Slapen in PandaDroom ter ere van 5e verjaardag

• Roosje

3/9/2007

PandaDroom, de gezamenlijke attractie van het Wereld Natuur Fonds (WNF) en de Efteling, bestaat 5 jaar. Om dit te vieren bieden beide organisaties de mogelijkheid om te komen ´PandaDromen´ in de Efteling. Bezoekers van PandaDroom kunnen hiervoor gedurende de maand september hun wens voor de natuur bij de attractie inleveren. De vijf mooiste en meest bijzondere wensen worden eind oktober beloond met een exclusieve overnachting in PandaDroom zelf.

´PandaDromen´ in PandaDroom

Bezoekers die in de maand september hun natuurwens in attractie PandaDroom in de Efteling achterlaten, maken kans op een bijzondere en unieke overnachting in deze attractie. Bij de safari-jeep van het WNF in de Dierenwereld kan de wens ingevuld en achtergelaten worden. De inzenders van de vijf mooiste en meest originele natuurwensen worden beloond en mogen op maandag 22 oktober 2007 met hun familie voor het allereerst komen ´PandaDromen´ in de Dierenwereld van de attractie. De volgende ochtend snijden zij, samen met Panda en Pardoes, de verjaardagstaart aan ter gelegenheid van de 5e verjaardag van PandaDroom. De winnaars ontvangen begin oktober telefonisch bericht.

Attractie PandaDroom

In 2002 opende PandaDroom haar deuren. In de attractie komen bezoekers oog in oog te staan met de natuur. Ze beleven een wereldreis vol humor, spektakel en vertedering die alle zintuigen prikkelt. De volledig computergeanimeerde 3D-film vormt hiervan de basis.

PandaDroom is een attractie die de Efteling samen met het WNF heeft gerealiseerd. Die samenwerking is bijzonder, omdat voor het eerst een charitatieve organisatie en een familieattractiepark met een attractie hun kwaliteiten koppelen. Het WNF heeft als doel het beschermen van de soortenrijkdom aan dieren en planten op aarde. Een belangrijk onderdeel daarbij is de Nederlandse samenleving bewustmaken van de problematiek en het stimuleren van oplossingen als groene stroom en FSC-hout. Met PandaDroom wordt deze boodschap op een onderscheidende manier gebracht.

In de afgelopen 5 jaar hebben inmiddels bijna 10 miljoen bezoekers de attractie bezocht. Gemiddeld beoordeelden zij PandaDroom met een 8,3, waarmee de attractie tot de topattracties van de Efteling behoort.

——————————————

Ik heb dat punt niet gegeven.

Een 8,3 vind ik echt teveel voor deze attractie.

• Jacko

Misschien is die 8,3 voor de lasagne die we bij PandaDroom kunnen eten, want die is in tegenstelling tot de attractie erg goed! ;)

Maar slapen in PandaDroom… Nee, mij te koud in die grote groene doos.

• nanne

Op zich wel een leuke actie, ik ben het vergeten,wie weet als ik de volgende keer kom dat ik een poging waag. Pandadroom is niet de topatractie, maar echt een hekel eraan hebben doe ik niet. De 8,3 is wel hoog, ik zou rond een 7 geven….

Ach, ik win toch nooit wat dus zo'n overnachting vast ook niet, maar het gaat om het idee.

• Jacko

Ach, een echte hekel aan PandaDroom heb ik ook niet, ik vind 'm alleen niet zo in de wereld van de Efteling passen. En het is ook overduidelijk te zien dat Ton vd Ven er niet aan heeft meegewerkt. Daarom lijkt mij een zesje voldoende, ook ivm de lage herhalingswaarde van de attractie.

Maar de dagjesmensen die één keer per jaar komen vinden PandaDroom meestal helemaal super en dat snap ik ook wel weer. Die kijken daar toch anders tegenaan dan wij die zo onderhand bij de theming van het park zijn gaan horen

;)

• Nanne

Ja Jacko, wij horen idd bijna bij het meubilair daar, en dagjesmensen kijken er anders tegenaan dan wij als abonnementhouders.

Ik vind Pandadroom ook erg commercieel, niet echt iets Eftelings, Toch als het erg vies of kous weer is vind ik het wel leuk om de film weer eens te zien en de effecten. Ook in de ruimte erna kun je je goed vermaken met de computers en speeldingen. En er is ook nog een restaurantje binnen waar je wat kunt drinken en utiigen, hoewel ik het assortiment niet zo geweldig vind..

Het winkeltje, verkoopt veel wnf dingen, goed voor de dieren, dat vind ik dan wel weer mooi, maar ja als je een dagje uit bent, wil je niet geconfronteerd worden met fondsverwervers en de Efteling doet dit met Pandadroom wel.

• Jacko

Nou, ik vind persoonlijk de eetgelegenheid bij PandaDroom (de Octopus?) één van de betere in het park.

Er is dan wel weinig keuze in het aanbod van de warme hap, maar wat er is smaakt er best goed. Vooral de lasagne is goed te doen en als je een friet stoofvlees besteld krijg je een flinke portie op je bord die goed smaakt.

Wat wel jammer is is dat ze het er wel eens voor het handje hebben om de spaghetti alvast maar klein te snijden, waardoor je het niet meer lekker op je lepel in de vork kan draaien. En dat moet toch eigenlijk wel, want spaghetti van 10 cm is gewoon not-done.

Maar ja, daar let ik dan weer op :P

• Nanne

Ja het zal misschien wel te eten zijn en grotere porties, ik zelf hou niet zo van lasagna en die stoofprutjes dus zal het daar wel aanliggen. Het drinken en het broodje zalm is wel lekker weet ik uit ervaring maar goed het drinken en eten is te duur om altijd te doen en daarom neem ik meestal zelf eten en drinken mee. Heel soms als ik echt geld heb en zin heb dan neem ik dus iets in het park.