winter efteling

  • Bart

    Ik was gisteren in de winter efteling. Het was er zeer druk, zal wel aan het winterweer liggen denk ik.

    Maar ik zag dat ze de gondoletta vijver weer verkleind hebben, weet er iemand wat er gebouwd wordt tussen de gondoletta en de efteling Brink. Er waren daar bouwwerkzaamheden aan de gang.

    Post was bewerkt op 23-11-2019 15:52 door Beheer

  • Angie

    Hé, ik was er gisteren ook. En het was inderdaad mega druk. Overal lange wachtrijen en het was ook nogal problematisch om ergens binnen te gaan eten aangezien alles continu meer dan vol was.

    Ook ik heb me verbaasd over de werkzaamheden bij het achterste gedeelte van de Gondoletta vijver. Er is daar in ieder geval heel veel groen verwijderd en vervangen door rotsblokken. Mijn geliefde stuk met hortensia's is helaas niet meer :-(. Daarnaast stonden er ook een tweetal houten bouwwerkjes die nog het meest weg hadden van een soort tunneltjes. Geen idee wat er precies de bedoeling van is. Overigens wordt de Gondoletta vijver volgens mij niet verkleind. Het achterste gedeelte is alleen tijdelijk ingedamd en leeggepompt vanwege de huidige werkzaamheden. Ik ga er vanuit dat dit gedeelte volgend seizoen gewoon weer vol water staat en er weer Gondoletta bootjes door heen varen.

  • Jacko

    De twee houten bouwwerkjes zijn hulpmiddelen om mooie bogen te kunnen metselen. En voor zover ik het kan zien gaat dit een boogbrug worden met 3 bogen. Je weet wel, zoals we die kennen uit Amsterdam.

    En ik zal het jullie nog sterker vertellen…

    Als de WinterEfteling voorbij is gaan ze de hele vijver leegpompen. Dan gaan ze ook het eiland (tegenover de ingang van de Gondoletta, met die waterval) uitbreiden. En er zijn ook geruchten dat ze de route van de Gondoletta aan willen passen, maar daar is nog geen bevestiging van geweest.

  • Okki

    Jacko schreef:

    >

    > En ik zal het jullie nog sterker vertellen…

    > Als de WinterEfteling voorbij is gaan ze de hele vijver

    > leegpompen. Dan gaan ze ook het eiland (tegenover de ingang

    > van de Gondoletta, met die waterval) uitbreiden. En er zijn

    > ook geruchten dat ze de route van de Gondoletta aan willen

    > passen, maar daar is nog geen bevestiging van geweest.

    Een uitgebreide repro inclusief plannen: http://www.efteldingen.nl/forum/viewtopic.php?t=7722

  • marcel

    hier een foto van uit de lucht van de houten bogen waar jullie het over haden

    wij zijn zondag geweest en toen was het zeer goed tedoen we hebben nergens lang hoeven te wachten max 15 min of zo .

    URL=http://img131.imageshack.us/my.php?image=figuur1ji7.jpg]

  • marcel