Schatkist promenade vraagje

• Schatkist

Goedemiddag,

Zoals jullie weten staat er op de promenade sinds een aantal jaren een schatkist. Af en toe gaat die schatkist open, ik weet alleen niet hoe. Is er een speciaal trucje om hem te laten openen? Ik meen ooit eens te hebben gehoord dat je hem met een muntstuk kon openen door deze bij een sensor te houden o.i.d., ik denk alleen niet dat dit waar is. Of is het gewoon zo dat de schatkist een keer per kwartier ofzo open gaat?

• archvangigi

http://www.sprookjes.org/schatkist.html

Heb je hier al gekeken? Veel info.

• calimero

Je moet de sleutel die er voor staat omhoog trekken. Gaat af en toe Makkelijkste is door op de stenen te gaan staan en dan de sleutel tussen je armen te nemen en omhoog te trekken. LET OP is wel zwaar dus let op je rug!!

• Voormalig Efteling-Stagiaire

Je moet de sleuten in de richting van de lange as van de sluetel trekken tot deze niet verder kan (is ongeveer 10 cm), dan wachten en loslaten dan gaat de kist opencalimero schreef:

>

> Je moet de sleutel die er voor staat omhoog trekken. Gaat af

> en toe Makkelijkste is door op de stenen te gaan staan en dan

> de sleutel tussen je armen te nemen en omhoog te trekken. LET

> OP is wel zwaar dus let op je rug!!

• EddyChristiani

Hoi Allemaal,

Leuk om dit te weten.

Mij was helemaal niet bekend dat die kist open kon.

En ook niet dat er een verhaal bij hoorde.

Ik dacht eerst, dat is gewoon weer een leuke manier om een geldautomaat te verstoppen, maar nu blijkt er dus meer achter te zitten. Eigenlijk een kleine attractie op zich dus.

De volgende keer als ik in de Efteling kom zal ik het ook eens een keertje proberen.

Groetjes,

Edwin