Efteling gaat uitbreiden

• Roosje

KAATSHEUVEL - Attractiepark De Efteling in Kaatsheuvel wil in het buitenland zijn vleugels uitslaan. Dat zegt directeur Bart de Boer van Eindhoven Airport die per 1 juni de nieuwe directeurvoorzitter van De Efteling wordt. De plannen worden bevestigd door de huidige directievoorzitter Ronald van der Zijl.

Volgens hem zijn er nog géén concrete plannen en is ook nog niet duidelijk of het om samenwerking, overname of nieuwbouw gaat. Wél is duidelijk dat de plannen niet in de buurt zullen worden uitgevoerd, want De Efteling heeft volgens Van der Zijl géén interesse in overname van het failliete Vlaamse Ooit Tongeren.

• Maurice

Hmm, nieuwe 1-april grap?

• Jacko

Nee Maurice, het is echt geen grap. De Efteling wil zijn vleugels uit gaan slaan!

Het is overigens niet de eerste keer dat de Efteling met dit idee komt. Maar misschien maken ze er nu serieus werk van.

Dat het in België (of Duitsland) zou zijn lijkt mij ook onwaarschijnlijk, dat ligt te dichtbij de originele Efteling en die mensen komen wel naar NL.

Zou Spanje een optie zijn? USA? En is het niet zo dat ze in Japan helemaal verzot zijn op Nederlandse dingen?

Ik ben benieuwd! :D

• Stefanie

He getver, uitbreiden van huis af, ik vind het een verschikkelijk idee! Hoe raak je je bijzondere positie van uniek park kwijt?! Ik mag hopen dat het een aprilgrap is want een efteling in het buitenland is GEEN efteling maar commerciele uitbuiting. De efteling moet juist uniek in zijn soort blijven, zonder broertjes en zusjes, het is toch zeker geen disney?!

• @

Hmm vind k wel raar want ik heb op Eindhoven Airport gewerkt,

en hij begon daar als stagaire. Hij is very into Airport,

lijk me eigenlijk niet dat hij weg wilt, ma das wat k denk

• Deja024

Tja, mijn idee is dat ze zich eerst maar es moeten concentreren op het park hier. Laat ze dat eerst maar weer es op het niveau van kwaliteit van een jaar of 6-7 geleden brengen. Gaan we daarna praten over uitbreiding met een kopie in het buitenland.