Hoi allemaal,
De plattegrond is niet helemaal correct. Toevallig weet ik ook hoe dat komt.
Vorig jaar heb ik namelijk met de ingenieursvereniging een rondleiding achter de schermen gehad.
Tijdens een presentatie die we toen ook kregen werdt verteld dat de plattegrond hier en daar afwijkt van de werkelijkheid.
(Sommige paden zijn lager of juist korter, attracties staan dichter bij elkaar dan in werkelijkheid, etc.)
Dit niet alleen om de plattegrond mooier te maken en op te vrolijken, maar ook om bezoekers een beetje te foppen. Zo proberen ze de bezoekersstromen te veranderen. (Niet mij hier op aanvallen he, dit is gewoon wat er tijdens die presentatie werdt verteld).
Maar goed. Ik heb nog wel een paar plattegronden liggen, maar dat zijn allemaal oude (Niet meer up to date).
Deze houd ik liever ook zelf, want ze hebben ook een speciale waarde voor mij.
Ik ga er zelf ook binnenkort naartoe en koop er dan ook eentje. (Eigenlijk niet nodig, want ik ken het park onderhand toch helemaal uit mijn hoofd).
Verder staan op allerlei plaatsen in het park plattegronden opgesteld en staan er overal wegwijzeringsbordjes. (Duidelijk genoeg lijkt mij).
Nog een leuke tip!
Bekijk de efteling eens van boven via Google Earth.
Dan zie je meteen hoeveel ze nog kunnen uitbreiden en meer achtergrond informatie.
Maar genoeg over plattegronden en zo.
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en misschien tot ziens in de wereld van wonderen.
Greets,
Eddy
ps. Zodra ik er ben geweest zal ik eens wat fototjes posten.
(Kan even duren, want ik ga pas 9 juli, moet namelijk eerst nog even mijn opleiding HBO WTB afronden ).