compliment medewerkers

• sassie

Hallo allemaal,

Zoals mijn titel al zegt ben ik vol lof over de medewerkers van de efteling. Vanwege de handicap van mijn zoon is het voor hem onmogelijk plaats te nemen in een wachtrij. Nu mogen we gebruik maken van de invalideopgangen bij de attracties die daarover beschikken. Steeds werden we harstikke goed geholpen en werd er even de tijd genomen voor onze zoon zodat hij in kon stappen zonder in paniek te raken.

Kortom voor de medewerkers alle lof!

Helaas zijn er altijd medebezoekers die al met een oordeel klaarstaan omdat er aan mijn zoon zijn uiterlijk niks te zien is…..maar ja dat nemen we maar voor lief.

In april gaan we weer genieten, nu mijn vraagje: Weet iemand hier hoe laat er geen grote wachttijd er is bij de droomvlucht, want die heeft geen invalide opgang. En zoals gezegd langere wachttijd is helaas onmogelijk met hem.

Ben benieuwd of dat bekend is. We gaan expres al op de rustige dagen.

vriendelijke groet,

Sassie

• Deja024

Oei, moeilijk. Ik durf het niet goed te zeggen. Ik heb zelf de indruk dat bij de Droomvlucht de wachtrij ook in rustige tijden toch altijd wel rond een kwartiertje loopt… En wat betreft de invallidenopgang zijn ze bij droomvlucht meestal ‘meedogenloos’ is mijn persoonlijke ervaring.

• calimero

Droomvlucht is inderdaad nooit rustig of je moet op een doordeweekse zeer regenachtige rot dag gaan maar ja dan is er haast niemand in het park.

• Angie

Mijn strategie t.a.v. de wachtrij bij Droomvlucht is al jaren heel simpel: zorg dat je (ruim) voor het park open gaat aanwezig bent en loop zodra het hek geopend is zo snel mogelijk richting Droomvlucht. Meestal kun je dan zo doorlopen en (vrijwel) direct plaatsnemen in één van de gondels. Op rustige dagen kun je vervolgens gelijk nog een keer gaan aangezien er dan nog steeds geen wachtrij is :-).

• Silvia

Ik denk dat Droomvlucht geen invalide ingang heeft Omdat er op de Efteling site staat dit:

Bijzonderheden

Attractie voor het hele gezin

Overdekte attractie

Niet toegankelijk voor minder validen

Je zoon kan wel lopen? Of moet hij gebruik maken van een rolstoel?

Doe net als de meeste ga als eerste naar Droomvlucht dan zal het wel meevallen met de wachtijden.

• Hilde Maahury

Mijn ervaring is dat het zeker op een ‘doordeweekse dag’ (dwz geen vakantie enz) vaak na 16.00 rustiger wordt veel bussen en dagjes mensen van ver, vertrekken toch rond die tijd lijkt het wel. misschien het proberen waard??

veel plezier alvast!!

Groetjes Hilde

• sassie

Mijn zoon kan gewoon lopen, autisme is een aandoening op het geestelijk vlak. Ik heb begrepen dat de droomvlucht geen invalide opgang heeft omdat iemand die invalide is zichzelf vanuit de gondels van de droomvlucht niet kan redden als er een calamiteit is. Je zou dan met laddertjes moeten klimmen hebben ze mij verteld.

Veiligheid gaat voor alles, ben ik het helemaal mee eens.

Jullie hebben me een aantal nuttige tips gegeven, we gaan het gewoon proberen. Hopelijk gaan we als het niet al te best weer is, want de meeste mensen zullen dan niet staan te springen om het park te bezoeken.. Denk dat we aan het einde van de dag proberen de Droomvlucht in te plannen en als het dan niet lukt, nou ja dan hebben we toch een fijne dag gehad want de Efteling is een prachtig park.

Ontzettend bedankt voor al jullie snelle reacties, laat weten hoe we het hebben gehad!

Met vriendelijke groet,

Sassie

• Jacko

Mijn ervaring is dat het vlak voor sluitingstijd bijna uitgestorven is bij Droomvlucht. Vooral op rustige dagen heb je dan slechts enkele mensen voor je en that's it.

En wat betreft de mensen die meteen als een kip zonder kop met hun oordeel klaar staan… lekker links laten liggen!

:)

• sassie

we gaan dus inderdaad aan het eind van de dag!!!!!!

En bedankt voor de opmerking over het “links laten liggen” dat proberen we inderdaad te doen. Valt vaak niet mee want het doet toch zeer, had natuurlijk zelf ook graag een gezond kind gehad om daarmee in de rij te staan. Nu hoor je altijd gemompel, gezeur over “dat dat toch wel makkelijk is” of “iedereen kan wel zeggen dat ie wat heeft”ed. Veroordelend dus. Maar vaak ook hele lieve reacties hoor, het is zeker niet allemaal negatief. Ik zal nooit vergeten dat mijn zoontje een keer de rolstoel ging bekijken en aanraken van een dementerende dame, die dat geweldig vond , later vroeg ze of hij even op schoot wilde komen zitten. En hij deed dat, prachtig wasb dat, twee mensen beide in hun eigen wereld, die elkaar namen zoals ze waren……zo zouden 'gewone" mensen zonder handicap ook eens moeten doen, kunnen we een hoop van leren!

Nou ja dit terzijde, wij zullen gaan genieten binnenkort en laat dus weten hoe't was en of het is gelukt met de Droomvlucht