Efteling Tycoon deel 2

• Corine

Wie heeft er al een werkend exemplaar van dit spel? Manlief is al een keer terug gegaan naar de winkel voor een nieuw exemplaar, maar nog steeds niets!

Lees nu ergens op Internet dat je “Shader 2.0” op je videokaart moet hebben, maar geen flauw idee wat dat is! Het is niet eens zo dat ik hele ouderwetse laptopjes heb en op allebei doet 'ie het gewoon niet. Heel frustrerend?

Misschien ergens een Eftelingfan met een tip (…. en nee…. ik bedoel niet de tip: gooi het spel in de vuilnisbak!" hahaha)?!

Groetjes,

Corine

• Stefanie

Vraag je geld terug ;)

• Corine

Hahaha, goeie tip Stefanie…. had ik zelf ook al bedacht, maar toen had ik een heel zielig, hevig teleurgesteld jongetje van 4,5 op de bank!

Hij verheugt zich al sinds februari 2007 op dit spel…… ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hahaha!

Ik ben heftig aan het speuren op internet naar een oplossing en ik ga zo maar even een mail sturen naar Atari!

Groetjes,

Een bijna wanhopige Corine

• Sunny

Ik heb idem dit probleem!!!!!!!

Ik kom net toe aan het installeren en loaden doet hij na een half uur ook nog wel maar daarna is het toch echt over!!!!

Ennn….staat er bij iemand toevallig wel een read-me bestand op,

zoals er verwezen wordt op het velletje info?

Bij mij is hij spoorloos!

Groetjes Sun

• Corine

Hoi Sun,

Ik kan ‘m ook installeren, maar als ik dan op de snelkoppeling druk geeft ’ie een foutmelding en wordt e.e.a. afgesloten.

Als bij mij de cd laadt, dan kom je bij zo'n schermpje waar linksbovenin staat “laden”, precies daaronder staat bij mij “handleiding”.

Deze kon ik wel openen en lezen, maar helaas werd ik daar ook niet wijzer van.

Las trouwens op internet dat waarschijnlijk ook de Efteling zelf een hele partij spellen heeft terug gestuurd naar Atari, dus volgens mij hebben héél véél mensen ditzelfde probleem. Erg jammer, misschien hadden we toch nog beter even kunnen wachten met kopen!

Mocht ik ergens een oplossing vinden dan laat ik het weten.

Groetjes,

Corine

• Sunny

Hoi Corine,

Ik voel met je mee hoor.

Ik heb Atari ook al een mailtje gestuurd hier over.

Ben zeer benieuwd of hier snel op gereageerd wordt!

We houden elkaar op de hoogte!

groetjes Sun

• Gemma

Corine schreef:

> Lees nu ergens op Internet dat je “Shader 2.0” op je

> videokaart moet hebben, maar geen flauw idee wat dat is! Het

> is niet eens zo dat ik hele ouderwetse laptopjes heb en op

> allebei doet 'ie het gewoon niet.

> Groetjes,

>

> Corine

De ouderwetsheid van je laptop heeft er natuurlijk niets mee te maken, wel de kwaliteit van je laptop. :D Bovendien, ik heb even zitten zoeken en aan die shader kan het haast niet liggen. Ik heb mijn laptop nu zo'n half jaar en daar zit al een shader 4 op. (oké, het was een ontzettend nieuw model voor mijn studie..) Dan kun je er wel vanuit gaan dat iedere ‘niet-ouderwetse’ laptop zeker een shader 2.0 heeft..

Verder zou ik dat spel gewoon een harde klap geven! Wellicht werkt het…

• Ron

Bij mij werkte het spel ook niet direct. Het volgende wat ik gedaan heb is:

Start -> Configuratie scherm -> Dubbelklik op Systeem.

Klik op het tabblad geavanceerd. Bij prestaties klik je op Instellingen.

Klik dan op het tabblad Preventie van gegevensuitvoer (DEP)

Vink het vakje DEP voor alle programma's en services inschakelen, behalve voor de hieronder geselecteerde.

Klik nu op toevoegen

Ga nu naar de C: of op welke hardeschijf je het spel hebt geinstalleerd.

(meestal is het C: -> Programfiles -> Atari -> Efteling Tycoon -> Speel)

Klik nu 1x op Eftelingtycoon(.exe) en dan op openen.

Dan klik je op toepassen en daarna op ok.

Probeer het spel nu nog een keer op te starten.

Bij mij is het op deze manier gelukt dus succes!

Grtz,

Ron

• Jacko

Ron schreef:

> Start -> Configuratie scherm -> Dubbelklik op Systeem.

> Klik op het tabblad geavanceerd. Bij prestaties klik je op

> Instellingen.

> Klik dan op het tabblad Preventie van gegevensuitvoer (DEP)

> Vink het vakje DEP voor alle programma's en services

> inschakelen, behalve voor de hieronder geselecteerde.

> Klik nu op toevoegen

> Ga nu naar de C: of op welke hardeschijf je het spel hebt

> geinstalleerd.

> (meestal is het C: -> Programfiles -> Atari -> Efteling

> Tycoon -> Speel)

> Klik nu 1x op Eftelingtycoon(.exe) en dan op openen.

> Dan klik je op toepassen en daarna op ok.

> Probeer het spel nu nog een keer op te starten

Het is toch werkelijk van de zotte dat je deze noodgrepen moet gaan toepassen om een simpel computerspelletje misschien nog te kunnen spelen, of zie ik het verkeerd?!

:S

Als ik al het gedoe hier en op andere forums zo eens lees vind ik het een zeer kwalijke zaak dat de Efteling iets van een dergelijk waardeloze kwaliteit op de markt durft te brengen! Na maanden van uitstel komen ze alsnog met troep aanzetten!

En is het werkelijk zo uniek? Nee!

Rollercoaster Tycoon 2 bestaat voor een groot deel uit bestaande parken van Six Flags, Disney heeft ook een paar van deze games laten ontwikkelen en net zoals RCT draaien deze zonder enig probleem. Dan vraag ik me toch af met welke eisen de Efteling zijn game heeft laten ontwikkelen. Als je het mij vraag was de enige eis dat de ontwikkeling niet teveel mocht gaan kosten….

Ik vind het triest, diep triest!!

• Corine

Oké oké, ik heb de knoop doorgehakt! De oplossing van Ron werkte bij mij ook niet, weer een teleurstelling erbij! Dus vandaag heeft manlief hem terug gebracht en zijn geld terug gekregen (normaal mag je software alleen ruilen stond op de bon!). De winkel had er vandaag al 6 retour gekregen, dus dat zegt genoeg.

Ga zometeen even een mail sturen naar Atari én de Efteling, want ik vind dit toch wel een hele grote blamage. Zit nu met een hevig teleurgesteld jongetje, maar ik heb uitgelegd dat de halve mensheid hier last van heeft…. nu begrijpt 'ie het beter hahahaha.

Mocht ik er zeker van zijn dat alles prima werkt dan wil ik nog wel even overwegen om 'm te kopen, maar voorlopig………. dan maar weer aan de Sims 2!

Groetjes,

Corine