Nieuwe boot op de Piraña

• Jacko

Sinds een paar dagen is er bij de Piraña een vreemde eend in de bijt…

De Efteling doet er een proef met een nieuwe soort boot. Op Efteldingen.nl las ik er het volgende over:

"Sinds 19 september vaart er een nieuwe boot, welke afkomstig is uit het Franse Park Asterix en negen personen per rit mee kan sleuren, mee in de Piraña. Wanneer de nieuwe boot een succes is zal de Efteling de overige boten uit de soortgelijke en inmiddels gesloten attractie in Park Asterix ook overnemen.

De nieuwe boten hebben een lagere rugleuning. Hierdoor zal de boot meer water kunnen vangen en mogelijk onveiliger kunnen zijn wanneer bezoekers gaan staan om het water te ontwijken. Het in en uitstappen zal echter stukken sneller gaan. Dit, in combinatie met het hogere aantal personen per boot zal de capaciteit doen vergroten. De oude boten boden ruimte aan zes personen."

Vandaag zag ik de boot en heb er een foto van gemaakt.

Ze hebben het ding aangepast met rugleuningen en een soort van rolbeugels. Het ding ziet een leuk uit, maar toch vind ik de oude boten mooier. Daar kon ik beter lekker relaxed in gaan hangen ;)

Maar het ziet er leuk uit, toch?

• Roosje

Helaas niet live gezien vandaag.

Wel even speciaal gekeken toen ik langs de attractie liep.

Ik vind de boot wel kaal zo.

• Deja024

Wat ik me dan even afvraag is waarom Parc Asterix een altijd in alle parken zo populaire attractie sluit?

De boot an sich kan, als de Efteling hem een beetje des Eftelings aankleed best leuk zijn. Wel vond ik de zespersoons bootjes ‘intiemer’. Maar het zou voor de altijd erg lange wachtrij voor de Pirana's geen kwaad kunnen als de doorvoersnelheid wat omhoog gebracht zou kunnen worden.

• Nanne

Ik vind de boten er niet verkeerd uitzien, maar met 9 man in een bootje vind ik best veel. Het is een familiepark en dan wil je gewoon met je familie in een bootje, nu word je maar bij elkaar ingepropt…

Ach aan de andere kant voor grote vriendengroepen of grote families is het dan wel weer ideaal…

Ik hou alleen niet van nat worden dus ik ga er nooit in, en die enkele keren dat ik mee moet dan wil ik kunnen staan om de golven te ontwijken en ik ben bang dat dat in deze nieuwere bootjes niet gaat…