Wat is welkom in het Sprookjesbos?

• Jacko

Zoals we in een eerder topic van Roosje konden lezen gaat Assepoester de nieuwste bewoonster van het Sprookjesbos worden. Omdat ze één van de beroemdste sprookjesfiguren is heeft ze haar kasteeltje aan het Herautenplein dus best verdiend.

Maar welk sprookje zou er na Assepoester in het bos kunnen komen? Mijn voorkeur gaat uit naar de Rattenvanger van Hamelen en ook wel naar het griezelsprookje Blauwbaard.

Welk sprookje zouden jullie het liefst na Assepoester in het Sprookjesbos zien verschijnen?

:)

• Nanne

de tondeldoos lijkt me ook wel wat voor het sprookjesbos…

• me2

Het ….ste kabinet Balkenende , een geweldig sprookje……..

• Roosje

Ik denk dat de tondeldoos niet bekend genoeg is om in het sprookjesbos te staan. Het moet namelijk een sprookje zijn waarvan de kinderen meteen weten en zien welk sprookje het is.

De rattenvanger van Hamelen is bekend, dus zou er zeker niet misstaan.

Verder misschien nog:

- De prinses op de erwt

- De gelaarsde kat

- Het lelijke jonge eendje

- …

• Jacko

Vier van die sprookjeskabinetten vind ik al jaren teveel van het goede! Dus laat die maar weg uit het Sprookjesbos!

;)

De Tondeldoos… is het erg dat ik daar nog nooit van heb gehoord? Ik zal het zo eens opzoeken op internet en het gaan lezen. Ik ben benieuwd!

Ja, de Gelaarsde Kat, dat is ook een goeie!

De Prinses op de Erwt zit volgens mij al wel in de planning. Althans, ik heb ooit zoiets horen zeggen…

• Silvia

Een onbekend sprookje lijkt mij wel wat:

• archvangigi

Gelaarsde kat is er allang in het sprookjesstation toch? Enfin, wat er wel bij

mag is misschien Jaap en de Bonenstaak? :-)

• Angie

De volgende sprookjes zou ik graag uitgebeeld willen zien in het sprookjesbos:

- De rattenvanger van Hamelen.

- De prinses op de erwt.

- De gelaarde kat.

Van de eerste twee bestaan in ieder geval mooie prenten van Anton Pieck die gebruikt zouden kunnen worden. Van het laatste sprookje weet ik niet of er Pieck tekeningen van zijn.