de efteling wordt tedruk en eten en drinken teduur

• Piet

Den Haag; halve liter doodgewone Heineken €5,00 (oftewel 11 gulden!!!!)

• joyce nieuwenhuizen

X( efteling is kut ik haat dit ik woon in zutphen kom vechten dan

• Lindsey

Vorige bericht met duidelijk taalgebruik; “Efteling is Kultureel Uitermatend Teleurstellend”.

Tja, meningen verschillen. Ik vind het leuk en niet duur. De WC's zijn gratis en je mag zelf je hapjes en drankjes meenemen. En eerlijk is eerlijk, de Efteling leverd wel kwaliteit. (op de Vliegende Hollander na dan!!!)

• D&B

je spelling is niet geweldig he?

D&B:X

• Lindsey

Ach joh, je moest eens weten. Mijn hele Nederlands in niet geweldig. Ik ben dan ook van oorsprong geen Nederlandse maar van Zuid-Europa. Maar…daar gaat het hier niet om. Jij hebt het begrepen en we praten hier over de Efteling!!!

En dit keer gaat het over hoe duur en druk het in de Efteling is en daar kan ik mij helemaal in vinden maar mij hoor je niet klagen want je bepaald zelf hoe duur je het maakt en wanneer je gaat. En iedereen met een beetje verstand weet dat het tijdens vakanties en weekenden enorm druk kan zijn. Daarom ga ik altijd door de week met mijn kindertjes. Ik meld ze gewoon een dagje ziek voor school. (maar nu wijk ik af van het onderwerp)

De Efteling is nu toch trouwens gesloten tot aan de aankomende Winter Efteling???

Twinkel de Pinkel groetjes van Lindsey.

• Edgar Scheffers

Ik had toevallig vrijkaarten gekregen van mijn werkgever (niets om jaloers op te zijn ,want het was het enigste en laatste wat er werd uitgedeeld ivm de opheffing van de personeelsvereniging)

We gingen met 4 volwassenen en 2 kinderen,de jongste was 2,5 (die mocht in princiepe nog gratis binnen omdat hij toch nog nergens in mocht van de vaste attracties dan.)

De oudste is 9 jaar ( waar je dan eigenlijk vanaf 3 jaar ook al 31 euro voor mag betalen)

We hadden precies een wat ongelukkige dag uit gekozen,precies de laatste dag van de Zevenmijls dagen,stervens druk dus.

Door de weeks ging niet omdat de meeste dan moesten werken.

Het begon al de laatste paar kilometer voor de Efteling-parkeerplaats,daar hebben we zeker 2,5 over gedaan.

Dan mag je bijna op een kilometer afstand je auto pakeren in een weiland omdat de verharde parkeerplaatsen al vol staan.

Dan mag je al van geluk spreken dat het droog blijft,zodat je niet vast staat als je weg wil rijden.

Vrijkaarten daar heb je met binnenkomst bij de toegangspoortjes weinig voordeel van, omdat je dan nog kan aanschuiven.

Wachtrijen bij de attracties worden geschat op 70 min.maar zeg maar rustig 2 uur,

Zelf eten/drinken meenemen heeft zo zijn voordelen,maar met 6 mensen heb je al snel een volle back-pack.

Omdat er dan een kleine van 2,5 bij is is het om de beurt de oppas uithangen.

We hebben in 11 uur tijd met veel geluk 4 attracties bedwongen.

De gratis toegang is zo gecompenseerd als je er de hele dag wil vertoeven 8 euro pakeergeld, en een maaltijd á 30 euro per persoon.

Omdat de Efteling tot 00:00u geopend was ivm de Zevenmijls Dagen is gelijk het voor en het nadeel, wat het is 'smorgens net zo druk als net voor sluitingstijd.

Dus sta je ‘s morgens net zolang in de rij voor een attractie als ’s avonds.

Het voordeel is dat de Efteling een totaal andere demensie krijgt als 's avonds alles prachtig verlicht is.

En de interactieve-animaties en accomodaties en live-muziek op het park zijn helemaal top.

Genoeg eet gelegenheden en sanitaire-stopplaatsen. (EHBO-posten mogen wat beter vertegenwoordigd zijn)

Mijn Conclusie:

De Efteling begint uit haar voegen te barsten,het is en blijft nog(en wordt een steeds groter)prachtig attractiepark.

Het is begrijpelijk hoe meer attracties en faciliteiten e stijgende prijzen van etenswaren er bij blijven komen,hoe meer personeel er nodig is, dus hoe duurder alles wordt

Maar de intreeprijs vanaf 3 jaar voor 31 euro,mag wat mij betreft wel opgeschoven worden naar een hogere leeftijd.

En misschien zou de Efteling een maximaal aantal bezoekers per dag kunnen incasseren en toelaten (met uit zondering van bv speciale faciliteiten accomodaties)

En deze info kunnen vermelden op hun website zodat jeprecies kan zien hoeveel bezoekers het park nog toe laat die dag (om telleurstelling bij aankomst te voorkomen)

Dat zou het park veiliger,overzichtelijker en bezoekers-vriendelijker kunnen maken

Nu is een leuk dagje Efteling,(op een top dag)meer een soort fitness of the survivalaan het worden.

Als dan altot de helft van het park kan komen

• stefanie

Beste Edgar,

De efteling heeft een kalender op de website staan die aangeeft of het rustig, gezellig druk of erg druk word. Als je deze had gelezen dan had je geweten dat het druk zou worden en een andere dag uit kunnen kiezen.

Dat jullie er voor kiezen om 30 euro de man uit te geven aan eten, tja, de meeste mensen die niet zoveel geld kwijt willen zijn halen gewoon een frietje en zijn hier blij mee, en ook dit heb je als uitgavepost dus helemaal zelf in de hand.

Dat de entreeprijs voor een 4-jarige veel te duur is ben ik met je eens, dit zouden ze wat mij betreft ook wel mogen opschroeven naar bijv 6 jaar.

En tja, wat verwacht je dan met een vrijkaartje, dat je direct naar binnen kunt stormen zonder controle? Natuurlijk moeten ze de kaartjes controleren, ook al heb je ze vantevoren al gekocht of gekregen, dat betekend nog niet dat je voorrang hebt op diegenen die ze aan de kassa gekocht hebben, en zo hoort het ook, lijkt mij.

Weet je wat het is Edgar, al die ‘problemen’ die jij hier noemt zijn simpelweg te vermijden door een beetje verder na te denken en te anticiperen op hoe de dag uit zou kunnen pakken. Ik snap dat het met de familie niet makkelijk is om doordeweeks te gaan, maar jullie hadden ook nog een paar weekenden kunnen wachten en friet kunnen halen ipv volledig uit eten te gaan met 6 personen, snap je wat ik bedoel? ;)

Groetjes, Stefanie

• sneeuwroodje

Ik ben het ermee eens dat de efteling uit zn voegen aan het barsten is

Wij gaan meestal een keer per jaar en omdat ik geen zin heb heel de dag te slepen met allerlei broodjes,drinken

Ga ik dat dus niet meenemen

dat ik dan wat meer geld kwijt ben vind ik geen probleem het is een dagje uit

Wat ik wel heel lastig vind zijn de wachttijden en het aanbod

als ik een kop koffie wil is dat echt zoeken

en heb je dat gevonden sta je een half uur in de rij

ga je in een rustige periode is de helft dicht.

net zoals de toiletten

je heb haast een platterond nodig om ze te zoeken, liggen heel ver uit elkaar

verder geen klagen ofzo, blijft een leuk park

• pitsko ti madre

J E K E N K E R M O E D E R