en konden we ons naar het podium begeven.

Nee, regen en Efteling is geen leuke combinatie :D

• marcel

hoi archangigi

zeer leuk verslag en leuke foto's heb je gemaakt .

ik zat net even op jullie site te kijken maar jullie hadden er om gevraagd

dat het zou regen en veel omdat jullie onder een huilende boom hadden gezeten .

dus die wens is uit gekomen vandaag.

of was die toch voor een andere dag bedoeld.

mvg marcel

• archvangigi

Roosje, dan zou ik niet te lang wachten, komende weken is de beste periode

als je niet van lange wachrijen houdt. We wensen je alvast veel plezier. (Kan ook

bijna niet anders op de Efteling;-) ) We zijn benieuwd naar jouw/jullie dag.

Gemma, leuke anekdote. Ja, 6 jaar geleden en staat je nog helder in het geheugen.

Dat zijn toch memorabele momenten. Zo zal ons daggie van gisteren ook nog jaren

lang meegaan. En wat dat betreft staat ons dagje van gisteren op de 2e plaats van

beste dagen, ondanks de regen! :-)

Marcel, dat klopt. Het ligt bij ons ook zo dubbel, we beseffen terdege dat de regen

zo belangrijk is voor de natuur, en het zou ook een week moeten regenen om de

tekorten enigzins op te vangen, daarnaast we laten ons niet zo snel afschrikken

door de natuurelementen. Ook bij de Eftelingmedewerkers viel dit dubbele goed op.

Er hing gewoon en leuk sfeertje. Ook op http://www.archengigi.info/plaatjes/thumbnails.php?album=191

hebben we nog wat foto's staan. We zijn onlangs verhuist naar andere servers, dus

de meeste foto's hebben we (helaas) niet meer online staan.

Groetjes van Arch en Gigi :-)

• Stefanie

schoolreisjes… jeugd… het is om te janken! en dan te bedenken dat ik ook nog onder die categorie val! :'( ik schaam mezelf kapot, ben blij als ik 18 word :D

Nu vraag ik me toch af… hoe heb jij die “kindjes” dan teruggejend?

Superleuk reisverslag, van die korte stukjes met foto's erdoor, die willen we meer zien in de toekomst :D En ja, de efteling met stromende regen in inderdaad een one-time giller. Maarja, als je er op rekent kun je je paraplu tenminste meenemen, wij hadden ze toen niet bij :(:D

• archvangigi

Stefanie schreef:

>

> schoolreisjes… jeugd… het is om te janken! en dan te

> bedenken dat ik ook nog onder die categorie val! :'( ik

> schaam mezelf kapot, ben blij als ik 18 word :D

> Nu vraag ik me toch af… hoe heb jij die “kindjes” dan

> teruggejend?

>

> Superleuk reisverslag, van die korte stukjes met foto's

> erdoor, die willen we meer zien in de toekomst :D En ja, de

> efteling met stromende regen in inderdaad een one-time

> giller. Maarja, als je er op rekent kun je je paraplu

> tenminste meenemen, wij hadden ze toen niet bij :(:D

Doen alsof ik het zelfde met hen zou doen als zij me de eenden

deden. Of ze er van geleerd hebben betwijfel ik. Ach, en hoe meer

de dagen verstrijken, des temeer warme herinneringen aan deze dag

zou het bijna mensen aanraden, om eens een daggie efteling te doen

als het met bakken uit de lucht valt.. Haha!! Groetjes van Arch en Gigi :-)

• ROJA