de weg naar Droomvluch

• merel

Binnenkort willen wij met ons dochtertje van bijna drie naar de efteling.

Het zal hoofdzakelijk het sprookjes bos worden. Maar droomvlucht lijkt me erg leuk voor haar. Nu wil ik gelijk bij binnenkomst naar droomvlucht gaan want met zo'n kleintje een uur of langer in de rij is niets.

Misschien weet iemand hoe ik gelijk vanaf de ingang naar droomvlucht loop.

Alvast bedankt

Merel

• Stefanie

Helemaal rechtdoor, bij de promenade (het ronde plein in het midden van het park) het linkse pad op en dat gewoon met de bocht naar rechts mee volgen. Bij de spoorwegovergang oversteken, gelijk naar links en dan loop je zo het St-Nicolaasplein op… dan zie je de droomvlucht vanzelf.

Je kunt ook via het sprookjesbos maar er iemand meer ervaren dan ik voor nodig om uit te leggen hoe je er dan komt :P Scheelt overigens niet veel in looptijd dacht ik zo.

Heel veel plezier in ieder geval!

Groetjes, Stefanie

• Gemma

Via sprookjesbos is het kortst. Als de hekken openvliegen meteen naar links. Dan de linkerkant op, richting Rode Schoentjes. Na de trollenkoning zit er links een klein paadje, daar ga je overheen. Aan het eind naar rechts langs Hans en Grietje en vervolgens rechtdoor (links aanhouden) totdat je bij het sprookjesbostheater komt. Daar ga je wederom naar rechts. Zo'n 10 meter verder zit weer een klein paadje aan de rechterkant. Hier ga je in en aan het eind naar links, onder de poort bij Doornroosje door. Loop door totdat je het sprookjesbos uit bent. Eenmaal uit het sprookjesbos ga je naar links en vanaf het spoortje volg je de borden.

Toch lijkt de weg die Stefanie beschrijft me gemakkelijker te onthouden :D

• Stefanie

Zie je, je hebt altijd kenner boven kenner ;)

Toch grappig, zoals je het vertelt zie ik het helemaal voor me maar ik zou het zo echt niet uit kunnen leggen :|

• Roosje

Gemma schreef:

>

> Via sprookjesbos is het kortst. Als de hekken openvliegen

> meteen naar links. Dan de linkerkant op, richting Rode

> Schoentjes. Na de trollenkoning zit er links een klein

> paadje, daar ga je overheen. Aan het eind naar rechts langs

> Hans en Grietje en vervolgens rechtdoor (links aanhouden)

> totdat je bij het sprookjesbostheater komt. Daar ga je

> wederom naar rechts. Zo'n 10 meter verder zit weer een klein

> paadje aan de rechterkant. Hier ga je in en aan het eind naar

> links, onder de poort bij Doornroosje door. Loop door totdat

> je het sprookjesbos uit bent. Eenmaal uit het sprookjesbos ga

> je naar links en vanaf het spoortje volg je de borden.

>

> Toch lijkt de weg die Stefanie beschrijft me gemakkelijker te

> onthouden :D

Ik ben het eens met Gemma.

Die route door het Sprookjesbos is korter, maar die andere is makkelijker.

• calimero

En deze weg is niet eerlijk voor je dochtertje. Want je hebt toch haast en dan moet ze langs al die sprookjes waar ze niet kan blijven kijken. Ik zal gewoon de route van Stefanie volgen dus de normale route. Is voor onervaren iemand het makkelijkst en kindvriendelijkst. en later op je gemak gehele sprookjes bos bekijken. veel plezier

• opa berkhout

bespaar je een hoop ellende om door 't sprookjesbos te gaan………….

even verkeerd en je komt er niet vlug meer uit……….

onze ervaring deze zomer al met 4 kleinkids.

als je vroeg bent, dan is ‘t nog niet druk en kun je gerust twee of drie keer achter elkaar in de droomvlucht, dan hebben ze ’t gehad.

een nadeel: de uitgang is via de zo voor kids aantrekkelijke droomvlucht-shop, maar dit moet je dan maar negeren.

tip: onze kleinkids moesten steeds plassen na de vlucht………….

na het uitstappen is gelijk links een klein toilet behorend bij het restaurant als je het droomvlucht-coupe uitstapt; dit valt niet op, maar is wel handig……….

• merel

Bedankt allemaal, dit moet gaan lukken.

Idd lijkt het me beter niet via het sprookjesbos te gaan. Loop je de hele tijd uit te leggen dat ze nog even moet wachten op de sprookjes. Ook de tip van opa voor het toilet is er een om te onthouden.

Nogmaals bedankt

merel