Pegasus

• Lindsey

De Pegasus is verleden tijd. Sinds vrijdag rijd hij niet meer. Binnenkort word besloten of de Pegasus word opgeknapt of word afgebroken. Ik ben voor afbreken. De Efteling mag zich nu wel weer eens bewijzen met een goed werkende en overtreffende attraktie voor het jonge publiek.

• Stefanie

Bedoel je dan weer een soort van sixflags attractie? Of bedoel je het ECHT jonge publiek, dus niet de opgefokte tieners van tegenwoordig? Want eerlijk gezegd is de pegasus echt een achtbaan voor de hele familie en hoeft die van mij niet afgebroken te worden voor de een of andere nieuwe high-tech ‘coole’ achtbaan voor de jeugd… die zoeken hun heil maar in de polder.

Als ze de pegasus dan toch gaan slopen, zet er dan op zn minst iets voor terug waar de kleinere kinderen niet zo snel voor terugdeinzen, zoals bij de python. 1 python is leuk, en de vliegende hollander kan ook nog wel, maar om er nou nog zo'n snelle baan o.i.d. neer te zetten, nee, dan lijkt me geen goed idee, met iedere achtbaan die erbij komt, trekken ze ook meteen weer zo'n 100.000 irritante jongeren aan die de boel meer verzieken dan iets anders.

Dus wat mij betreft, geef die baan gewoon een goeie opknapbeurt, vervang de rotte balken en zet m maar weer lekker aan de gang!

• Lindsey

Ooh ja, was helemaal vergeten dat de Efteling het “doorsnee gezin” als doelgroep ziet.

Als de rest nou gewoon eens weg bleef……?

• Daniël10

De Efteling ziet helemaal niet het doorsne gezin als doelgroep, ze hebben meerdere doelgroepen, maar feit is wel dat het soms wel erg vervelend kan zijn als er een horde jongeren in de rij staat, die zich dan ook nog eens misdragen.

Dit wordt in de hand gewerkt als er nog meer snelle achtbanen bijkomen, want dan trek je de thrillseekers die toch echt in de leeftijdscategorie 14-18 passen.

Bovendien leent mijns inziens (maar anderen kunnen en mogen er natuurlijk best anders over denken) de Efteling zich er niet voor.

Van huis uit is het natuurlijk een sprookjespark waar in de loop der jaren een aantal leuke attracties bijgekomen zijn….die het er overigens leuker heeft gemaakt voor meerdere doelgroepen.

Maar feit is wel dat het een gezellig dagje uit moet zijn en je leest steeds vaker van vechtpartijen, ruzie in de rij (omdat mensen dingen doen die niet zijn toegestaan en als er wat van wordt gezegd wordt er geflipt) en andere aanverwante ongezellige dingen.

Dat maakt het er voor geen enkele doelgroep leuker op.

Als je alleen maar komt voor de achtbanen, dan is walibi een prima alternatief.

De pegasus is een hele leuke achtbaan voor mensen die niet in de python durven….en zeg nou zelf…..een houten achtbaan hoort er toch bij…….dus ik zeg opknappen!!

• jwtje

Echt super vervelend dat ie misschien word afgebroken want, ik vond hem echt superrrr(tu)(tu)

• Daniël 10

Ik ook!

• mark

als ( ik zeg als) de pegasus word afgebroken , dan zou dat jammer zijn. maar het kan ook een aanzet geven om een nieuwe EFTELING achtige attractie te bouwen. iets alla droomvlucht in die trant doorgaan en het is helemaal super. maar laten we er vanuit gaan dat ze de pegasus sparen en ze hem een doorstart geven.

• Robert

Ik lees in het AD dat er een nieuw soort race-achtbaan komt, genaamd ‘Joris en de Draak’. Als het een mooi sprookjesachtige uitstraling heeft, zou het een verrijking zijn. Als die adrenaline-kickende jongeren er maar niet massaal op afkomen. Daar is Walibi voor. Ben benieuwd, hij staat er volgend jaar al.

• Lindsey

Hahaha, ja dat kennen we. “Hij staat er volgend jaar al”.

Herinner je je de Vliegende Hollander nog? Seizoen 2006 zou dat ding gaan draaien. Het werd al snel uitgesteld en uiteindelijk naar 2007 geschoven. Anno 2007 konden we het doen met een Gestrandde Hollander waar dag in dag uit mensen uit gered moesten worden. En oke, ik geef toe, 2 jaar later (ach het zijn maar 2 jaar) doet die het. Vraag niet hoe want het ding stoort nog aan alle kanten met als klap de enorme dreun bij de lift. Ja joh, hij doet het geweldig.

Dus ik moet het nog zien met dat nieuwe houten ding.

• calimero

he lindsey jij bent wel de gezeligste thuis zeker?

Houten achtbanen zoals die er nu gebouwt gaat worden zijn vrij algemeen voor atractieparken in europa staan er ook meerdere. De bouw daarvan is die niet zo spectaculair vernieuwend als DVH. Ik verwacht niet dat hier heel veel rare dingen mee gebeuren tijdens de bouw.