Parachutist springt van Pagode

• Roosje

21/10/2007

Vanochtend om 11.00 uur is er een Belgische man (35 jaar) met een parachute van de attractie Pagode gesprongen. De politie heeft de man gearresteerd en zijn materiaal in beslag genomen.

De sprong was tot in de puntjes door de man voorbereid. Hij wist de weersvoorspelling en de exacte hoogte van de attractie. Op ca. 35 meter hoogte is hij over de railing geklommen en gesprongen. Beneden hielden vrienden de landingsplaats vrij. Hij doet dit soort sprongen vaker in diverse landen. Tijdens zijn landing heeft hij een boomtak geraakt. De vrienden hebben de sprong gefilmd en de man droeg een helm met camera. De beelden zijn door de politie in beslag genomen.

Er zijn geen mensen gewond geraakt. Medewerkers en bezoekers zijn er met de schrik vanaf gekomen. Ze zijn allemaal goed opgevangen door de Efteling.

Pagode

De Pagode is een vliegende tempel in Thaise stijl. Het hoogste punt (van het dak) is 45 meter. Een rit in de attractie duurt vijf minuten en biedt plaats aan 100 mensen per keer.

• Miriam

Ik hoorde het gisteren al op de radio.

• Jacko

Ik las het gisteren op fok.nl en het eerste wat ik dacht was: “wat is dat voor een zot?!”

Ik vind het ook wel een egoïstische actie, totaal niet nadenken hoe mensen kunnen reageren als ze iemand over de reling van de Pagode zien stappen..

• Margreet

Nou inderdaad…..wat een malloot!

Voor het zelfde geld denkt men dat iemand zelfmoord wil plegen.

Net als die moeder met haar baby in de bijenkorf in A-dam, die ook van de 4e etage naar beneden sprong.

Dat soort dingen krijg je nooit meer van je netvlies.

Jammer dat ze voor dit soort zaken niet gestraft worden.

• Gemma

Miriam schreef:

>

> Ik hoorde het gisteren al op de radio.

En dan? Ik hoorde het gisteren ook al… Boeiend, dat zijn echt niet de reacties met toevoegende waarde. Waarom plaats je het hier dan niet als dat het enige is wat je te melden hebt?

Ik vind het wel jammer dat ik toen nog niet in de Efteling was. Stomme actie, maar ik had de beveiliging en de politie wel in actie willen zien! :(

• Miriam

Zucht… Ik had het kunnen weten….

Alsof dat eeuwige bekritiseer van jou iets toevoegt Gemma! En naast nog een nietszeggende toevoeging, nog een ramptoerist ook…..!

• Roosje

Filmpje:

http://www.dag.nl/Video/Artikelpagina-Video.htm?contentid=39435

————————-

Vreemde gast!

Mensen schrikken zich toch helemaal wild.

En dan zo rustig zeggen…ach, ze zien toch snel die parachuut.

Ik was gisteren in Amsterdam. Heb het gelukkig niet zien gebeuren, maar de 6 ziekenwagens, de vele politiewagens, de twee brandweerwagens, de traumahelicopter, een takelwagen…. Wow, het was echt eng. En mensen gaan suggeren wat er is gebeurd en toen vertelde een mevrouw (die het kind had zien liggen - die waren ze op dat moment aan het reanimeren) wat er gebeurd was. Zo'n beeld vergeet zo'n vrouw nooit meer.

• Stefanie

He, wat zijn we weer lekker bezig. Dan zal ik mijn “commentaar” ook maar even toevoegen… Miriam, Gemma zegt alleen maar dat ze de politie wel eens in actie had willen zien. Ze zegt niet dat ze die klootviool met zn parachute in actie had willen zien. En eerlijk gezegd, ik had dat ook wel eens willen zien hoe ze zo'n debiel onder handen nemen, dan had ik m nog s vierkant uit staan lachen.

Maarja, wat wij nu doen is precies wat hij wil, dat er over hem gesproken geword want dat is toch zoooooo belangrijk, in de belangstelling staan. Ik betreur dat er zulke zieke mensen zijn die dit in het bijzijn van nota bene een park vol kinderen flikken.

En dan zijn er nog de mongolen van omroep brabant die zulke acties promoten door er bovenop te gaan zitten want tja, wat moet je anders als je een suf omroepje met alleen maar kijkers van boven de 60 bent. Zieke actie gewoon!