Heks(en ) waterlelies

  • lisa

    Beste Efteling liefhebbers

    In de jaren 70 had je een heks met mooi wit haar en een witte jurk

    In de jaren 80 had je een heks met een paarse fladderige jurk en een vrij lelijke kop ( over smaak valt te twisten natuurlijk)

    Afgelopen keren stond de mooie heks er weer

    Maar in al die jaren heb ik de paarse heks wel afgewisseld gezien met de witte heks

    Weten jullie misschien waarom er 2 verschillende soorten heksen zijn?

    Groetjes Lisa

  • Stevie Nicks

    Ze wisselen elkaar af. De ene dag doet de paarse Hans en Grietje spelen en de andere de Indische Waterlelies. Prima oplossing vind ik zelf want je zou het maar de hele dag moeten zeggen “Knibbel Knabbel en de rest!”

    Zo heb je ook 2 vliegende Farkirs. Die met die zwarte baard is al een tijdje uit beeld nadat hij tegen de toren aan vloog, dus tot zijn herstel neemt die met die witte baard het over.

  • Piet

    Wellicht ben jij die zwartbaardige fakir?

    Komt ook alleen maar onzin uit!

  • Stevie Nicks

    Piet, zo praat je niet tegen een dame. Ik zeg toch ook niet dat jij die Trollekoning lijkt. Ik geef er gewoon een leuke draai aan ipv meteen weer te z**ken.

    Veel liefs van Stevie

    (door afwezigheid zal ik pas zondag weer bereikbaar zijn)

  • lisa

    Lieve Piet,

    Gewoon niet op reageren

    Groet Lisa

  • Gemma

    Stevie Nicks schreef:

    >

    > (door afwezigheid zal ik pas zondag weer bereikbaar zijn)

    Tijd voor een feestje :D:D:D

  • Maurice

    :D

    Even zonder gekheid, volgens mij is er altijd maar 1 heks geweest. Doordat haar haren af en toe losvallen, en voor haar gezicht komen, lijkt ze een andere heks. Als de haren dan weer worden opgestoken, zoals begin dit seizoen is gebeurd, zie je haar hoofd veel meer. Daardoor lijkt het een andere heks, maar pin me hier niet op vast. :)

    En Stevie Nicks: enige serieusheid zou op dit prikbord wel gewenst zijn. Als je niets toe te voegen hebt, houd dan graag je commentaar voor je. :)

  • Piet

    Wellicht ook een beetje nostalgie of hoe je het in je hoofd heb zitten,maar veel shows lijken steeds meer op;zo snel mogelijk publiek er doorheen proppen.

    Ik bedoel daarbij Het Spookslot.In de openingsjaren was de hoofdshow veel langer en er was een duidelijke verhaallijn.Nu gaat het licht uit en begint er her en der wat te bewegen.Elke keer als ik uit het Spookslot kom heb ik het idee dat er weer wat weg is.Misschien moeten ze het Spookslot weer eens een beetje upgraden.

  • lisa

    Dank Maurice en Piet voor jullie reacties

    Misschien heb je gelijk en is het wel 1 heks

    En natuurlijk kan ik me vergissen

    Het is natuurlijk een ander gezicht als ze dr haar los, op opgestoken heeft

    Ook zag ik inderdaad dat heks paars; stijl haar heeft, en heks wit; krullen

    Toch lijkt het er op dat ze dan niet alleen het haar anders hebben gedaan maar ook het gezicht

    Maar ik heb even in een efteling jaarboekje gekeken

    en daar heeft de “ paarse heks” een hoekerige kop( lijkt wel of er papier mache op zit met ook veel meer'' make up" ) terwijl heks wit; erg veel op de prent van Anton Pieck lijkt

    De witte heks heb ik afgelopen juni en het jaar daarvoor in de efteling gezien

    Terwijl heks paars een aantal jaren geleden ( ik denk jaren 80 misschien wel 90) er stond

    Kan ik ergens misschien het plaatje van het Jaarboekje posten met heks paars?

    (Of heeft er misschien iemand foto's of plaatjes als vergelijkingsmateriaal?)

    (Eerlijk gezegd begin ik aan de ene kant te twijfelen maar aan de andere kant weet ik bijna zeker dat ze verschillend zijn…)

    Groetjes Lisa

  • Jacko

    Je hebt helemaal gelijk, Lisa! :D

    Er zijn idd meerdere heksen geweest, 2 stuks in totaal.

    De eerste (uit de jaren '70 zeg maar) had inderdaad een paarse jurk aan die aan flarden was. Zij had ook een enge lelijke kop en “vies” wild lang haar. Ik heb me ooit laten vertellen dat die eerste heks door de heks van nu is vervangen omdat ze te eng zou zijn geweest voor kinderen. Die schrokken er te erg van enzo. Daarom is er nu een heks te zien die er best wel netjes en mooi uit ziet (voor een heks dan he! ;) )