Ideeen bedenken om attracties te verbeteren :)

  • EddyC

    Hoi Allemaal,

    Ik dacht na aanleiding van de vele discussies over hoe goed of slecht bepaalde attracties zijn, kunnen we misschien ook eens wat ideeen bedenken om attracties te verbeteren.

    Misschien luisterd er wel iemand van de Efteling naar?

    vb. Neem nu de nieuwe attractie te Vliegende Hollander.

    Naar mijn mening een prima attractie, alleen een beetje kort en met hier en daar wat aanpassingen denk ik nog leuker.

    Neem bijvoorbeeld de walktrouch.

    Veel mensen zien dit als een wachtrij en lopen door. Ze slaan dus de spiegel, de special effecten in de smokkelgang en zo over.

    Wat mij leuk lijkt is het gescheurde schilderij te vervangen door een schilderen dat openklapt. (Meteen beter hufter proof denk ik).

    Deze laat men om een bepaalde tijd openklappen.

    Zo wordt de wachtrij verspreid en ziet men de spiegel (waar veel werk aan is besteed) ook eens werken.

    Meteen na de opening van het schilderij zou ik de effecten in de gang dan activeren.

    De thematisering vind ik goed.

    Als men dan vervolgens bij de werkelijke rit komt gaat men varen.

    De haven aan het begin is naar mijn mening goed afgewerkt.

    De ruimtes daarna kunnen wat meer special effects.

    De mist is goed.

    De ruimte daarna zou ik na de projectie en voor de val een pop in de vorm van een schimmige kapitein uit het water omhoog laten stijgen.

    Het water druipt van zijn kapiteinshoed en haren en vervolgens beginnen zijn ogen groen ligt te geven en zegt hij, gij zult varen tot in de eeuwigheid.

    Dan zie je het schip, val je naar beneden en boven in de toren alleen gelach voor de val ipv de completen tekst.

    Verder kan de camera beter op een ander punt worden geplaats, vb. in het gat na de val.

    Dan heb je meer reacties op de foto, nu staan de meeste mensen er versuft op.

    Misschien is het leuk om nog iets in de duinen te doen, maar daar kan ik zo snel niets voor bedenken.

    Naar mijn mening zou dit de attractie weer iets leuke maken en iets meer efteling.

    En wat de Python betreft.

    Vindt het nog steeds een leuke achtbaan, maar er zit bijna geen theming in (op de karretjes na).

    Misschien is het leuk om tijdens de eerste val door een hoofd van een gigantische slang te vallen en dat je daarna de rest van de rit hebt (slangenkop beetje vogelrok idee).

    Ik heb nog een hele hoop meer ideeen, ben bezig ze te schetsen, vindt ik wel leuk voor mijzelf.

    Maar genoeg getypt, moet er weer vandoor en ik wil alleen even een discussie aanwakkeren, lijkt me leuk.

    Graag commentaar (Positief en Negatief) en eventuele eigen ideeen lijken me leuk.

    (ps. ik weet weinig van dit soort dingen af, dus het kan best zijn dat ik hier een hoop onzin zit te vertellen en dat geen van dit alles mogelijk is te produceren).

  • Stevie Nicks

    Leuk om zo je ideeën te lezen.

    En idd geen gek voorstel om die kapitein uit het water te laten stijgen.

    Het is een mooie attraktie maar er mag best nog wat toegevoegd worden.

    Over de Python; Deze attraktie is een klassieker en die moeten ze dus laten zoals die is.

    Ik zou het leuk vinden als ze eens iets met de Laven deden. En dat bijvoorbeeld achter het Lachhuis, waar vroeger de traptreintjes stonden. Daar is zo'n verloren hoek, en als daar iets aantrekkelijks zou staan zouden meer mensen ook het Anton Pieck plein bezoeken. Nu ontwijken veel mensen deze kant.

    Zelf dacht ik aan een soort grot/kolenmijn waarin je per wagentje langs de Laven wordt geleid waarin de Laven (die je kon kopen destijds in verschillende winkel) hun geschiedenis uitbeelden. En tijdens de rit verrast word met water, snelheid enz enz… Zoals in verschillende films waarin mensen door een kolenmijn krossen.

  • Kevin O.

    EddyC schreef:

    > Verder kan de camera beter op een ander punt worden geplaats,

    > vb. in het gat na de val.

    > Dan heb je meer reacties op de foto, nu staan de meeste

    > mensen er versuft op.

    Klopt met wat je zegt! Het zou dan niet uitmaken dat er andere families op staan. Dat maakt het alleen maar leuker!

    zoiets? ;)

  • jantien

    Ik ben meer voor een aangepaste python, of wel een hele nieuwe achtbaan.

    Want kijk in elk pretpark is wel een achtbaan te vinden met loopings en een kurketrekker.

    Ik vind de python totaal niet “Efteling”.

    Ik zou van de python half-darkride en half thrill-ride maken. Bijvoorbeeld dat je eerst door een jungle heengaat met je treintje en vervolgens opgehapt wordt door een grote enge slang. Dan de klim op de helling en dan een langere kurketrekker door de slang uit, weer een klim twee loopings, vette bocht en dan klaar…. hmmm kan iemand zoiets maken met rollercoastertycoon????

    zelf ik heb ik het programma niet maar misschien kan iemand het hier wel?

    En dan de vliegende hollander gewoon laten zoals die is. Die is echt leuk als beginnersbaan/familiebaan.

  • EddyC

    Ha Kevin,

    Ja precies, zoiets!

    Lijkt mij veel beter.

    Wat vond je trouwens van de andere ideeen?

    Greets,

    Eddy

    ps. Mooie kwaliteit foto trouwens, misschien kunnen ze beter jou daar wegzetten i.p.v. een automatische camera :) .

  • EddyC

    Ha Stevie,

    Je hebt gelijk dat ze aan de Python niets moeten wijzigen, is idd. een klassieker.

    Idee van de attractie bij de Laven lijkt mij ook wel wat. Viel mij ook al op dat het daar nooit zo druk is. Het zou de mensen wel wat beter over het park spreiden denk ik.

    Maar er moet wel plaats voor zo'n attractie zijn.

    Volgens mij is daar niet zoveel ruimte om een grote attractie weg te zetten.

    Greets,

    Eddy

  • jantien

    De python zou ik in ieder geval niet missen..

  • Kevin O.

    EddyC schreef:

    > Wat vond je trouwens van de andere ideeen?

    >

    > Greets,

    >

    > Eddy

    >

    > ps. Mooie kwaliteit foto trouwens, misschien kunnen ze beter

    > jou daar wegzetten i.p.v. een automatische camera :) .

    Haha Dankje EddyC dat zie ik als een groot compliment! Maar dan wel bij mij afrekenen ;)

    Ik werk zelf in DVH en je ideeén zijn niet zo slecht. Vind het leuk om te lezen dat je er zo serieus over denkt. Persoonlijk vind ik alles echt fantastisch van mij mogen ze van de meandering afblijven die vind ik perfect. Opstap haven had niet mooier gekund en de scene waar je tussen die twee reusachtige boten vaart is ook prachtig. Thja de andere scenes zijn gewoon mysterieus. jah kort maar krachtig..

    Groeten…

  • Stevie Nicks

    Nee misschien niet genoeg plaats, maar de geschiedenis van de Laven speelde zich grotendeels onder de grond af, dus dat hoeft dan geen probleem te zijn.

  • muts

    Mensen

    de efteling is zoals hij is!

    Ben je het er niet mee eens en vind je er niks meer aan,

    blijf dan vooral lekker weg daar!!!

    dus zeik niet zo over de attracties!