Vliegende Hollander dicht!

• Miriam

Bron efteling.nl

Efteling sluit tijdelijk De Vliegende Hollander

13/9/2007

De Efteling is niet tevreden over de bedrijfszekerheid van haar nieuwste attractie. Deze kampt sinds de opening op 1 april 2007 met storingen. Door het intensieve gebruik gedurende de zomerperiode, waarin het park extra lang geopend was, liep het aantal storingen verder op. De directie heeft daarom besloten de attractie te sluiten en tijd te nemen om de oorzaak grondig te onderzoeken en op te lossen. Onduidelijk is hoe lang de werkzaamheden aan de attractie zullen duren. De Vliegende Hollander zal in ieder geval gedurende dit seizoen en ook tijdens de Winter Efteling niet geopend zijn.

Uit onderzoek dat de afgelopen maanden buiten openingstijden is gedaan, werd duidelijk dat het probleem veroorzaakt wordt door de ketting die de sloepen buiten door het water trekt. Deze ketting ligt onder water, wat het onderzoek bemoeilijkt.”De attractie is uitgebreid getest en goedgekeurd door de onafhankelijke keuringsinstantie Det Norske Veritas (DNV), onder toeziend oog van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA). De veiligheid is niet in het geding.” aldus Olaf Vugts, directeur Marketing en Development. “Na lang beraad hebben we moeten besluiten om de attractie tijdelijk stil te leggen. Dat is voor de bezoekers wel zo duidelijk. Een moeilijke, maar weloverwogen beslissing.”

• lies

ben net terug van de efteling!

en idd de vliegende hollander is dicht!!!

heel erg jammer,maar wel goed.zo kunnen ze hem misschien toch nog helemaal in orde gaan maken voor volgend jaar

• sandra

hopelijk maken ze dvh van binnen een langere rit en van buiten ook meer spectaculair.

hebben ze nou de tijd voor.

gr marco

• Genevieve

we, mijn man en ik, zijn er woensdag nog 4x achter elkaar in geweest. toen we 's middags voor de 5e keer wilde gaan, begon de storing………was het een voorgevoel van ons. dit seizoen toch 12x in geweest. jammer en veel succes toegewenst met de opheffing van de storing.

• Jantien

Wel eerlijk van de efteling dat ze dit met een persbericht bekend maken. Maar ik denk wel dat ze inkomsten mislopen nu. Dvh was wel een publiekstrekker.

Wel vervelend voor de efteling het zit ze ff niet mee

Maar positief bekijken..misschien zetten ze er nog wel extra toeters en bellen aan dvh??

• Jantien

:P “ gij zult wachten tot het einde der tijden”

( grapje hoor!!, misschien is het het wachten wel waard)

• jaapie

past de efteling nu ook korting toe op de entree prijs nu dat vliegende geval niet meer vliegt?

• Ad

Nee anders hadden ze ook wel een verhoging gedaan in het begin van het seizoen.

• calimero

Zat er ook di in. nieuws kwam niet onverwacht. Maar inderdaad ben benieuwd of ze nu binnen ook nog nieuwe dingen gaan maken..

• Jacko

Ik denk niet dat er binnen veel zal veranderen qua scenes, die blijven gewoon zoals ze zijn. Ook een langere rit en nieuwe spectaculaire elementen in de ride kunnen we helaas vergeten.

Het zal hoofdzakelijk om de technische dingen en het systeem gaan. Dan noem ik bijv de remmen op de lift en natuurlijk de ketting die is vastgelopen.

Wel heb ik een gerucht opgevangen dat ze de encounter met het spookschip willen gaan verbeteren, dus er is nog hoop. Maar ik zeg er wel bij, het is een gerucht dus pin me nergens op vast :P

En ik heb het twee jaar geleden al eens gezegt: “een nieuwe ride naar een onvoorspelbaar spookschip vernoemen is vragen om problemen!”

;)