Festivalsfeer in de Efteling tijdens Zeven Mijls Zomer

• Roosje

27/5/2008

Op 7 juli zet de Efteling de zomer feestelijk in met de Dag van het Sprookje. Maar het feest gaat verder, want tot en met 24 augustus is er de Efteling Zeven Mijls Zomer. Het park is in deze periode elke dag open tot 21.00 uur. Tijdens de zeven Zomeravonden blijft het park zelfs open tot middernacht met optredens van bekende artiesten. Voor het eerst trakteert de Efteling elke zaterdagavond op een Sprookjespopconcert op het vernieuwde festivalterrein in het park. Ook nieuw deze zomer is Circus Anton Pieck op het Anton Pieckplein, waar je zelf aan de slag kunt als artiest tijdens de interactieve circusvoorstelling ‘Jong geleerd’.

Ook dit jaar komen sprookjes tot leven tijdens de Dag van het Sprookje in de Efteling op 7-7. Zeven is altijd al een sprookjesachtig getal geweest. Denk maar aan de Zeven Dwergen, de Zevenmijlslaarzen of de Zeven Geitjes. Het belooft een onvergetelijk sprookjesfeest te worden. Ontmoet en begroet de populairste Sprookjesbosbewoners uit de Efteling zoals de Draak, Roodkapje en Langnek en geniet van de nieuwe voorstelling Sprookjesboom ‘Er was eens…’, met je favoriete vriendjes uit de gelijknamige televisieserie. De Dag van het Sprookje is tevens de eerste dag van de Efteling Zeven Mijls Zomer. Op deze dag zetten wij de jarige Fakir uit het sprookje ‘De Tuinman en de Fakir’ in het zonnetje vanwege zijn 50ste verjaardag.

Zeven Mijls Zomer: elke dag geopend tot 21.00 uur

Van 7 juli tot en met 24 augustus viert de Efteling haar sfeervolle Zeven Mijls Zomer. In deze periode blijven de poorten van de ‘Wereld vol Wonderen’ drie uur langer geopend tot 21.00 uur. Bezoekers kunnen genieten van zomerse entertainmentacts en een extra dagelijkse voorstelling van de parkshow TiTaTovenaar om 19.00 uur in het Efteling Theater.

Zeven Zomeravonden met live muziek en Sprookjespopconcert

Op de Zomeravonden, elke zaterdag tijdens de Efteling Zeven Mijls Zomer, blijft het park open tot middernacht. De Efteling trakteert de bezoekers elke Zomeravond op een heus muziekfestival met live optredens op de Speelweide onder begeleiding van een 12-koppig orkest. Idols Nicky, Nathalie en Charlene komen langs en er zijn optredens van topartiesten zoals Jeroen v/d Boom, Thomas Berge, Gerard Joling en Gordon. Voor het eerst wordt iedere avond ook geopend met een Sprookjespopconcert om 19.45 uur, waarbij kinderen mee kunnen zingen en dansen met Roodkapje, Sneeuwwitje, de Fakir en vele andere Sprookjesbosbewoners. Ook elders in het park zijn extra optredens en entertainmentacts te bewonderen, zoals:

• een DJ op het dak van restaurant Likkebaerd,

• een live band met meezingers en dansmuziek;

• de Salzburgershow met Jurgen Freihlich. Jurgen is een grote liefhebber van The Sound of Music.

• en opzwepende percussieoptredens op verschillende pleinen in het park.

NIEUW: Word jongleur in Circus Anton Pieck

Tussen de nostalgische draaimolens op het Anton Pieckplein verrijst deze zomer Circus Anton Pieck, genoemd naar de beroemde ontwerper van de allereerste sprookjes in het Sprookjesbos. In de voorstelling ‘Jong geleerd’ leren twee echte circusartiesten de basis van het jongleren aan het publiek. Deze voorstelling speelt vijf keer per dag in het nieuwe Circus Anton Pieck.

Over de Efteling

Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot een ‘Wereld vol Wonderen’ die naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, het Efteling Theater, het Efteling Golfpark, Efteling Evenementen en Efteling Media omvat.

© www.efteling.nl

• Gemma

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Jurgen Freilich ………. :(

• Roosje

Dat is ook zeker niet mijn favoriet.

Wel vind ik het leuk dat de sprookjesfiguren weer tot leven komen, maar ik neem aan dat hetzelfde liedje “beklim de haren van Raponsje” wel weer gezongen gaat worden.

Ben benieuwd naar de andere artiesten.

• Jacko

Echt weer zo'n Eftelingbericht, met veel poeha en mooie woorden duidelijk maken dat vooral één grote herhaling zal zijn wat ze te bieden hebben.

*Zucht…

Ik had zo gehoopt op wat vernieuwing, maar wéér weet de Efteling het te presteren om een oude muffe kauwgom, waar al jaren geen smaak meer aan zit, als nieuw te verkopen! Ze gaan zelfs gewoon door met het tot treurens toe herhalen van het sprookjesfeest. Want dat zal het wel zijn wat ze bedoelen met “het Sprookjespopconcert”

Waarom verzinnen ze niet eens wat anders? Is de fantasie op? Zijn de onkosten van Roodkapjes kostuum er nog niet uit?

• calimero

voor abbo houders is het mischien oude koek maar vergeet niet dat er heel veel dagjes mensen komen die het nog nooit hebben gezien. voor hen is het nieuw en vinden het vaak leuk.

Zelf zou ik graag de oude vorm van avonden willen terug zien. Met thema's vond ik veel beter. Nu is het maar beetje van alles wat op een avond en toch ook anders druk. Kan nog uit mijn jeugd de zomeravonden was echt een uitje met vuurwerk en zo'n beetje heel brabant in de efteling gepropt. Kon je ehct niet lopen je werd door de mensen massa voort geduwt maar was zoooo gezellig Mis ik beetje.

• Jacko

Ja inderdaad, die avonden in één thema vond ik ook beter dan “de mengelmoes” van nu. Het had altijd wel iets van een aparte sfeer.

En dat vuurwerk als afsluiting mis ik eigenlijk ook wel. Zo lekker relaxed op het terras bij De Ballonvaarder en dan kijken naar het schouwspel.Ik snap ook niet waarom ze dat niet meer doen. Ik heb ooit gelezen dat dit niet meer zou kunnen ivm gevaar voor de bosrijke omgeving. Maar dat is natuurlijk onzin als je weet dat het wel kan als een bedrijf het park een avond af wil huren en daar graag een vuurwerkshow bij ziet…

• Roosje

Had dat niet iets te maken met de vuurwerkramp in Enschede?

Dat ze het sinds die ramp niet meer doen?

Of geloof ik nu helemaal in sprookjes ;)

• Jacko

Oja, dat is waar ook! :D

Toen stonden ze in Kaatsheuvel vooraan om medeleven te tonen en dat seizoen geen vuurwerk in te zetten.

Zullen we de Efteling bellen om te vertellen dat ze inmiddels ook in Enschede weer gewoon vuurwerk verkopen en afsteken?..

;)

• calimero

Nee heeft niks met enschede te maken. heeft met de milieuwetgeving te maken. men krijgt namelijk maar een bepaalt aantal vergunningen per jaar en aangezien de efteling die liever aan bedrijven verkoopt voor veel geld om op een uitverkoop vuurwerk te kunnen afsteken hebben wij niks. Maar is wel heel heel erg jammer. Ik ken ook nog de laser show met viirwerk op de roeivijver. Was niet zo vele jaren terug nog.

• Silvia

Roosje schreef:

> Ben benieuwd naar de andere artiesten.

…De Efteling trakteert de bezoekers elke Zomeravond op een heus muziekfestival met live optredens op de Speelweide onder begeleiding van een 12-koppig orkest. Idols Nicky, Nathalie en Charlene komen langs en er zijn optredens van topartiesten zoals Jeroen v/d Boom, Thomas Berge, Gerard Joling en Gordon.

dit stukje stond vandaag in het Haarlems Dagblad.