Jongens vast voor aanranding in Efteling

• Roosje

KAATSHEUVEL - De politie heeft vrijdag vijf 13-jarige jongens gearresteerd omdat zij een 14-jarig meisje hadden aangerand in een attractie in de Efteling.

Het slachtoffer en de daders waren op schoolreisje in de Efteling toen het incident plaatsvond, zo meldde de politie zaterdag.

Het meisje uit Barendrecht trok die dag met een aantal vriendinnen met een groep jongens uit Vlaardingen op. In de attractie Gondoletta kwam het meisje bij vijf van de jongens in een bootje terecht. Tijdens de vaartocht betastten de jongens haar billen, borsten en kruis.

Van de vijf gearresteerde jongens hebben er drie bekend. Ze werden na verhoor aan hun ouders overgedragen.

© www.omroepbrabant.nl

• archvangigi

Je leest het de laatste tijd steeds vaker dat op steeds jongere leeftijden kinderen zich schuldig maken aan aanranding (of soms erger) waarbij ik me afvraag hoe het gesteld is met de voorlichtingen over dit onderwerp op de scholen. Hopelijk komt het bewuste meisje over haar trauma… :-(

• Stefanie

Gatverdamme! ik kan hier echt zo pissig om worden he… Ik ben zelf 18 en schaam me kapot om bij deze generatie te horen als ik zulke dingen hoor. Iedereen zegt dat het aan de samenleving ligt, nou, begin maar eens bij de ouders van dat tuig, vooral zij die allemaal beweren dat ‘hun kind dat nooit zou kunnen doen’… jeah, right, ik zou de teugels helemaal laten vieren, zuipen en gaan stappen op je 12e, maar nee hoor, het kan helemaaaal geen kwad voor de opvoeding van je kind.

Het is jammer dat de efteling bij voorbaat niet alles wat zich niet normaal kan gedragen eruit kan sodemieteren. Hoe vaak moeten we nog aanhoren dat er mensen (nee, KINDEREN) zijn die die dit soort dingen, dan wel andere irritante acties flikken in de efteling, en dat er simpelweg niks anders aan te doen is dan ze na AFLOOP in hun nekvel te pakken en aan de politie over te dragen waar ze er vervolgens van af komen met een tik op de vingers en, als ‘ZWARE’ straf rotzooi op gaan mogen ruimen. Nounou, kijk toch eens hoe zwaar ze gestraft worden, ziet dan geen enkele volwassene meer dat dat tuig het alleen maar stoer vind om dit te ondergaan en er met een grijns op zn porem vaak nog onderuit weet te komen ook?!

Sorry dat ik dit hier allemaal neerzet hoor jongens, maar dit geld voor mij net zo goed voor in de efteling als daarbuiten. Voor mij word de pret hierdoor namelijk stukje bij beetje verder mee bedorven.

• Jacko

Helaas komt zo af en toe de zieke kant van de maatschappij ook in de sprookjeswereld van de Efteling terecht.

Ik ben het wel met Stefanie eens. Men heeft gewoon van elkaar af te blijven!!

En de straffen hiervoor zullen deze keer ook waarschijnlijk niet verder gaan dan even met het bestraffende vingertje zwaaien en that's it.