pegasus

• Karl 67

Hoera de Pegasus gaat verder…maar wel anno 21ste eeuw.

Een rioller coaster is helemaal van deze tijd en zeker voor beginnende

thrillseekers. het is een mooie overgang van bijvoorbeeld carnaval festival

naar python (die zwaar gedateerd is) De Efteling heeft veel te danken aan dit

soort thrillrides. want alle betalende bezoekers die hier op afkomen zorgen er

ook voor dat bijvoorbeeld het sprookjesbos onderhouden kan worden of dat

nieuwe ontwikkelingen kunnen plaatsvinden. Eigen identiteit, de blik op de toekomst

en een dosis commercie hebben dit park gemaakt tot wat het nu is;

Vertier voor jong en oud, een mooi park en een diversiteit aan culturele historie,

• Mark

Wat een mooie bericht zeg. heb net op nu.nl het hele verhaal gelezen alleen wat is een dubbele achtbaan? wie weet wat ik me hier bij moet voorstellen? maar in ieder geval een mooie actie van de efteling en ook fijn dat het weer sprookjes gerelateerd is.

• Jacko

Als ik het zo eens lees in het topic van RoelerMF op themepark.nl gaat het iets bijzonders worden!

Wat er op themepark oa staat te lezen is het volgende:

Efteling bouwt Joris en de Draak: Woodie racer!

In het Ruigrijk staat medio 2010 een nieuwe houten racer-achtbaan Joris en de Draak. In deze

nieuwe, dubbele achtbaan verdelen de bezoekers zich over twee strijdwagens, die ieder op hun

eigen baan tegen elkaar racen om de snelste tijd. Het doel hierbij is de moerasdraak te verjagen.

De bezoekers treden als echte drakenjagers in de voetstappen van de legendarische Joris, die in

vroeger tijden een draak versloeg en een onschuldig meisje het leven redde.

Joris en de Draak staat tegenover De Vliegende Hollander op de plek van de Pegasus en wordt

een vet stoere, gethematiseerde coaster voor heldhaftige kids.

Facts & Figures Joris en de Draak:

lengte: 1400 meter

hoogte: 25 meter

aantal treinen: 4

capaciteit per uur: 1700 personen

max. snelheid: 75 km/u

minimum lichaamslengte: 1.10 m

Voor het hele bericht: http://themepark.nl/ubb/ubbthreads.php/topics/1140497/Efteling_bouwt_Joris_en_de_Dra.html#Post1140497