Populaire Winter Efteling weer van start

• Roosje

8/12/2007

Vandaag is de Winter Efteling vliegend van start gegaan. In totaal wonnen 25 bezoekers ieder twee vliegtickets naar het Oostenrijkse Salzburg voor een volledig verzorgde skitrip. Maar de Winter Efteling heeft meer in petto. De alweer 9e editie van deze populaire winteropenstelling staat garant voor 25 dagen lang attracties, sprookjes, entertainment en lekkernijen in een winters decor. Naast het gebruikelijke aanbod biedt het park o.a. extra´s als speeldomein Kinder Winter Wonderland, het IJspaleis met schaatsbaan en langlaufbaan ´t Hijgend Hert.

Park in wintersfeer

De wintervariant van het Kaatsheuvels attractiepark biedt, naast het vertrouwde aanbod, een aantal extra attracties: een schaatsbaan van 1200 m² in het IJspaleis, een sneeuwglijbaan en luchtkussens in Kinder Winter Wonderland en langlaufbaan ´t Hijgend Hert. De horeca biedt een uitgebreid wintermenu, de Sprookjesbosbewoners zijn warm aangekleed en bezoekers kunnen genieten van verschillende kampvuren en een wonderlijk verlicht park. In de Winter Efteling zijn bijna alle attracties geopend, behalve enkele attracties in het Ruigrijk, de Bobbaan en de Piraña.

Nieuw: Efteling Openhaardconcerten

Tijdens de Winter Efteling is er speciaal winterentertainment. Bezoekers kunnen een ronde maken met de Arrenslee van Valérie van Vriezen-tot-Dooien of de Speeldoosjes op het Anton Pieckplein opdraaien. In Kinder Winter Wonderland organiseren Hans en Grietje een Sneeuwbal voor kinderen met veel zang en dans. Sprookjesbosbewoners uit Sprookjesboom, de bekende animatieserie op tv, zorgen voor een sneeuwshow op de Brink. Warme, muzikale klanken komen van de Sneeuwschuivers, de Lichtpuntjes, de Winterband en het Wintersduo. Met de Tuimelaer komt in het Ruigrijk reuzenspeelgoed tot leven. Bij het verlaten van het park is onder het entreegebouw het wonderlijk waagstuk Spiegeltje spiegeltje te bewonderen. Pardoes de Tovernar en Prinses Pardijn zijn in de Winter Efteling in hun winteroutfit van de partij. Op de zaterdagen 12, 19 en 26 januari 2008 vinden de 3 Warme Winteravonden plaats met de nieuwe, knusse Efteling Openhaardconcerten. Op het podium op de Brink treden artiesten om 21.00 uur semi-akoestisch op. Tijdens de Warme Winteravonden sluit het park om 22.00 uur.

SalzburgerLand-dorp op herhaling

Net als vorig jaar is het Pirañaplein volledig omgedoopt tot het SalzburgerLand-dorp. Met een echte Salzburger Alm, een aantal kleinere houten hutten, een skicarrousel, vele besneeuwde bomen en een kampvuur wanen zowel jonge als volwassen bezoekers van de Winter Efteling zich in de Oostenrijkse deelstaat SalzburgerLand. Op het podium bij horecapunt de Steenbok kunnen bezoekers meezingen en meedeinen met Jürgen in de Salzburger Show.

Winters Efteling Hotel

Tijdens de Winter Efteling is ook het wonderlijke Efteling Hotel met vele guirlandes, dennenbomen en sfeervolle verlichting in een winters decor gehuld. Gasten vinden deze warme sfeer ook terug in een aantal speciale winterarrangementen. Tijdens de Winter Efteling is in het hotel volop entertainment aanwezig. Kabouters houden een sprookjesquiz en vertellen sprookjesverhalen. Verder is er tijdens het avondeten muzikale animatie met de 3 Prinsessen. Prinses Pardijn maakt ook in het Efteling Hotel haar opwachting.

Nieuwe musical Assepoester

Vanaf 14 november 2007 presenteren Efteling Theaterproducties en V&V Entertainment met trots Rodgers & Hammerstein’s Broadway-musical Assepoester in het Efteling Theater. De titelrol wordt vertolkt door zangeres Do. Zij voert de sterrencast aan van o.a. Loeki Knol (Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen Meneer en Annie), Esther Roord (Sonja in de tv comedy Kees en Co) en Koen Crucke (o.a. Alberto in Samson & Gert). Met 23 castleden en een live orkest is Assepoester de grootste theaterproductie ooit in het Efteling Theater. Kaarten kunnen telefonisch worden gereserveerd via 0900-0161 (€ 0,25 p/m), 7 dagen per week van 09.00 tot 20.00 uur en via www.efteling.com. Op de dagen dat de Winter Efteling geopend is, kan musicalbezoek gecombineerd worden met een bezoek aan het attractiepark. Een combinatie van musicalbezoek en een overnachting in het Efteling Hotel is ook mogelijk.

© www.efteling.nl

• Jacko

Aaaah, die arme Nadir!

In dit persbericht vergeten ze te vermelden dat deze vrolijke Arabische koopman met zijn “winkeltje” een vaste stek heeft bij de Fata Morgana om zijn vreemde koopwaar aan te prijzen.

De sneeuwshow op de Brink vond ik wel aardig. Naast de al bekende poppen van de Sprookjesboom zijn ook de nieuwe poppen van Roodkapje en de Fakir erg mooi! Ik heb wel gemerkt dat de verschijning van deze poppen misschien iets te klein is om zoveel publiek aan te spreken. Wat dat betreft had de sneeuwact op de Brink vorig jaar een sterker element door met acteurs te werken.

Kinder Winter Wonderland is leuk van opzet en idee. Maar toch ben ik van mening dat het nog steeds niet kan tippen aan de sfeer en gezelligheid van enkele jaren geleden toen Kinder Winter Wonderland in de tent werd gehouden waar nu De Vliegende Hollander staat. Oké, het is beter dan de clown van vorig jaar en Hans en Grietje doen het erg leuk. Het zwakke punt is echter dat het feestje niet door gaat en na een 20 minuten stopt. Dan lopen de ouders en kinderen weer weg met als gevolg dat de volgende voorstelling opnieuw met slechts 3 of 4 kinderen moet beginnen! Een gemiste kans als je het mij vraagt. Naast Hans en Grietje zijn er toch genoeg andere Sprookjesvriendjes te vinden om er een doorlopende voorstelling van te maken?

Jürgen staat met zijn grappige Salzburger Show op de juiste plaats bij De Steenbok. Het uberfoute Duitse muzikale intro van deze act vind ik irritant-gezellig!

;)

De Lichtpuntjes blijven een zéér mooie act om te zien en is zeker één van mijn favorieten. Helaas heb ik nog maar 2 nieuwe liedjes in hun reportoire kunnen ontdekken, maar de gezellige sfeer zo rond het kampvuur is nog steeds erg groot! En bij het naar huis gaan is Spiegeltje-Spiegeltje best leuk om even bij stil te staan. Het is moeilijk te vergelijken met het mysterieuze doekenspel van de voorgaande jaren dus dat doe ik dus ook maar niet!

Mijn persoonlijke conclusie is dat het wel redelijk is met het entertainment tijdens deze WinterEfteling. Maar toch, het winterse voorplein van het Spookslot is erg kaal zonder IJzige IJsbrand. Want naar mijn weten was hij toch het gezicht van de Kaatsheuvelse Wintersfeer…

• Miriam

Heeft iemand misschien hééééél toevallig al een foto gemaakt van Nadir?

Ben er namelijk erg benieuwd naar.

• Kevin O.

Miriam schreef:

> Heeft iemand misschien hééééél toevallig al een foto gemaakt

> van Nadir?

> Ben er namelijk erg benieuwd naar.

Ik ben die iemand Mirjam! ;)

• Miriam

Hihi dat is even wat anders dan ‘Kokende Kok Ed’!

Geweldig, hoop hem volgende week zelf live te gaan bewonderen.

Dank je wel dat je deze foto geplaatst hebt Kevin!