Musical Assepoester overtreft bij première alle verkooprecords

• Roosje

24/11/2007

Vanmiddag vond in het Efteling Theater de première plaats van Rodgers & Hammerstein’s Broadway-musical Assepoester. De sterrencast, aangevoerd door musicalnieuwkomer Do, ontving een daverend applaus van de honderden genodigden die aanwezig waren. De musical is nu al een groot succes. Met meer dan 55.000 verkochte kaartjes overtreft de productie alle verkooprecords van het Efteling Theater. Assepoester is een productie van Efteling Theater Producties, Albert Verlinde en Roel Vente. De regie is in handen van John Yost en Ivo de Wijs ontving voor de vertaling de eer van de erven van Rodgers en Hammerstein.

"Het was een gok! Deze musical van Rodgers & Hammerstein was nog nooit in een professionele uitvoering te zien geweest. Wij wilden een rijke, wervelende musical op de planken zetten voor jong en oud en als wij uitgaan van de reacties tijdens de première, zijn we daarin geslaagd,” aldus een uitgelaten Albert Verlinde van V&V Entertainment.

Goede keuze

"Het wereldberoemde sprookje Assepoester, waarin de meisjesdroom om prinses te worden uitkomt, past als een ´glazen muiltje´ bij de Efteling. Wij zijn ontzettend verheugd deze productie te kunnen brengen. Het is een prachtig en kleurrijk spektakel geworden waarop wij zeer trots zijn. Dat we de goede keuze hebben gemaakt merken wij aan de reacties van het publiek. Die zijn overweldigend!” aldus Olaf Vugts, directeur Marketing en Development van de Efteling.

Naast pers en publiek waren veel bekende Nederlanders, waaronder Leontien Borsato, Danny de Munk en André Rieu aanwezig bij de première van Assepoester. Ook de twaalf ‘prinsesjes’ van de TROS-televisieserie ‘Van Assepoester tot Prinses’ maakten hun opwachting bij de première. Zij werden op de rode loper gekroond tot prinses en reikten bij het slotapplaus van de musical de bloemen uit aan de cast.

Naast Do schitteren o.a. Loeki Knol, Esther Roord en Koen Crucke in deze musical. Naast deze grote sterren, krijgt ook nieuw talent een kans. Maar liefst drie talenten uit de televisieserie De weg naar Fame zijn te zien in Assepoester: Marike Folles en Britt Lenting spelen de rollen van de gemene stiefzusjes, terwijl Jaap Strijker, de felbegeerde rol van prins bemachtigde. Melise de Winter neemt de rol van de koningin op zich. De hofmaarschalk wordt gespeeld door de getalenteerde Barend van Zon.

Met een grote cast van 23 leden, ruim honderd schitterende kostuums en een live-orkest is Assepoester een groots opgezette musical. Het is de vijfde musical die in het Efteling Theater wordt gebracht en de derde samenwerking met coproducenten Albert Verlinde en Roel Vente. Kaarten kunnen worden gereserveerd via tel: 0900-0161 (€ 0,25 p/m), 7 dagen per week van 09.00 tot 20.00 uur en via www.efteling.com.

© www.efteling.nl

• Jacko

Roosje schreef:

>

> 24/11/2007

>

>De musical is nu al een groot succes. Met meer dan

> 55.000 verkochte kaartjes overtreft de productie alle

> verkooprecords van het Efteling Theater.

Naar mijn weten is dit helemaal terecht.

Ik heb 'm inmiddels al gezien en persoonlijk vind ik Asspoester leuker dan Tita Tovenaar en Annie.

:)

• Kevin O.

Jacko schreef:

>

> Roosje schreef:

> >

> > 24/11/2007

> >

> >De musical is nu al een groot succes. Met meer dan

> > 55.000 verkochte kaartjes overtreft de productie alle

> > verkooprecords van het Efteling Theater.

>

> Naar mijn weten is dit helemaal terecht.

> Ik heb 'm inmiddels al gezien en persoonlijk vind ik

> Asspoester leuker dan Tita Tovenaar en Annie.

> :)

Ook mee eens.. het was een geslaagde avond he ;)!

• Jacko

Zeker weten, Kevin, 't was super! :D

• Ellen

Ik denk dat ik nu wel zeker weet dat ik ook een arragement met de musical erbij ga boeken voor de winterefteling.. ik hoop dat ik nog niet te laat ben, met zoveel kaartjes als er verkocht zijn!!

Trwns, het lijkt als ik zo meelees; dat jullie elkaar allemaal kennen?

Allemaal echte efteling-lovers?

Ik vanuit het belgenlandje ook!! maar het is te ver om een abbonement te nemen, ik haal het maar maximaal 3x per jaar om te gaan, en daarvan is 1 tijdens de winterefteling. Deze verslaving zit er al sinds peutertijd ingebrand! Ga ik minder dan 3x per jaar naar de efteling, dan is mijn jaar niet compleet.. hihi!

Groetjes,

Ellen