Weer mishandeling in Efteling

• Lindsey

De drie verdachten uit Geffen, Elst en Groesbeek waren met school op bezoek in het pretpark. Zij kregen ruzie met een 14-jarige jongen uit Middelburg omdat hij naar hen had gekeken. Toen ze de Zeeuwse knul even later weer tegenkwamen, grepen zij hem bij de keel en sloegen en schopten op hem in. Hierbij liep de jongen flinke verwondingen op.

Medewerkers van De Efteling hebben de jongens aangehouden en overgedragen aan de politie. Het is niet het eerste incident in het Brabantse pretpark deze zomer. Vorige maand werden ook al een aantal arrestaties verricht nadat bezoekers zich agressief hadden gedragen.

Het begint wel op te vallen dat vooral in de Efteling veel agressie is. Een jaar geleden was het ook hier op het prikbord raak. Je gaf je mening en kreeg de huid vol gescholden of werd zelf volledig verwijderd. Ik denk toch dat de Efteling een soort agressie in de mens op wekt. Misschien is het de naam Efteling. Misschien omdat we allemaal zo kaal geplukt worden. Misschien omdat we vinden dat we niet waar voor onze centen krijgen terwijl we wel lekker worden gemaakt met allerlei reclame over die Efteling. Misschien omdat de Efteling ons niet meer boeit. Uit eigen ervaring weet ik dat mensen elkaar liever staan aan te gapen in de wachtrijen dan dat ze genieten van de omgeving. Soms voel ik mij intressanter dan de attraktie zelf met al die ogen die naar mij gericht staan. En nee, ik word er niet agressief van. Waar ik wel agressief van kan worden is dat de Efteling de laatste jaren met veel storingen draait, waardeloos en onvriendelijk personeel, weinig tot de helft van de attraktie gebruiken (bijvoorbeeld maar 1 trein op de Pyhton waardoor je ALSNOG een uur in de rij sta op rustige dagen) en het is gewoon belachelijk duur. Ik kan met mijn gezin echt niet meer spontaan naar de Efteling. Moet er bijna een hypotheek voor afsluiten.

• Joost1986

Agressie in de efteling komt idd vaak voor.

Maar ik begrijp er echt helemaal niks van, ik word er juist heel vrolijk van altijd.

De efteling heeft een heel streng personeelsbeleid, maar ik zie er ook weinig van terug in het park.

Hopelijk leren ze hier iets van

• piet

Ik snap ook niks van die agressie en wordt ook altijd heel blij als ik in De Efteling ben.Ben dan wel wat ouder en kan misschien daardoor iets meer hebben zonder direct te gaan meppen.

Het lijkt me heel moeilijk iets van die vechtpartijen te leren,de oorzaken zijn vaak te gek voor woorden.Een scheet,-boer,-of aankijkverbod op leggen?

• Gemma

Ik denk ook dat de Efteling agressie opwekt bij mensen.

Holle Bolle Gijs die om papier vraagt, een achtbaan die zowaar over de kop gaat, attracties waarin je moet zitten en niet mag schommelen in de bootjes. Tja, als je daar niet agressief van wordt. Het is ook allemaal zo vervelend :(

Waarom zou je spontaan naar de Efteling willen? Personeel is onvriendelijk, de attracties wekken agressie op, je wordt kaalgeplukt én je moet aapjes gaan kijken in de wachtrij. Nee, geef mij Europa Park (48 euro) of Phantasialand (31 euro) of Disneyland (54 euro) maar. Want daar zegt het personeel wél ‘hallo’ en daar heb je geen wachtrijen voor agressie-opwekkende attracties. Want daar gaan de attracties niet over de kop en daar heb je geen prullenbakken.

Poeh, ik zou bijna gaan denken dat de Efteling écht een slecht park is. Want het gras is aan de andere kant natuurlijk altijd groener…

Nu even serieus: als veel schoolreisjes besluiten naar de Efteling te gaan, die een ontzettend lage prijs hanteert voor schoolreisjes (ik meen 11 euro pp), krijg je gewoon veel verschillende groepen jongeren in het park. Iets met oorzaak en gevolg

• Lindsey

Kijk…iemand die het helemaal begrijpt. :)-D Ik zeg je, die Efteling wekt idd agressie op bij de mensen. Gelukkig hebben we inderdaad nog EuropaPark, Disney en Fantasialand.

Groetjes

• ad

Je hoeft er niet naar toe, je eigen keuze

• Gemma

Toch grappig, mensen die sarcasme niet snappen ::o

Snap sowieso niet wat je op een Efteling prikpagina doet als je liever naar een ander park gaat…

• Lindsey

Gemma Schreef:

——————————————————-

> Toch grappig, mensen die sarcasme niet snappen (zie je wel dat de Efteling agressie oproept!!! Over niet snappen gesproken!!!)

> ::o

>

> Snap sowieso niet wat je op een Efteling

> prikpagina doet als je liever naar een ander park

> gaat…

• archengigi

Met name door schoolreisjes en/of personeelsuitjes komen mensen naar de Efteling die normaal niet zouden gaan. Dat zijn gewoon feiten. En onder die groepen bevinden zich mensen die weer een afspiegeling zijn van de (steeds meer verhardende) maatschappij. En daar zitten (helaas) ook agressievelingen tussen. Daar doe je niets aan. Dat treft niet slechts de Efteling, maar ook andere parken. Ik denk dat lange wachtrijen daar niets van doen hebben. Hoewel ik Lindsey's standpunt wel begrijp.

• mark

wel jammer om dit te lezen. voor mij persoonlijk is de efteling een plek waar ik ontspan en geniet van de omgeving. Ik roep al jaren dat als ik ten huwelijk gevraagt ga worden het in de efteling moet zijn. Is er dan geen plek meer ruzie vrij. mensen we zijn hier om te ontspannen en te genieten van een park. laten we hopen dat dit even een nare smaak heeft maar dat iedereen gaat genieten van de wereld vol wonderen. daar is het park voor.