De Sprookjesboom - musical

• Roosje

Het is al langer bekend, maar kon het hier nog niet terugvinden.

Dus voor diegene die het nieuws gemist hadden:

————————————————

De Efteling trekt komend theaterseizoen het land in met De Sprookjesboom-musical. Dat heeft producent Albert Verlinde van V&V Entertainment donderdag bekendgemaakt. Het bedrijf heeft de rechten gekocht van de voorstelling, die het afgelopen jaar in het pretpark zelf te zien was.

Het stuk komt voort uit de populaire animatieserie De Sprookjesboom, die al twee seizoenen te zien is in het televisieprogramma Z@ppelin. In het programma beleven bekende sprookjesfiguren uit het park korte avonturen. De korte voorstelling die in De Efteling zelf speelde, wordt door V&V omgebouwd tot een voorstelling van ruim een uur.

© ANP / www.efteldingen.nl

• Jacko

Poppentheater kan bij mij al snel niet meer stuk.

Ik ben dus erg benieuwd!

:D

• Angie

De Efteling doet goede zaken met de Sprookjesboom serie. De voorstellingen in het park zijn best geslaagd al ben ik geen fervent bezoeker. Ben wel benieuwd hoe zo'n langere versie van een uur gaat uitpakken, maar ik acht de kans zeer klein dat ik er voor naar het theater zal gaan.

• Silvia

Hopelijk start de toer dicht bij mijn in de omgeving.

Ben wel er nieuwsgierig.

• Roosje

7/12/2007

De Efteling gaat komend theaterseizoen (vanaf najaar 2008) door Nederland en Vlaanderen toeren met de musical ‘Sprookjesboom’. Met V&V Entertainment als coproducent brengt Efteling Theaterproducties een voorstelling van ruim een uur in de Nederlandse en Belgische theaters. De sprookjesbos-bewoners als Roodkapje en de Wolf uit de populaire TV-serie ‘Sprookjesboom’ komen in de musical tot leven door pop-acteurs. Pop en acteur vormen samen één personage. Deze theatervorm is eerder gebruikt bij o.a. Kikker en The Lion King maar ook in de musical TiTaTovenaar met de Grobbebol-figuren. De Efteling richt zich met de musical op gezinnen met kinderen tussen 3 en 7 jaar. De voorstelling zal bestaan uit korte verhaaltjes, net zoals in de TV-serie. Efteling Directeur Marketing & Development Olaf Vugts verklaart: “Het is voor het eerst dat we met een eigen voorstelling het land in trekken. De musical borduurt voort op het succes van de kleine theatervoorstelling in het Sprookjebostheater. We zijn heel trots dat het concept na een jaar proefdraaien samen met V&V als een echte musical wordt geproduceerd. Zeker omdat die helemaal past binnen de Efteling-identiteit. Hiermee zetten we weer een stap om het Eftelingmerk buiten de grenzen van het park te laten beleven.”

© www.efteling.nl