Wat is jouw favoriete Eftelingmuziek?

• Jacko

De Efteling staat niet alleen bekend om zijn sfeer en mooie attracties maar ook de muziek in het park is best wel beroemd te noemen.

Wie doet er niet vrolijk mee als iemand in een vrolijke bui het “rode neuzen muziekje” inzet en wie denkt er niet meteen aan het park als de muziek van De Indische Waterlelies ergens te horen is?

Ook de soundtrack van Villa Volta wil men nogal eens gebruiken bij tv-programma's.

Mijn favoriete stukje Eftelingmuziek komt uit het Spookslot (de Danse Macabre van Camile Saint-Saëns). Ook al is het niet speciaal voor de Efteling geschreven, toch is het mijn favo Eftelingmuziekje.

:)

Wat is jullie favoriete Eftelingmuziek?

• RD

danse macabre, zeker ook, maar wat dacht je van het villa volta muziek stuk van Ruud Boss!! zeker favoriet.

• RD

Bos met 1 s dus, sorry

• joris stavorinus

Mijn Favoriete stuk is toch de wachtrij van vogel rok ook door Ruud Bos en de lasershow van Yanni, maar ook de wachtrij van dvh is erg mooi kortom de efteling is zalig.

''de hemel op aarde''

• Lilian A.

Het ligt bij mij heel erg aan mijn stemming, maar de muziek van de Droomvlucht vind ik toch nog steeds wel heel erg mooi!

Ook de muziek van DVH doet me wel wat, maar ik moet toegeven dat je het niet te lang moet horen, dan gaat het irriteren ;-) (bijvoorbeeld als je heel lang in de wachtrij moet staan haha)

• archvangigi

Vliegende Hollander met stip. Speciaal voor de Efteling gecomponeerd,

en de melodie hangt aan het einde van de dag nog in je hoofd, leuke en

goede muziek. :-)

• Margreet

Ook ik ben erg gecharmeerd van de muziek van de vliegende hollander, maar als je 60 minuten in de rij staat, kan het je wel een tikje irriteren (dat ben ik wel met Lilian eens). Maar het blijft een mooie melodie.

ook de muziek in villa Volta en droomvlucht vind ik prachtig!

• EddyC

Hoi Allemaal,

Ik vindt alle efteling muziek erg mooi, het zit dan ook vaak in mijn hoofd.

Maar 1 lied doet mij echt aan de efteling denken, het is een van de eerste liedjes die ze gebruikte.

De liedjes uit de paddestoelen uit het sprookjesbos.

Of terwijl: Anna Magdalena's Notebook Minuet In G Major, Bwv Anh. 114. Dat nummer heeft meneer Bach speciaal geschreven voor zijn vrouw Anna Magdalena. Een hele mond vol dus.

Verder vindt ik de muziek van de fatamorgana ook geweldig.

De attractie die in mijn geboortjejaar is geopend :).

Maar de rest is natuurlijk ook prachtig, ik geniet van ze allemaal.

Groetjes,

Eddy

• Roosje

Heb eigenlijk drie muziekjes die mij erg aanspreken:

- Paddestoelen (sprookjesbos)

- Danse Macabre (spookslot)

- Muziek van de DroomVlucht

• Angie

Vrijwel alle Eftelingmuziek vind ik bijzonder geslaagd, maar mijn favoriet is toch wel de muziek van Droomvlucht. Met African Beat (van de Indische Waterlelies) op een goede tweede plaats.