Raveleijn

• Jacko

Miriam Schreef:

——————————————————-

> Thema van de achtbaan (dubbele baan die onderling

> een race houden) is om eerlijk te zijn ook niet al

> te origineel…

> Island of Adventure (Orlando) heb je de Dueling

> Dragons.

Kom, dit moet wel een grapje zijn, toch? :D

Ik bedoel, als je de gegevens op een rijtje zet bouwt de Efteling toch best iets unieks. En een enkele achtbaan die niet kan racen vinden we zelfs in DippieDoe… ;)

Als je dan nog kijkt naar het aantal racing woodies dat we in Europa hebben (2 stuks waarvan de eerste nog uit 1935 komt) is het misschien zelfs een zeldzaamheid en lef te noemen dat de Efteling het uberhaupt aandurft om zoiets te bouwen.

:)

• Jacko

Deze stelling van Mark heb ik vaker gehoord en vind het zo gek nog niet om dat te denken, want het lijkt er zo toch wel een beetje op.

In het algemeen lijkt het inderdaad een beetje op het “Ooitse” idee, maar weten we zeker dat het over ridders zal gaan?

En misschien is het zelfs leuk dat er zo toch een Ooits vleugje blijft hangen, want de ideeën achter Ooit waren best goed.

• Piet

Dat idee van Raveleijn bevalt me wel!

Het opent een bron waar de kreatieve breinen hun fantasieen op los kunnen laten.

De Pegasus was/is/blijft leuk,maar iedereen was het er toch wel overeens dat het best wel wat spectakulairder had gekunnen.Met de vervanging met Joris en de Draak heeft De Efteling nu de kans.

En nu men een stuk middeleeuwen naar De Efteling haalt,kan je daar in de toekomst ook wel verder mee.In zo'n kasteel heb je vast een geheime ruimte waar mensen in werden opgesloten,gemarteld,levend werden ingemetselt en wiens geesten nog steeds rond dwalen.In zo'n dorpje had je ook een heksenwaag of allerlij andere magiers met duivelse krachten die de bevolking de stuipen op het lijf wisten te jagen.Mooie onderwerpen om ook eens te denken aan vervanging van het Spookslot.

• Mark

Beste jacko,

het is zo apart dat het ooitse karakter terugkomt in de efteling, ik bedoel het niet negatief maar ik vondt het land van ooit niet erg boeiend, en de efteling heeft toch iets moois/magisch over zich. ik ben benieuwd wat het gaat worden maar als ik de mailing van de eftelist mag geloven dan gaat het om ridders en kraaien. het is in ieder geval een aanwinst voor het park. en ja het aanpassen van het spookslot in dit thema is gewaagt maar wel een leuk idee. we zullen zien wat het gaat brengen.

gr mark

• Jacko

Whaha, ben het helemaal met je eens dat Het Land van Ooit nou niet echt boeiend was voor mensen van boven de 4 jaar oud, maar het idee en concept vond ik toch een erg leuke insteek. Ik denk dat de Efteling meer en voldoende ervaring heeft om met dit beetje Ooitsachtige idee aan de slag te kunnen en om het iets magisch mee te geven, waardoor het wel aan zal slaan.

In Europa Park vinden we ook een show met deze insteek en daar is het ook een groot succes.

Maar er zijn wel meer Ooitse restjes in de Efteling terug te vinden, vooral acteurs. Zo zouden we kunnen stellen dat zelfs Kloontje tijdens de afgelopen WinterEfteling in het park te zien was!

;)

• calimero

Efteling en ooit hebben ook lang achter de schermen toch veel samen gewerkt. En veel mensen uit de efteling hebben in ooit gewerkt. In het verledne en ook nu nog lopen er inderdaad stiekum vele ooiters rond in de efteling bij de entertainment. In de WE had je die noren die sneeuwmaakten merendeel was ooiter. en herken er nog meer uit mijn tijd op ooit.

Ooit was leuk voor kids tot 10 jaar en ridders trekken altijd veel publiek waar die ook optreden. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden want mis zelf wel beetje een grotere show in het park.