dagje efteling geweest

• Ceciel

hoihoi

gisteren ben ik een dagje naar de efteling geweest met mijn vader en mijn kinderen

mijn vriend moet 6 dagen in de week werken en op zondag is hij te moe om echt weg te gaan

vandaar dat ik mijn vader mee had genomen

om 10 uur kwamen we het park in gelopen en zijn meteen naar pandadroom gegaan

de rij was nog niet zo heel erg lang en was wel lekker doorlopen eigenlijk

na pandadroom het spookslot in gegaan

ik geniet daar nog elke keer van hoor

zelfs mijn jongens vonden het nu niet eng meer (vorig jaar nog wel)

we hebben bij de uitgang van het spookslot even aan de tafeltjes gezeten om iets te eten en te drinken

doorgelopen naar de roeivijver

ik kon er niks van maar toch geprobeert

mijn vader had de tweeling in het bootje en ik met de oudste

na een tijdje geroeit te hebben zijn we naar fata morgana gegaan

daar konden we ook redelijk goed doorlopen

daarna richting pyton gelopen

even staan kijken daar want de oudste was aan het twijfelen of hij erin wilde of niet

nee helaas hij wilde er toch niet in

we zijn toen in de piratenbootjes gegaan

de jongens zijn daarna in de tuf-tuf autootjes gegaan en mijn vader en ik lekker in het zonnetje op ene bankje gezeten

ik ben toen met de tweeling 3x in de halve maan geweest

steeds een bank hoger ze vonden het geweldig

toen toch maar verder gaan lopen richting rode neuzen

even gespeeld in het speeltuintje bij het restaurant

het doolhof vinden ze ook altijd erg leuk en daar hebben ze ook even rond gerend

vogelrok lonkte ook en ik ben met de oudste in de rij gaan staan

eenmaal vooraan moest hij waanzinnig naar de wc en we zijn meteen doorgelopen naar de uitgang

jammer van de tijd daar hebben we het langste van de dag in de rij gestaan (wel 18 hele minuten haha)

even snel naar de wc en weer terug de rij in

mijn vader is met de tweeling in de kookpotten gegaan een paar keer tot we uit volgelrok kwamen

oudste vond het helemaal geweldig (was het eerste jaar dat hij groot genoeg is)

samen in de rode neuzen geweest

daarna richting anton pieck plein gelopen om een frietje te eten

de nodige eieren van de kip en de eend mee genomen en natuurlijk uit het smidje nieuwe pins gehaald

op de draaimolen geweest en in de schuitjes enzo

nog een lekkere wafel met slagroom gegeten

ik wilde even het winkeltje in lopen (de loetiek) en zag tot mijn verbazing dat er helemaal geen laven meer verkocht werden

wel een hele draaikast vol met pins

zag er ook een pin boek liggen maar schrok een beetje van de prijs

de oudste verzameld de efteling pins en we hebben er weer een aantal ingeslagen

we zijn het sprookjesbos daarna in gelopen en daar hebben we een hele tijd over gedaan

dat vinden ze altijd erg leuk

dit jaar had ik van die wegwerp fototoestellen gekocht en heb die aan de jongens gegeven

morgen wegbrengen om te zien wat ze allemaal geknipt hebben hihi

na het sprookjesbos zijn we het diorama even ingelopen en de antieke draaimolen

toen droomvlucht ingeweest en villa volta

het liep al bijna tegen 6 uur aan en richting uitgang nog even in de winkel geweest

we zijn om over 6 uur het park uit gegaan nog een paar lekkere oliebollen gegeten en bij de auto nog wat warms gedronken

om 7 uur zatenw e op de terugweg naar venlo

de jongens waren vrij snel vertrokken

hebben geslapen totdat we thuis waren

we hebben weer onwijs genoten en erg veel geluk gehad met het weer

de hele middag heeft de zon geschenen en was het best wel warm in het zonnetje

natuurlijk de nodige foto's gemaakt maar geen idee of jullie die leuk vinden hihi

zijn vooral van mijn jongens

foto's die ik elk jaar maak zoals op de paddestoelen en in het kabouterdorp enzo

zo dat was mijn verslag van een dagje efteling

groetjes ceciel

• Roosje

Klinkt als een gezellig dagje Efteling.

Laat nog maar eens weten wat voor foto's eruit gekomen zijn :D.

• Hilde

klinkt als een heerlijk dagje Efteling, ik kan echt merken dat jullie genoten hebben!!

inmiddels ben ik toch ook wel wat nieuwschierig naar die foto's…:)

groetjes Hilde

• Maurice

Fijn dat je een leuke dag hebt gehad. Maar wil je misschien voortaan wat interpunctie gebruiken? De toets met de punt erop zit tussen de komma en het vraagteken in. :)

• Ceciel

ik heb de fototoestelletjes weg gebracht om te laten ontwikkelen roosje en hilde

als die terug zijn zal ik ze inscannen en even in een album online zetten

dan geef ik de link wel door :-)

en maurice ik werk altijd zonder punt vind ik veel makkelijker

werk liever met de enterknop :-)