schoolreisjes

• esther

Afgelopen woensdag naar de efteling geweest.

war erg leuk en lekker weer.

helaas werden meerdere dingen verpest door jeugd!

er waren veel schoolreisjes die dag.ik heb echt totaal niks tegen de buitelandse mensen.maar toen wel!

Ze moesten overal voor dringen.bijv de dvh!het was best druk rij tot aan buiten,helaas zijn er dan weer een paar van die jongens die dan denken dat ze voor kunnen gaan dringen!dit was echt zeer hinderlijk!en dit was ook niet alleen bij de dvh!

door heel het park was onenig heid en moesten allenmaal met elkaar ruzie zoeken met gevolg een gevecht midden in het park!!!

dit is toch wel heel erg!!

jammer dat het zo verpest moet worden door de jeugd!

• Stevie Nicks

Spijtig dat het zo negatieve sfeer had! Zelf heb ik het nog nooit zo ervaren daar ik vrij positief in het leven sta en de andere kant op kijk wanneer mij iets niet bevalt!

Laat het een leermoment geweest zijn voor je! Niet meer in juni naar de Efteling!

Tip: Midden in de zomer, bij 30 graden! Dan zit iedereen aan het strand, en is het heerlijk rustig in de Efteling…en geen schoolreisjes!

Succes voor de volgende keer!

• archvangigi

Helaas ook een aantal keren last van gehad, het is triest, je doet er helaas niets tegen, het is de categorie jeugd die zich te oud voelt voor de Efteling, die waren liever naar Six Flags gegaan,maar ja, het “moet” van school…

• Gemma

archvangigi schreef:

> zich te oud voelt voor de Efteling, die waren liever naar Six

> Flags gegaan,maar ja, het “moet” van school…

* kuch* Walibi ;)

Schoolreisjes zijn inderdaad erg irritant! De vlaamse kinderen zijn nog wel lief en luisteren goed, maar (vooral) kinderen uit de Randstad zijn echt brutaal en grof! Helaas, maar het hoort erbij!

• Ad

Dat hoort er juist niet bij vind ik. Iedereen moet zich gedrgendus ook schoolkinderen.

Verder valt het me op dat er de laatte jaren ook families en mensen van “bvuitenlandse” afkomst de efteling bezoeken. vind ik juist wel leuk, anders heb je alleen maar bleekscheten ;)

• esther

het is best wel leuk hoor die buitenlandse mensen ad,maar ze kunnen zich helaas nooit gedragen!

dat is er nou zo jammer van!

• Gemma

esther schreef:

>

> het is best wel leuk hoor die buitenlandse mensen ad,maar ze

> kunnen zich helaas nooit gedragen!

> dat is er nou zo jammer van!

:? pff, hier heb ik één woord voor: generalisatie! Belachelijke reactie van Esther!

Ik ben al genoeg aardige ‘buitenlandse mensen’ tegengekomen, die hartstikke beleefd reageren op wat gezegd. Ook Nederlandse jongens en meisjes (en soms volwassenen, maar dat minder vaak) gaan vaak te ver. Die groepen bestaan gewoon!

• samantha

sorry hoor maar nedelrand jonger ken er ook wat van hoor

• sandra

inderdaad, nederlandse jongeren worden ook steeds erger.

was laatst in de efteling en een groep van ongeveer 12 jongeren

hadden in de bootjes en buiten de bootjes staan plassen.

ze moesten het park onder begeleiding verlaten.

ook buiten de efteling kunnen ze nog veel leren.

• Gijs

Beste mensen,

Helaas gebeurt dit ook in de Efteling. Afgelopen maandag zijn we in Europapark Duitsland geweest, daar was het hetzelfde verhaal.

Generaliseren is nergens voor nodig, echter het “dat hoort er nou eenmaal bij”gaat er bij mij niet in. Heel heeel lang geleden toen ik met schoolreisje naar de Efteling mocht werd dit soort gedrag NIET getolereerd. Gewoon jezelf gedragen, of op je mieter krijgen van je ouders of de schoolleiding. Helaas, dat doet men niet of durft men niet, bij elke lastige jongere, afkomst onbelangrijk.

Gijs