Wie weet er toevallig in hoeverre de efteling buiten de nu bestaande “hekken” ze het attractiepark kunnen uitbreiden? Of waar is er binnen het park nog eventueel plaats, zodanig dat ze niet alles op elkaar gaan bouwen.
Hoi RD,
Ik zat daar zelf laatst ook aan te denken.
Toen heb ik Google Earth er bij gepakt.
Daarmee kan je ongeveer een schatting maken hoeveel plaats er nog over is.
Vooral in de buurt van de Fatamorgana is er nog veel plaats over (Achter het theater en zo).
Ik heb geruchten gehoord dat de efteling daar ooit een soort van winkelcentrum wil gaan wegzetten dat ook na sluitingstijd open is (stond ergens op een site, weet niet meer welke).
Misschien kunnen ze ook de akkers achter het park opkopen, daar ligt toch alleen een verlaten landweg tussen en daar is nog plaats genoeg.
Misschien weet iemand anders er wel meer vanaf, ik ben benieuwd!
Groetjes,
Eddy
De Efteling heeft een groot uitbreidingsgebied. Vrijwel alle grond tot het Efteling golfpark, op de huizen die er staan uiteraard, is van de Efteling. Ook hebben ze onlangs stankcirkels uitgekocht om uitbreidingen te kunnen realiseren. Maar op welke manier ze deze uitbreiding gaan verwezenlijken, is bij mij onbekend..
Inderdaad gemma alle grond rond om het park inclusief het bos is al van de efteling. Loopt tot aan het kraanven wat het oude bungalow park van de efteling is. De uitbreiding kan echter niet overal gebeuren vanwege het feit dat er een ecologische verbinding moet zijn tussen de Loonse en Drunense duinen en het gebied van Huis ter Heiden, dat is het bos rtussen de Moer en Loon op Zand in.
Als er op het golf terrein wat gebeurt aan bv boomkap dan word er in overleg met Natuurmonumenten weer ergens anders nieuwe natuur aangelegd/ Zie het bosstuk maar als composatie van de uitbreidingsmogelijkheden die de efteling nog heeft.
Er is heel lang gesproken over een tweede themapark en een bugalow park en uitgaangscentrum. Dat uitgaanscentrum moest achter het theater komen maar op de plannen om te bouwen van de bungalows bij Villa Pardoes zijn voor de rest alle plannen nog steeds in een hele grote diepvriesist gestopt ongeveer 10 jaar geleden.
Maar ruimte zat als klein kind heb ik meerdere kinderen gekend waarvan de efteling hun huis heeft gekocht ruim 20 jaar gelden. En de manage de Hoefslag is ook van de Efteling. Als die manege er nog staat ligt richting het Kraanven.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?