Verzamelaars?

• Djenghis

M'n vriendin en ik zijn echte Eftelingspullen-verzamelaars. Zo verzamelen we de jaarboekjes, -folders, plattegronden, Ezeltje-strekje-munten, boeken, beeldjes, enz. enz. enz.

Nu ben ik benieuwd of er hier op het prikbord nog meer van die “freaks” als wij rondlopen. En zo ja, wat jullie dan precies sparen. En wat jullie pronkstukken zijn…of juist de artikelen waar jullie al lang naar op zoek zijn of zo. Niet uit verkoopoogpunt dus (onze verzamelstukken willen we echt niet kwijt!), maar uit nieuwsgierigheid.

Wie o wie?

• Silvia

Het enige wat ik spaar is Efteling Pins.

laaf 6 ontbreekt nog in mijn collectie.

Deze pin staat nu te koop op Markplaats. de biedingen lopen op tot 450,00

Echt belachelijk (vind ik) om zo'n hogeprijs te bieden voor iets wat ooit €6,00 heeft gekost.

voor een normaal gezin is dit echt niet op te brengen.

Voor kinderen is het niet leuk meer en onmogelijk om hun collectie compleet te krijgen.

• Silvia

verder verzamelen mijn dochters

de figuurtjes uit de eieren (uit de kip) en de chocolade verrassingseieren.

En de munten uit de ezel natuurlijk

• Ann

ik verzamel ook de pins.. moet de oudere pins nog hebben.. en ben het met silvia eens, ze vragen er af en toe echt te veel voor.. ik kan mijn verzameling zo dan ook nooit compleet maken helaas.

verder heb ik eigenlijk nog van alles.. beetje alles wat los en vast zit en uit de efteling komt :)

• Willy Bekman

Ik verzamel ook wat er enigzins te verzamelen valt.

Ik ben begonnen met de pins, daarna kwamen de jaarboekjes, daarna de plattegronden, daarna de vingerhoedjes, daarna ….. ga zo maar door.

Als je wilt weten wat ik tot nu toe heb verzameld, kijk eens op www.familiebekman.nl/pinparade

• petra

hallo, wij verzamelen ook de pins, valt niet mee om de oudere pins te krijgen maar af en toe heb ik toch wel geluk, we hebben nog lang niet alles, maar zo had ik vorig jaar de eftelingouwen gekocht op internet voor 3 euro, maar ik kende de pin niet en hij stond nergens op de efteling site. Dus ik dacht zet hem eens op marktplaats en ga kijken wat het is, nou ik ben me rotgeschrokken, er staat ook ergens op het prikbord een stukje hierover.

De bedragen die er voor de pin geboden zijn toen, niet normaal, maar wel leuk om het mee te maken haha en dat allemaal voor een pin van 3 euro ( ik heb nooit gekregen voor de pin wat er voor geboden was, omdat de pin vrij snel erna in de efteling voor 5 euro werd verkocht)

• Arjan en Rebekka Nouwen

Wij verzamelen ook de pins.

Maar sommige pins, daar is moeilijk aan te komen.

Sommige mensen, lopen met een tas vol, door de Efteling. Op zich niet erg.

Maar als men dan van sommige pins drie of vier in hun bezit hebben, vinden wij dat op zijn zachtst gezegd asociaal.

Deze mensen houden echt geen rekening met andere verzamelaars, want ook van gelimiteerde pins, heeft men er drie, vier, soms vijf in hun bezit.

We kwamen er eens eentje tegen, die er van de WES-pin, vijf in haar tas had. Notabene een gelimiteerde pin en ze wilde hem niet ruilen of tegen meerprijs verkopen.

Zo komt het, dat wij o.a. deze pin niet in onze verzameling hebben. De één heeft er vijf en de ander heeft niets.

Dit is maar een voorbeeld, maar dat gebeurd ook met andere pins.

Houdt ook rekening met andere verzamelaars, die ook de zeer speciale pins willen hebben.

Neem er gewoon één van elk, zodat alle verzamelaars een eerlijke kans krijgen om pins te verzamelen, ook de hele mooie.

• Arjan en Rebekka Nouwen

Voor de rest hebben wij diverse Efteling-souvenirs in ons huis staan. Varierend van pardoes, poppen. Laaf-beeldjes. DVD's en wat andere leuke hebbedingetjes.