Do beleeft vuurdoop als musicalster in Assepoester

• Reporter

Do beleeft vuurdoop als musicalster in Asspoester

KAATSHEUVEL (Nieuws van Nederland) - Vanmiddag vond in het Efteling Theater de première plaats van Rodgers & Hammerstein’s Broadway-musical Assepoester. De sterrencast, aangevoerd door musicalnieuwkomer Do, ontving een daverend applaus van de honderden genodigden die aanwezig waren. De musical is nu al een groot succes. Met meer dan 55.000 verkochte kaartjes overtreft de productie alle verkooprecords van het Efteling Theater. Assepoester is een productie van Efteling Theater Producties, Albert Verlinde en Roel Vente. De regie is in handen van John Yost en Ivo de Wijs ontving voor de vertaling de eer van de erven van Rodgers en Hammerstein.

"Het was een gok! Deze musical van Rodgers & Hammerstein was nog nooit in een professionele uitvoering te zien geweest. Wij wilden een rijke, wervelende musical op de planken zetten voor jong en oud en als wij uitgaan van de reacties tijdens de première, zijn we daarin geslaagd,” aldus een uitgelaten Albert Verlinde van V&V Entertainment.

Goede keuze

"Het wereldberoemde sprookje Assepoester, waarin de meisjesdroom om prinses te worden uitkomt, past als een ´glazen muiltje´ bij de Efteling. Wij zijn ontzettend verheugd deze productie te kunnen brengen. Het is een prachtig en kleurrijk spektakel geworden waarop wij zeer trots zijn. Dat we de goede keuze hebben gemaakt merken wij aan de reacties van het publiek. Die zijn overweldigend!” aldus Olaf Vugts, directeur Marketing en Development van de Efteling.

Naast pers en publiek waren veel bekende Nederlanders, waaronder Leontien Borsato, Danny de Munk en André Rieu aanwezig bij de première van Assepoester. Ook de twaalf ‘prinsesjes’ van de TROS-televisieserie ‘Van Assepoester tot Prinses’ maakten hun opwachting bij de première. Zij werden op de rode loper gekroond tot prinses en reikten bij het slotapplaus van de musical de bloemen uit aan de cast.

Naast Do schitteren o.a. Loeki Knol, Esther Roord en Koen Crucke in deze musical. Naast deze grote sterren, krijgt ook nieuw talent een kans. Maar liefst drie talenten uit de televisieserie De weg naar Fame zijn te zien in Assepoester: Marike Folles en Britt Lenting spelen de rollen van de gemene stiefzusjes, terwijl Jaap Strijker, de felbegeerde rol van prins bemachtigde. Melise de Winter neemt de rol van de koningin op zich. De hofmaarschalk wordt gespeeld door de getalenteerde Barend van Zon.

Nieuws van Nederland geeft ****(4) sterren.

• Roosje

Heb hele goede verhalen gehoord over de musical.

Vrienden van mij zijn al een keer geweest en zijn best enthousiast.

Alleen zijn ze dat niet helemaal over Do.

• Jacko

Afgelopen vrijdag heb ik de musical gezien en ik vond het een hele leuke voorstelling. Naar mijn mening beter dan Annie en Tita Tovenaar. Maar ja, smaken kunnen natuurlijk ook verschillen.

Persoonlijk had ik Do veel erger verwacht. De stukken waarin ze niet hoeft te zingen doet ze best leuk…

;)

• calimero

Ben ook afgelopen vrijdagavond geweest en ik vind de musical erg leuk.

Goed gespeeld, zang is af en toe lastig te verstaan vooral als Do wat hoger moet zingen word ze moeilijk te verstaan. De stiefmoeder en stiefzusjes zijn echt hylarisch af en toe. Veel humor voor de volwassenen in de voorstelling dus ook voor ons goed uit te zitten. En groot voordeel efteling heeft de banken vernieuwd zit een stuk beter, nog niet ideaal maar nu houdt je de tweede akte ook nog zittend uit.

De muizen, eekhoorn en kat, zijn poppen, zijn echt heel leuk om te zien.

Gewoon erg mooie leuke voorstelling

Een groot minpunt het geknaag en geritsel met zakken popcorn, chips en ander snoepgoed na de pauze, zou echt verboden moeten worden. Je zit bij een live voorstelling niet thuis op de bank. erg iritant

• Silvia

calimero schreef:

>

> Een groot minpunt het geknaag en geritsel met zakken popcorn,

> chips en ander snoepgoed na de pauze, zou echt verboden

> moeten worden. Je zit bij een live voorstelling niet thuis op

> de bank. erg iritant

Wat ik ook erg storend vind. Die knipperlicht gevallen. Een drama vind ik dat.

Ze zouden verboden moeten worden.

Inderdaad snoep en chips het zou verboden moeten worden. Wel een geinig gezicht als je op het podium staat.Een zaal vol herkauwende koeien.

• Jacko

Silvia schreef:

> Wat ik ook erg storend vind. Die knipperlicht gevallen. Een

> drama vind ik dat.

> Ze zouden verboden moeten worden.

Ik geef je helemaal gelijk, Silvia!

Dan zit je rustig op je bankje en vanuit je ooghoeken zie je om de haverklap rode en blauwe flitsen die je aandacht trekken. Echt vreselijk irritant die dingen!