de efteling wordt tedruk en eten en drinken teduur

• Roel

in de efteling word het eten echt teduur. terwijl een tijdje terug op tv is gezegt als een broodje kaas 2 euro kost kost dat ook bij ons niet dus. hun mooie planen kosten veel geld maar doe dit dan in een lager tempo. of doe wat metje openings tijden en dat mensen lang moet wachten voor een atractie is echt niet klant vriendelijke de efteling is de klant uit het oog verloren het gaat enkel nog om de cijfers en de klant komt toch wel dit is efteling niet waardig ik hoef niet op geld tekijken maar een bakkie soep 4 euro is toch de mensen het vel over hun hoofd trekken ik durf tezegen als de efteling zo door gaat dat er veel mensen weg blijfen en dat gebeurt nu al

• Silvia

Je zou je eigen eten en drinken meekunnen nemen.Scheelt weer in de kosten.

Te druk?Had je bezoek moeten plannen volgens de drukke dagen kalender.

• Me2

De echte liefhebbers zullen altijd “blijfen” gaan hoor , macaroni en kaas zijn de afgelopen jaren ook 40ct duurder geworden. Efteling is wel een sprookje maar de prijzen van horeca e.d. zijn gewoon van deze tijd. Hier in Breda betaal ik op het terras voor een wit biertje ook 3,50 in de zomer.

En wachten , ach …wat zal ik daarvan zeggen , helemaal eens met Sylvia , je kan zo'n bezoek ook een beetje plannen , iedereen is deze week vrij , dus gaat iedereen naar…….juist….. en naar IKEA en de dierentuin. En als er een aantal attracties is gesloten in de winter , springen al die tienduizenden mensen gelijk naar de Droomvlucht en andere dingen die wel open zijn.

Als die norse sjagrijnen nou eens gewoon wegblijven en thuis op een houtje gaan bijten , wordt het toch nog gezellig.

Geld moet rollen , dat is zo en zal altijd zo blijven en in de Efteling is dit niet anders , inflatie noemt men dat , toch?

• calimero

Ik on in hele veel andere parken zowel amusements als dierenparken in nederland en het buitenland en dan vergelijken we altijd de prijzen. Tic van mijn zus en mij en al jaren is de efteling echt niet duurder dan de gemiddelde parken of horeca in de steden. Het is zo makkelijk om te zeiken op de prijzen als het je een keer te druk is geweest in het park. maar er is echt NIEMAND die je verplicht om iets te kopen. Je mag nog steeds gewoon je eigen broodje meenemen en een thermoskanmet warm water en zakjes thee/koffie/chocomel doen nog steeds wonderen hoor. En dathet druk word in het park daar kan de efteling niks aan doen hoor de mensen komen echt zelf er naar toe en de kerstperiode is echt een tijd dat mensen een droomplaatje zoeken. Maar als je gelukt hebt wor dhet nu weer rustiger in het park hoor einde vakantie en natuurijs zullen veel mensen lekker weg laten blijven.

• Roel

nou heb nog wat los gemaakt heb ik de indruk. maar het gaat hier hierom dat je niet in ieder zijn portome kan kijken en je kunt een en kind niet zeggen je krijgt niets en tuurlijk moetje het zelf weten maar ieder kind heeft een droom die wil graag naar de efteling. nogmaals mij maakt die prijs niets uit maar het uitgangs punt waar het ooit voor op is gezet word verlaten en dat is jammer en over de drukte wil ik wel wat kwijt men weet echt hoeveel mensen er in kunnen om toch iedereen een leuke dag tebezorgen. calimero schreef:

>

> Ik on in hele veel andere parken zowel amusements als

> dierenparken in nederland en het buitenland en dan

> vergelijken we altijd de prijzen. Tic van mijn zus en mij en

> al jaren is de efteling echt niet duurder dan de gemiddelde

> parken of horeca in de steden. Het is zo makkelijk om te

> zeiken op de prijzen als het je een keer te druk is geweest

> in het park. maar er is echt NIEMAND die je verplicht om iets

> te kopen. Je mag nog steeds gewoon je eigen broodje meenemen

> en een thermoskanmet warm water en zakjes

> thee/koffie/chocomel doen nog steeds wonderen hoor. En dathet

> druk word in het park daar kan de efteling niks aan doen hoor

> de mensen komen echt zelf er naar toe en de kerstperiode is

> echt een tijd dat mensen een droomplaatje zoeken. Maar als je

> gelukt hebt wor dhet nu weer rustiger in het park hoor einde

> vakantie en natuurijs zullen veel mensen lekker weg laten

> blijven.

• Roosje

Ik neem vaak zelf wat mee.

Dat scheelt toch al heel wat.

Maar om de zoveel tijd koop ik toch wat lekkers.

De prijzen mogen van mij ook wat lager.

Niet dat ik zeg dat ze TE duur zijn, maar goedkoop ook niet.

Mensen betalen, zeker kijkend naar gezinnen, ook al wat aan het toegangskaartje .

Alleen het is niet alleen een trant van de Efteling…

• Stefanie

Roel, leer eerst eens typen alsjeblieft, ik kan echt nauwelijks begrijpen wat er staat!

Maar ik ben het inderdaad ook eens met Sylvia hoor, je kunt je eigen eten en drinken meenemen en als je het niet eens bent met de drukte kun je ook op een andere dag gaan. En jij zegt wel dat je een kind niet vanalles kunt gaan lopen verbieden, maar een verwend kreng aan je zijde is ook niet alles. Wij gaan elke zomer met een groep van 8 personen waaronder 3 kleine kinderen en die krijgen op zo'n dag een ijsje en s'avonds meestal warme chocomel o.i.d. en verder hebben ze nog niet eens in de gaten van wat er allemaal te krijgen is.

En als we ze dan aan het eind van de dag zeggen dat ze voor bijv. €10 iets mogen uitzoeken als souvenir dan doen ze dat gewoon, zonder te zeuren dat ze andere dingen willen. Maarja, het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je kinderen opvoed of ze al dan niet de hele dag je oren van je kop zeuren.

En wat betreft de drukte; de efteling weet inderdaad hoeveel mensen er in het park passen, maar ze zullen ook heus niet het park dicht gaan gooien zodra er bij DVH al meer dan 10 minuten mensen in de rij staan. Als ze dat zouden gaan doen, dan zou je inderdaad wat te klagen hebben over de prijzen, want die zouden dan de pan uit stijgen.

Het is net wat Roosje zegt (maar dan in andere woorden) ALLES is duur tegenwoordig… niet alleen de efteling.

• koos

Hallo mensen,

ik vind dat de efteling goedkoper moet worden! Ik ben er maar 50 keer geweest en wil er graag 51 keer heen zonder dat het zo duur is.

Het is gewoon ontiechelijk duur! Ik vind dat de baas het veeeeeel en veeeel goedkoper moet maken. Trouwens de efteling is super leuk

en wil er graag nog met mijn kinderen heen omdat zij het helemaal geweldig vinden.

Groeten en een prettige dag,

Koos de Linder

• Piet

Goedkoper mag altijd natuurlijk,maar we willen allemaal dat alle attrakties goed en veilig werken,dat het gras er mooi bij ligt,dat de bloembakken goed worden onderhouden,de paden moeten schoon zijn,we willen veiligheid,we willen entertaint worden,de verlichting moet mooi zijn ,we willen elk jaar nieuwe attrakties en al dat personeel wat daar voor moet zorgen wil elke maand ook hun salaris.

De toegangsprijs lijkt hoog,zeker als je voor 5 personen moet afrekenen,maar ga je naar een ander park,dan zal je zien dat je daar ook veel geld kwijt ben.Ga eens gezellig met z'n tweeen naar de bios,toegang,parkeergeld,oppasgeld,je drinkt en snoept wat,tikt ook aardig aan.

Ook de prijzen voor eten en drinken vind ik,als regelmatig uitgaander,ten opzichte van de cafe's,snackbars en kleinere restaurants in De Efteling redelijk geprijst.

• karl

3.50 witbier? Gek geworden! Normale mensen laten niet alles over zich heen komen, en dat zal de efteling ook merken!