De drie verdachten uit Geffen, Elst en Groesbeek waren met school op bezoek in het pretpark. Zij kregen ruzie met een 14-jarige jongen uit Middelburg omdat hij naar hen had gekeken. Toen ze de Zeeuwse knul even later weer tegenkwamen, grepen zij hem bij de keel en sloegen en schopten op hem in. Hierbij liep de jongen flinke verwondingen op.
Medewerkers van De Efteling hebben de jongens aangehouden en overgedragen aan de politie. Het is niet het eerste incident in het Brabantse pretpark deze zomer. Vorige maand werden ook al een aantal arrestaties verricht nadat bezoekers zich agressief hadden gedragen.
Het begint wel op te vallen dat vooral in de Efteling veel agressie is. Een jaar geleden was het ook hier op het prikbord raak. Je gaf je mening en kreeg de huid vol gescholden of werd zelf volledig verwijderd. Ik denk toch dat de Efteling een soort agressie in de mens op wekt. Misschien is het de naam Efteling. Misschien omdat we allemaal zo kaal geplukt worden. Misschien omdat we vinden dat we niet waar voor onze centen krijgen terwijl we wel lekker worden gemaakt met allerlei reclame over die Efteling. Misschien omdat de Efteling ons niet meer boeit. Uit eigen ervaring weet ik dat mensen elkaar liever staan aan te gapen in de wachtrijen dan dat ze genieten van de omgeving. Soms voel ik mij intressanter dan de attraktie zelf met al die ogen die naar mij gericht staan. En nee, ik word er niet agressief van. Waar ik wel agressief van kan worden is dat de Efteling de laatste jaren met veel storingen draait, waardeloos en onvriendelijk personeel, weinig tot de helft van de attraktie gebruiken (bijvoorbeeld maar 1 trein op de Pyhton waardoor je ALSNOG een uur in de rij sta op rustige dagen) en het is gewoon belachelijk duur. Ik kan met mijn gezin echt niet meer spontaan naar de Efteling. Moet er bijna een hypotheek voor afsluiten.