olifantenbeeld bij het toenmalige zwembad

• francis

Onze dochter van 8 jaar zegt te herinneren dat er een zwembad was met daarbij een grote olifant in de efteling. Ik weet dat dit er was. Maar in welk jaar is dit, zwembad met olifant, afgebroken. Onze dochter zegt dat ze met opa en oma daar nog is geweest. Maar naar mijn mening is deze nog voor het geboorte jaar van onze dochter, 2000, afgebroken. Weet er iemand het exacte jaar dat deze gesloopt is.

• Jacko

Zover ik weet is die olifant verdwenen omdat ze het Anton Pieck plein gingen bouwen. En als ik me niet vergis is dat pas na 2000 gebeurd.

• Nanne

Jacko wat jij zegt, het vernieuwce Anton Pieckplein is er helemaal nog niet zolang. Daarvoor stond het altijd in een hoek bij de zweef en draaimolens. Die hoek is er nog, alleen ligt er nu bestrating en is het badje met spuitende olifant weg.

Is er hier iemand die het precieze jaartal weet, dan hoor je dat nog wel.

Ikzelf dacht dat het vernieuwde anton pieckplein in 2003 of 2004 geopend werd.

• bianca

dit is wat er over op internet staat

Kleuterbad (veranderd in 1989, verdwenen in 2003) dus wie weet kan je dochter dit zich nog wel herrinneren.

gr bianca

• Nanne

Had ik toch zo slecht nog niet gegokt, 2003 was erdan het vernieuwde Anton Pieckplein want toen is het olifantje verdwenen. Jammer, want in de zomer ging ik daar vaak pootje baden ;)

• francis

Bedankt voor jullie reactie's.

Groeten Francis

• Angie

Bij deze nog een kleine aanvulling op dit topic. De betreffende olifant bestaat nog steeds echter niet meer in het park zelf. Hij is namelijk verhuisd naar de tuin van Villa Pardoes. Hij staat achter de villa waardoor hij niet zichtbaar is vanaf de openbare weg.